A
ahdistus
Vieras
onko täällä ketään joka olisi kärsinyt ahdistuksesta ja päässyt eroon siitä? selviytymiskeinoja tarvitsisin.
ja siis lääkkeettömiä sellaisia.
ja siis lääkkeettömiä sellaisia.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
mulla ongelmana on sairauden ja kuoleman pelko. miten mä sitä lähden selvittämään??
Jostainhan se johtuu? Pelkäät jäädä yksin? Pelkäät tuntematonta? Pelkäät et lapsesi eivät pärjää ilman sua, kuolet? Koet olevasi turvaton? Onko tukiverkot kunnossa? Onko sulla ihmistä kenen olkapäätä vasten itkeä kun pikkulapsi? Onko sun aina oltava vahva ja esittää roolia? Saatko koskaan tuntea itsesi heikoksi? Annatko itse itsellesi luvan olla mikä olet? Hyväksytkö itsesi sellaisenaan?
Onhan noiden asioiden taustalla vaikka minkälaista ajatuskuviota ja tunne-elämän kiemuroita ja solmuja. Jollekulle on todella hyvä puhua ihan kaikki, niin vapaasti ja rohkeasti et itse tyhjenee väliaikaisesti, puhdistaa ja olo kevenee.
no yksin olen aina ollut joten en mä sitä pelkää. kyllähän minulla on omat vanhemmat, sisarukset ja oma mies. mutta kyllä mä niistä huolimatta koen olevani kovin yksin. Eikä mulla oikeastaan ole ketään jonka kanssa mä oikeasti voisin näyttää kuinka hemmetin heikko olen. ehkä mulla tosiaankin on turvaton olo. tää ahdistus alkoi noin vuosi sen jälkeen kun vauva oli syntynyt. jouduin olemaan aika paljon yksin silloin. mies oli kaukana töissä jne.. samoihin aikoihin rupesin kärsimään jännitysniskasta joka aiheuttaa inhottavia ja pelottavia oireita. ei tarvi nykyään ku pikkusen vaan johonkin sattua niin luulen heti että kuolema tulossa tms.
Suosittelisin juttelemaan ammattiauttajan kanssa.
Jos pienet asiat ahdistavat, kirjoita paperille ahdistavat jutut ja mieti, että mikä on pahin mahdollinen seuraus, jos ko. juttu tapahtuu. Ja selviämisohjeet itsellesi. Auttoi ainakin minua.
Lääkitys!! Ensisijainen ahdistuksen hoitoon. Itseä ahdisti ennen ja nyt ei enään kun syön masennuslääkkeitä. Tosin oli käytävä ensin tosi syvällä ja pohjalla masennuksessa että ahdistus hävisi.
mä koen että olen niin huono ja paska ihminen että sehän on aivan päivän selvä asia että mua rangaistaan siitä ja rangaistus on joku kamala tappava sairaus.
mulla ongelmana on sairauden ja kuoleman pelko. miten mä sitä lähden selvittämään??
Miksi sä sellaista koet?
Mulla psyykeongelmat alkoi tuolla ja pitkään kielsin itseltäni asian ja koitin ajatella juurikin niin et "en syö lääkkeitä" mut sitten tuli paaaaaljon muitakin oireita, paniikkihäiriö jne. niin oli pakko nöyrtyä ja aloittaa lääkitys. Tarvittaessa paniikkikohtauksiin on rauhoittavat mulla mut niitä kun ottaa vain tarpeeseen nii ei niihin koukkuun jää. Nyt on sanotaanko viimeisen vuoden ajan ollut paljon parempi olla, monta vuotta kamppailin ja tästä voi melkin kokonaan parantua mut harvinaisempaa se on. Olenkin varautunut loppuelämäni ajaksi elämään tämän asian kanssa koska hyvät päivät korvaa ne huonommat =)