Ahdistaako teitä muita kotiäitejä koskaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdistuja-äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me syödään aamupala yhdessä :) taapero tolskaa taidoillaan vieressä ja minä syön ja luen lehteä :) Jos yritän syödä aamupalaa yksin ja taapero on jaloillaan niin siitä ei tule yhtään mitään... koko ajan saa nostaa takamustaan penkistä ja käydä katsomassa mitä on tekeillä. Parasta on kun syödään yhdessä.. syön itse ja autan samalla taaperoistakin syömään vaan hienosti sujuu omatoiminen syöntikin.. sotkuahan se usein on mutta saanpahan "rauhassa" lukea lehden :D

Päiväuniaika onkin sitten äidin omaa aikaa :) toisinaan se menee siinä,että siivoan mutta olen päättänyt,että aina en ole siivoamassa kun taapero nukkuu vaan katson vaikka elokuvaa (noh.. yleensä lajittelen samalla pyykkiä) taikka luen.

Lapsi taitaa olla sinulle ensimmäinen? Se on alkuun kovaa kun AINA pitää huomioida kaikessa se pikkuinen,mutta usko pois kyllä se antaakin paljon. Ja voi kuule rakkaat lapset ovat välillä ärsyttäviä... odotahan kun lapsesi on teini-ikäinen... niin muistelet tätä aikaa ja mietit,että ei ärsyttänyt yhtään... sillä teini-ikäiset ne vasta ärsyttäviä on kun ne sille päälle sattuu.... sen voin luvata :D

[QUOTE="Vieras";25661610]
Tähän pakko kommentoida ettei tosiaankaan 1,5 vuotiaan kans ainakaan meillä noi hommat onnistu. Jos antaisin alkaa tyhjentää astianpesukonetta, meillä ei olisi yhtäkään ehjää astiaa, puhtailla pyykeillä olisi lattiat luututtu jne, jne...[/QUOTE]

Tähän on pakko kommentoida, että ootko kokeillut? Se, että antaa lapsen auttaa, ei tarkoita sitä, että lapsi saa tehdä mitä haluaa. Meillä tuo puolitoistavee saa esim. auttaa tiskikoneen ruokailuvälinekorin tyhjentämisessä. Istun lattialle, otan korin eteen ja muksu siitä ojentaa haarukoita ja veitsiä ja minä lapan laatikkoon. Sama juttu pyykinpesussa: kärrään pyykkikasan koneen eteen, avaan luukun ja muksu mättää pyykit koneeseen. Kosteita pyykkejä osaa myös ojentaa narulle laitettavaksi, eikä meillä kukaan kuole, vaikka joskus kokeilisikin pyyhkiä lattiaa märällä sukalla. Ja jos pyyhkiikin, niin sitten voi antaa rätin kouraan ja näyttää miten kuivataan. :) Ostoskassiakin lapsi tykkää tyhjentää, esim. leipä ja säilykepurkit eivät niin helposti mene rikki, joten siitä vain perse lattiaan ja lapsen viereen ostoksia katselemaan. Aikaa menee enemmän, mutta molemmille tulee parempi mieli.

[QUOTE="Vieras";25661610]Joo tiedän tunteen ja hyviä vastauksia on tullutkin.
Täällä kans yksi 1,5 v vilkkaan pojan äiti. Ja todellakin pää hajoaa... Elokuussa oon sitten menossa töihin ja sekin ajatus hajottaa. Onpas vaikeeta.
Poika raivoaa milloin mistäkin, roikkuu lahkeessa eikä mikään kelpaa.
Ollaan käyty avoimessa, puistossa, kävelyllä, kaupoilla jne. Mutta itse en viihdy noissa puistoissa, kun tuntuu et siel on kauheesti just noita kuppikuntia jne.
Äitikavereita (eikä oikein ketään muitakaan kavereita) oikein ole, eli päivät olen lähes aina pojan kanssa kaksin.
Jumpassa käyn muutamana iltana viikossa, mutta sielläkin yksin.

Tähän pakko kommentoida ettei tosiaankaan 1,5 vuotiaan kans ainakaan meillä noi hommat onnistu. Jos antaisin alkaa tyhjentää astianpesukonetta, meillä ei olisi yhtäkään ehjää astiaa, puhtailla pyykeillä olisi lattiat luututtu jne, jne...[/QUOTE]

Mulla kans sama, että töihinpaluukaan ei kiinnostas. Me vielä tehdään miehen kanssa vuorotyötä, niin eipä paljon kiinnosta roudata lasta hoiton aamuyöllä :/
Mulla on äiti-kavereita, mutta ne on kaikki töissä, eli päivisin ei oo seuraa.

