ahdistaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kukkkkka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kukkkkka

Vieras
Musta tuntuu kauheen ahdistavalta. Ei mulla oo miotään yhtä tiettyä asiaa joka mua ahdistaa, mutta yleensäkin tuntuu että koko elämä on täynnä pieniä stressaavia asioita ja muutenki hermostuttaa. Nyt viime päivinä oon ajatellut monta kertaa että kuinka paljon helpompaa olisi kuolla, olen suunnitellut miten voisin tappaa itseni "helpoiten" ja melkein aina kun mietin jotain hankalaa asiaa, ajattelen että no, onneksi voin tappaa itseni jos en muuta ratkaisua keksi. Että ei tätä oo pakko jaksaa.

Onko muilla ollut joskus samanlaista? Onkohan jotain ohimenevää? En kuitenkaan usko voivani tehdä itsemurhaa, koska jollain lailla kuitenkin haluan elää. Jos mulla ei olisi lapsia, silloin muakaan ei varmaan olisi.

pyri kuitenkin siihen ettet ala käyttämään bentsoja. Itse koukussa niihin jo vuosia, auttavat ahdistukseen mutta niistä eroon pääseminen on hankalaa ja aiheuttavat sekavuutta ja väsymystä yms.

Ja esimerkiksi käytän alkoholia tosi harvoin ja yleensä silloinkin ihan "sopivasti". Nyt kuitenkin meillä oli pikkujoulu juhlat pari viikkoa sitten ja silloin tuli otettua vähän enemmän ja muistikin pätki vähän, sen jälkeen oli koko viikon hirveän ahdistava olo, maha oli ihan kipeä ja sekaisin ja huono olo (ei siis krapula kestänyt tosiaan koko viikkoa vaan ihan siitä että olin niin ahdistunut ja hermostunut) ja hermostutti ja toisaalta yritin olla ajattelematta asiaa mutta koko ajan mun mieleen tulvi asioita että "mitä jos oon tehnyt niin ja näin jne....". Kaikkia kauheuksia tuli mieleen, ahdisti tavata ihmisiä ja ahdistaa vähän vieläkin, pelkään että he ovat nähneet mut ja että oon tehnyt jotain tosi typerää ja noloa jolla on jotain kamalia seurauksia. En mä tiedä mitä mä näin hermoilen. Sydän alkoi hakata kovaa jokaisesta tekstiviestistäkin, pelkäsin että oon suututtanut jonkun tai jotain. Tuntuu että pienistä asioista tulee kauheen isoja. Ja mun elämässä nykyään on kauhean voimakasta se, että mietin paljon mitä muut ajattelee musta... Jos joku vaikuttaa vähänkin pettyneeltä muhun, niin mua rupeaa sekin ahdistamaan kamalasti. Ja en kehtaa kenellekään oikein ääneen sanoa näistä jutuista koska välillä musta tuntuu ettei oo mitään ongelmaa ja välillä ahdistaa niin että tuntuu ihan typerältä..

Oletko ap aina ollut tuollainen vai onko olosi jotenkin huonontunut jostakin syystä? Itselläni on myös ahdistusta ja masennusta ja olo vaihtelee usein. Toisinaan on ihan mukavaa ja joskus asiat jää luuppina ahdistamaan päähän, nukun ja syön silloin huonosti ja noidankehä on valmis.

Hyvä olo koostuu monista pienistä palasista. Koita pitää itsestäsi huolta, syö, nuku, liiku, hemmottele itseäsi. Olosi voisi olla myös aivokemian syytä, käy lääkärissä ja ehkä voisit testata masennuslääkettä.

jollain lailla olen ennenkin ollut vähän tällainen, mutta nyt tuntuu että entistä pahemmin... pari viikkoa on tuntunut siltä että mikään ei oikein kiinnostakaan.

Yhteistyössä