Ai että mulla on sitten "ihana" anoppi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heidi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Toinen vaihtoehto on, et pistät ne johonkin tosi hyvään jemmaan ja sanot, et ne on lainassa "Lissulla" tai jollain muulla sun kaverilla, jota se suku ei tunne. Siis jos et haluu suoraan sanoa, et ei heru lainaksi.

no kun anoppi tietää että eivät ole lainassa kenelläkään kun juuri sanoin ennen joulua siivonneeni varastoamme ja sanoin että sain nyt tilaakin järkättyä että mahtuvat noi vauvantarvikkeet paremmin... eli tietää että ovat meillä itsellämme tallessa!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna:
Vaunuista maksoi anoppi puolet, joten jos hän sitten toivoo, että toinen lapsenlapsensakin saa näitä käyttää.
Ne voisi myydä tälle miehesi veljelle niin, että maksavat pienen summan siitä osuudesta jonka te vaunuista maksoitte.

No v*tunko järkeä tässä nyt olis jos ap tuleekin uudelleen raskaaksi, ni tarvii kuitenki ostaa ite ne vaunut.

Sellainen järki siinä, että jos on todella veemäinen anoppi ja kävisi niin, että veljen vaimon synnytettyä lapsensa ei ap olisi vielä raskaana
niin ap:n ei tarvitsisi kuunnella piilo veetuilua siitä kuinka anoppi "reinon" kanssa avusti vaunujen ostossa ja ajatteli, että nyt siinä on hyvä kaikkien lastenlasten köllötellä.

Ja nyt ne sitten on laitettu vinttiin ja täytyy tuolle matille ja liisalle jostain vaunutkin hommata ja on niin kallista ja miten se miniä voi olla tuollainen kitsas ihminen ja on tämä niin hirveetä kun hyvää hyvyyttämme autettiin vaunujen ostossa ja ei voida meidän maksamia vaunuja edes veljelle antaa.
Kälä kälä kälä... ja koko suku ja naapurit tietää kohta millainen miniä tämä ap on.

Ihan vain jotenkin läheltä kokeeneena vastaavan tapauksen, neuvoin vaunujen halvalla myymisen.
Tulee aika paljon helpommaksi elämä siten.

En minäkään lainaisi. Ihan vain koska tietää että tarvetta onkin itselle. Ja entä jos tavaroille sattuu jotain. Ajavat kolarin kun kaukalo on kyydissä, vaunuille voi sattua jotain.

Pinnistä varsinkaan suostuisi lainaamaan kerran on noinkin paljon tunnearvoa.

Sanotte suoraan että ei käy. Annatte sitten vaikka jos haluatte auttaa niin jotain sellaisia vauvatavaroita heille joille tiedätte ettei teillä ole käyttöä. Hyvä tapa päästä ylimääräisestä eroon ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
säästetty toivottavasti tulevalle pienokaiselle!

No jos lainaatte, niin saahan se madollinen pieni ne sitten :)

oikeesti, tässä lainaamis asiassa on vielä sekin, että olemme muutaman kerran lainanneet heille tavaroita ja takaisin ollaan saatu pyytää niitä miljoona kertaa ja edelleenkin yksi matkalaukuistamme on heillä (lainasivat sitä jo yli vuosi sitten ) jotenkin tuntuu, että uskaltaako sitä enää edes lainata.

uskomatonta!
Mutta tiedättekö mitä mulle tuli mieleen. Erosin esikoiseni isästä ja hän sai uuden vaimokkeensa kanssa vauvan.Odotus aikana ex soitti ja pyysi vaunuja itselleen.Oltiin erottu jo useampi vuosi sitten tyyliin 8 v sitten,Esikoinen oli jo koululainen ja olin myynyt vaunut kauan sitten.
No kehtasi ex vielä kysyä vauvan vaatteita.Sanoin,että nekin pistin jakoon,annoin siskolleni joka sai muutaman vuoden myöhemmin vauvan. Exä jopa soitti siskollenikin ja pyysi niitä vaatteita-Siskoni oli jo laittanut ne vuosia sitten kiertoon serkkumme lapselle. Ja hei vaunut maksoi exän vanhemmat meille lahjaksi,mutta huom. 10 v sitten. Ja vaatteet kyllä kustansin itse pienistä rahoistani.

Mutta välillä tuntuu ettei ihmiset oikeesti ajattele mitään!!!! Toimii vaan ,eikä osaa ottaa toisia huomioon.Ihan kuin kaikki pyörisi heidän sanomisien ja napojen ympärillä.

Et tietenkään anna lainaan! Ehkä nyt turvakaukalon kun käyttöaika ei ole niin pitkä.Mun mielestä sun ei tartte suostua mihinkään.Mutta jos haluat auttaa niin varmaan voisit lainata niitä siksi aikaa kunnes teille tulee vauva.Mutta ymmärrän toki ettet halua keskenmenojen takia kertoa vauvan yrityksestä.

Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
En minäkään lainaisi. Ihan vain koska tietää että tarvetta onkin itselle. Ja entä jos tavaroille sattuu jotain. Ajavat kolarin kun kaukalo on kyydissä, vaunuille voi sattua jotain.

Pinnistä varsinkaan suostuisi lainaamaan kerran on noinkin paljon tunnearvoa.

Sanotte suoraan että ei käy. Annatte sitten vaikka jos haluatte auttaa niin jotain sellaisia vauvatavaroita heille joille tiedätte ettei teillä ole käyttöä. Hyvä tapa päästä ylimääräisestä eroon ;)

joo, pinnasängystä en luovu. sitten kun siskoni joskus saa lapsia, niin sitten tietenkin sillä hänkin on tässä samassa sängyssä pienenä nukkunut! Tunnearvo on siis mittaamaton! suvussa menee tämä pinnis ja piste.

Oikeestiko te olette tuollaisia kaikki, ette sukulaisille lainaisi? :o Onneksi meillä on toisin. Tosi hienoa kun itse lainaa ja tietää ettätarvittaessa sitten vastaavasti saa lainan :) Jopa ystäviltä: vuvan ensisänky oli tuttavien eka lapsen eka sänky, kaunis ja vastikään kunnostettu, joka oli sen jälkeen ollut ensisänkynä näiden lasten lapsille -ja me samme sen lainaan, vaikkemme sukua olekaan ja kuinka suuri sängyn tunnearvokin jo oli! Ja meiltä se siiryi taas ystävien uusimmalle lapsenlapselle :)

säästetty toivottavasti tulevalle pienokaiselle!

No jos lainaatte, niin saahan se madollinen pieni ne sitten :)

oikeesti, tässä lainaamis asiassa on vielä sekin, että olemme muutaman kerran lainanneet heille tavaroita ja takaisin ollaan saatu pyytää niitä miljoona kertaa ja edelleenkin yksi matkalaukuistamme on heillä (lainasivat sitä jo yli vuosi sitten ) jotenkin tuntuu, että uskaltaako sitä enää edes lainata.

Mä en lainais enää mitään ja piste.

En lainaisi. Edes sukulaisilleni. Joko reilusti annan tain myyn. Eipähän tule sitten jälkikäteen mutinoita kenenkään puolelta.....
Minua ei harmita vaatteet, tai tavarat jotka ovat syystä tai toisesta menneet pilalle. Eikä toisen osapuolen tarvitse olla älyttömän varovainen niiden kanssa.

Oikeestiko te olette tuollaisia kaikki, ette sukulaisille lainaisi? :o Onneksi meillä on toisin. Tosi hienoa kun itse lainaa ja tietää ettätarvittaessa sitten vastaavasti saa lainan :) Jopa ystäviltä: vuvan ensisänky oli tuttavien eka lapsen eka sänky, kaunis ja vastikään kunnostettu, joka oli sen jälkeen ollut ensisänkynä näiden lasten lapsille -ja me samme sen lainaan, vaikkemme sukua olekaan ja kuinka suuri sängyn tunnearvokin jo oli! Ja meiltä se siiryi taas ystävien uusimmalle lapsenlapselle :)

Etkö lukenut, että näiltä sukulaisilta ei saa lainaamiaan tavaroita takaisin?? En minäkään lainaisi semmoisille, jotka eivät palauta edes pyytämällä. Hienoa, jos teillä toimii lainaus. Kaikki suvut ei oo valitettavasti samanlaisia.

Vaunuista maksoi anoppi puolet, joten jos hän sitten toivoo, että toinen lapsenlapsensakin saa näitä käyttää.
Ne voisi myydä tälle miehesi veljelle niin, että maksavat pienen summan siitä osuudesta jonka te vaunuista maksoitte.

No v*tunko järkeä tässä nyt olis jos ap tuleekin uudelleen raskaaksi, ni tarvii kuitenki ostaa ite ne vaunut.

Sellainen järki siinä, että jos on todella veemäinen anoppi ja kävisi niin, että veljen vaimon synnytettyä lapsensa ei ap olisi vielä raskaana
niin ap:n ei tarvitsisi kuunnella piilo veetuilua siitä kuinka anoppi "reinon" kanssa avusti vaunujen ostossa ja ajatteli, että nyt siinä on hyvä kaikkien lastenlasten köllötellä.

Ja nyt ne sitten on laitettu vinttiin ja täytyy tuolle matille ja liisalle jostain vaunutkin hommata ja on niin kallista ja miten se miniä voi olla tuollainen kitsas ihminen ja on tämä niin hirveetä kun hyvää hyvyyttämme autettiin vaunujen ostossa ja ei voida meidän maksamia vaunuja edes veljelle antaa.
Kälä kälä kälä... ja koko suku ja naapurit tietää kohta millainen miniä tämä ap on.

Ihan vain jotenkin läheltä kokeeneena vastaavan tapauksen, neuvoin vaunujen halvalla myymisen.
Tulee aika paljon helpommaksi elämä siten.

Anoppihan oli maksanut niistä vaunuista VAIN puolet ja senkin kai puoliväkisin.