Meillä on lapsi periny isältänsä pedantin luonteensa, oikeen nättiin pinoon osaa laittaa astianpesukoneesta lautaset ja kodinhoitohuoneesta hakee heti harjan ja kihvelin jos ovi on auki :D
Niin ja auta armias jos yritän leikellä kankaita ku poika on hereillä, sehän tulee ja istuu siihen kankaan päälle tai heittelee ne kankaat ja kaavat mihin sattuu!

[QUOTE="iina";25661619]Me syödään aamupala yhdessä :) taapero tolskaa taidoillaan vieressä ja minä syön ja luen lehteä :) Jos yritän syödä aamupalaa yksin ja taapero on jaloillaan niin siitä ei tule yhtään mitään... koko ajan saa nostaa takamustaan penkistä ja käydä katsomassa mitä on tekeillä. Parasta on kun syödään yhdessä.. syön itse ja autan samalla taaperoistakin syömään vaan hienosti sujuu omatoiminen syöntikin.. sotkuahan se usein on mutta saanpahan "rauhassa" lukea lehden :D

Päiväuniaika onkin sitten äidin omaa aikaa :) toisinaan se menee siinä,että siivoan mutta olen päättänyt,että aina en ole siivoamassa kun taapero nukkuu vaan katson vaikka elokuvaa (noh.. yleensä lajittelen samalla pyykkiä) taikka luen.

Lapsi taitaa olla sinulle ensimmäinen? Se on alkuun kovaa kun AINA pitää huomioida kaikessa se pikkuinen,mutta usko pois kyllä se antaakin paljon. Ja voi kuule rakkaat lapset ovat välillä ärsyttäviä... odotahan kun lapsesi on teini-ikäinen... niin muistelet tätä aikaa ja mietit,että ei ärsyttänyt yhtään... sillä teini-ikäiset ne vasta ärsyttäviä on kun ne sille päälle sattuu.... sen voin luvata :D[/QUOTE]

On joo ensimmäinen, unohtu kirjottaa :)
Kyllä tähän oli kova sopeutuminen vaikka lapsi oli todella kaivattu ja kauan yritetty. En tiedä onko sillä merkitystä, että olin melkein 30v ku saatiin lapsi. Oisko ollu helpompaa jos ois 10 vuotta aiemmin saanu lapsen...
Niinhän nuo kaverit sanoo, että teiniaika on paljon pahempaa ja vaihtasivat paikkaa millon vaan :D

Minun pikku apulaiseni uitti tässä yksi päivä lattianpesusankossa ensin isoveljen sukat ja sitten kylpypyyhkeen :D Kun ei äidin pöljä älynnyt antaa omaa luuttua heti käteen niin apulainen oli omatoiminen ja haki veljen huoneesta mitä käteen sai... tuli hienoja arjen hauskoja tilanteita kuvia :D :D

[QUOTE="iina";25661647]Minun pikku apulaiseni uitti tässä yksi päivä lattianpesusankossa ensin isoveljen sukat ja sitten kylpypyyhkeen :D Kun ei äidin pöljä älynnyt antaa omaa luuttua heti käteen niin apulainen oli omatoiminen ja haki veljen huoneesta mitä käteen sai... tuli hienoja arjen hauskoja tilanteita kuvia :D :D[/QUOTE]

Meillä tuo lapsi heittelee vessanpyttyyn kaiken minkä käsiinsä saa, jos vessan ovi jää auki ja sitten nousee pytyn päälle vetämään vessan. Yhtenä päivänä vessasta meni alas äitiyspakkauksen pururengas ku vedin just vessan ja sai donkattua mun takaa sen rinkulan sinne :D :D

[QUOTE="iina";25661647]Minun pikku apulaiseni uitti tässä yksi päivä lattianpesusankossa ensin isoveljen sukat ja sitten kylpypyyhkeen :D Kun ei äidin pöljä älynnyt antaa omaa luuttua heti käteen niin apulainen oli omatoiminen ja haki veljen huoneesta mitä käteen sai... tuli hienoja arjen hauskoja tilanteita kuvia :D :D[/QUOTE]

On ne fiksuja ja nopeita. :) Ihmistaimi on mallioppija parhaasta päästä, eli kaikkea nähtyä sovelletaan.