Ai että mulla on sitten "ihana" anoppi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heidi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

heidi

Vieras
Meillä on pian pari vuotias lapsi ja toista lasta yritetään. Muutaman keskenmenon jälkeen oon tullut todella varovaiseksi, enkä uskalla puhella mahdollisesta raskaudesta jne. Eli kukaan ei ole tietoinen meidän yrittämsestä.

No kuitenkin asiaan. Miehen veli vaimoineen odottaa heidän esikoistaan ja anoppi on tosiaan sitten luvannut ilman mitään meiltä lupaa kysymättä meidän vaunut, turvakaukalon, piannasängyn ym heidän käyttöönsä kun lapsi syntyy! Sain tästä kuulla kun miehen veli oli tänää soitellut ja kysellyt koska niitä voisi tulla hakemaan!!! Miehen vanhemmat maksoi sillon aikoinaan vaunuista puolet, itse välttämättä halusivat mutta muut olemme itse hommanneet, pinnasänkykin on minun vanha jonka äitini on säästänyt, eli tunnearvoa tuolla on paljon!

Jotenkin mulla ei mene jakeluun, että millä oikeudella anoppi menee lupailemaan MEIDÄN tavaroita heille ja vielä ilman meidän lupaa.

Kyllä minuakin sieppaisi, mutta yritä ajatella, että ei hän pahuuttaan tuota tehnyt. Ajatteli järkevästi, että teillä ei nyt ole tavaroille käyttöä ja toisella pojalla on uusi käyttäjä tuloillaan.

Sanot ihan nätisti asiasta sekä miehen veljelle että anopille.

No ei anopilla ole oikeutta tehdä noin.
Etkö voi vain sanoa sille miehen veljelle, että haluatte säilyttää nämä tavarat.
Ja kerrotte, että tavaroilla on tunnearvoa, niin kyllä sitä pitäisi ymmärtää veljenkin että ei niitä saa.
Tai jos haluatte olla ystävällissä väleissä niin sano, että olet jo aikoja sitten luvannut nämä tavarat lainaan ystävättärellesi ( sellaiselle jota miehesi veli ei tunne )

Vaunuista maksoi anoppi puolet, joten jos hän sitten toivoo, että toinen lapsenlapsensakin saa näitä käyttää.
Ne voisi myydä tälle miehesi veljelle niin, että maksavat pienen summan siitä osuudesta jonka te vaunuista maksoitte.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna:
Vaunuista maksoi anoppi puolet, joten jos hän sitten toivoo, että toinen lapsenlapsensakin saa näitä käyttää.
Ne voisi myydä tälle miehesi veljelle niin, että maksavat pienen summan siitä osuudesta jonka te vaunuista maksoitte.

No v*tunko järkeä tässä nyt olis jos ap tuleekin uudelleen raskaaksi, ni tarvii kuitenki ostaa ite ne vaunut.

muutenkin tuntuu, että eipä tuolla anopin yläkerrassa taida muutenkaan olla ihan kaikki kotona... sen puheista jotenkin saa aina sen käsityksen, että meille ei edes saisi tulla lisää lapsia! En tiiä kuvittelenko vain, mutta jotenki puheista saa sen käsityksen.

kyllä tässä suoraan täytyy sanoa niin miehen veljelle kuin anopillekkin, ei toisten tavaroita voi noin mennä lupaamaan!Voisiko kuitenkin ystävällisyyden nimissä ehdottaa, että voitte lainata sellaisia tavaroita, joilla on kohtuullisen lyhyt käyttöikä, niin että saatte sitten heti takaisin kun oma seuraavanne tarvii? Kuitenkin et vielä ole raskaana niin ettehän ihan heti esim. sitä turvakaukaloa tarvikkaa ja sitten kun teidän vauva syntyy, on miehen veljen lapsi jo ehtinyt kasvaa turvakaukalosta pois...

en tiiä onko anoppi sitten ajatellut kun miehen veli on aika huonopalkkaisessa työssä ja hänen vaimo työttömänä ja me taas ollaan suht hyvä palkkaisissa ammateissa, että meillä oisi sitten taas varaa ostaa kaikki uutena jos olisi tarve. näin ei todellakaan ole, sillä on meilläkin asuntolainat sun muut pakolliset meno, ja tuskin tuo toinen lapsi ainakaan menoja pienentää että raaskisi ostaa uudet vaunut, kaukalon jne. kun entisetkin todella priima kunnossa.

Ei tietenkään tarvi antaa, sanot vaan ettei ne teiltä jouda, kun ei koskaan tiedä millon itsellä on tarvetta.
Jokainen jolla on hitunenkaan järkeä päässä, ymmärtää kyllä eikä loukkaannu =)
Itse ainakin laitoin kaikki vaunuista ja sittereistä lähtien komeroihin talteen, enkä laita kiertoon ennenkuin olen täysin varma ettemme niitä enää tarvi!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kyllä tässä suoraan täytyy sanoa niin miehen veljelle kuin anopillekkin, ei toisten tavaroita voi noin mennä lupaamaan!Voisiko kuitenkin ystävällisyyden nimissä ehdottaa, että voitte lainata sellaisia tavaroita, joilla on kohtuullisen lyhyt käyttöikä, niin että saatte sitten heti takaisin kun oma seuraavanne tarvii? Kuitenkin et vielä ole raskaana niin ettehän ihan heti esim. sitä turvakaukaloa tarvikkaa ja sitten kun teidän vauva syntyy, on miehen veljen lapsi jo ehtinyt kasvaa turvakaukalosta pois...

niin, no kyllähän esim. kaukalon voisi lainata... eihän se kuitenkaan mene kuin n. reilut 6kk. ainakin meillä meni. Jotenkin vaan ärsyttää kun itse ollaan hankittu ja huolella ja rakkaudella pidetty sekä säästetty toivottavasti tulevalle pienokaiselle!

Toinen vaihtoehto on, et pistät ne johonkin tosi hyvään jemmaan ja sanot, et ne on lainassa "Lissulla" tai jollain muulla sun kaverilla, jota se suku ei tunne. Siis jos et haluu suoraan sanoa, et ei heru lainaksi.

Voisiko niitä antaa lainaan siihen saakka kun itse tarvitsette jälleen? Sanoisitte antaessa, että mikäli teillä tarve tulee kuten suunnitelmissa on, on tavarat saatava sitten takaisin. Koska voihan olla että esim. vaunujen tarvetta ei heillä enää silloin ole ja lpsi siirtyy jo pinniksestä isompaan sänkyyn, jne.

Yhteistyössä