Ja tosiasiahan on, että mikään ei lainasta parane ja voi jäädä jopa sille tielleen.

Me ei lainata mitään lastentarvikkeita ennenkuin meidän lapsiluku on täysi. Mitään järkeä pienipalkkaisen ostaa joka lapselle uusia. saahan suurimman osan takaisin jos lainaa, mut missä kunnossa... meillä kuitenkin ollaan aika tarkkoja enkä haluaa kenekään tavaroitamme pilaavan...

Minulla oli yksi röyhkeä kaveri(nykyinen entinen sellainen ), joka kauppasi oman lapsen vauvan vaatteita minulle ja ostinkin häneltä niitä. Kun hän saikin sitten toisen lapsen omani ollessa vuoden ikäinen, hän tuli hakemaan vaatteet yms. pois ja väitti, että hän lainasi vain niitä. Kuulemma olin maksanut muutamasta vaatteesta vain (isohkon summan ) ja keräsi ison nipun vaatteita takaisin.

Tietenkin oma vikani, etten uskaltanut sanoa kilttinä ihmisenä vastaan ja alkaa väittämään. tapahtui sitten muutama muukin tämän tapainen juttu ja silloin hiivuin takavasemalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Kx3:

Etkö lukenut, että näiltä sukulaisilta ei saa lainaamiaan tavaroita takaisin?? En minäkään lainaisi semmoisille, jotka eivät palauta edes pyytämällä. Hienoa, jos teillä toimii lainaus. Kaikki suvut ei oo valitettavasti samanlaisia.

Joo luin, mutta se olikin tullut sillä aikaa kun kirjoitin viestiä :headwall:

Saahan ne takaisin. Jos eivät pääse itse piakkoin palauttamaan (työkiireitä tms) niin hakee itse. Jos aina vaan odotta että tuodaan, niin voi joutua odottaman vähän kauemmin. Helpomminhan se palauttaminen unohtuu kuin sillä tarvitsevalla se takaisinsaanti, aika inhimillistä minusta.

Mäkin ihmettelen tätä tyyliä täällä että kukaan teistä ei meinaisi lainata sukulaisille? Itse onneksi saimme lainaa vauvantarvikkeita ja olemme myös itse lainailleet :) Tosiaan itsekin olemme aika huonomuistisia joten ne vauvantarvikkeet jotka olemme muille lainanneet niin "perimme" takaisin niin että "voitasko tulla tänään iltakahville ja hakeen sen matkalaukun". Ja that's it. Jotenkin sain ap:sta sellaisen kuvan ettei osaa sanoa suoraan asioita, ystävällisesti. Löysää vähän pipoa, ap :)

Eipä ole veljelläkään oikein raksannut.Soittaa ja kysyy koska voi hakea.Eipä tullut kohteliaasti mieleen kysyä ensin saako lainata.Toiseksi ei anoppi saa mennä moisia sanomaan.Tavarat on teidän ei hänen ,vaikka kuinka maksoi jostain vaunuista puolet.
Hullua touhua.Et anna ja sillä siisti.Jos nyt annat anopille periksi.Saat jatkossa antaa muutkin esikoisenne tavarat lelut ym jos anoppi niin määrää

Mäkin ihmettelen tätä tyyliä täällä että kukaan teistä ei meinaisi lainata sukulaisille? Itse onneksi saimme lainaa vauvantarvikkeita ja olemme myös itse lainailleet :) Tosiaan itsekin olemme aika huonomuistisia joten ne vauvantarvikkeet jotka olemme muille lainanneet niin "perimme" takaisin niin että "voitasko tulla tänään iltakahville ja hakeen sen matkalaukun". Ja that's it. Jotenkin sain ap:sta sellaisen kuvan ettei osaa sanoa suoraan asioita, ystävällisesti. Löysää vähän pipoa, ap :)

siis tää tuli niin yllätyksenä meille, että menin tosiaan niin hämilleni koko pyynnöstä ja varsinkin kun anoppi oli ne LUVANNUT ILMAN MEIDÄN LUPAA KYSYMÄTTÄ.

ja mitä tuohon lainaamiseen tulee, niin itse kyllä ajattelen niin, että jos lainaa niin palauttaa myös sen ilman että meidän tarvii sitä hakea tms. näin ainakin itse olen tehnyt jos jotain on tarvinnut lainata! olen itse hakenut ja palauttanut kiitoksen kera mahdollisimman pian käytön jälkeen! He ovat meillä käyneet monesti, mutta "aina unohtavat" tuoda lainaamiaan tavaroita tullessaan vaikka ollaan muistutettu heitä etukäteen.

? Luitko aloituksen ?. Ei ap mitään kysytty tavaroista.Vaan ANOPPI antoi luvan noille tavaroille.Eikä kuviot kylläkään mene noin että anoppi on se henkilö jonka antaa luvan.
Veli perh.olisi pitänyt kysyä ap perheeltä.

Tuskin se anoppi pahuuttaan on mitään luvannut. Ja varsinkin kun ei edes tiedä, että ap miehensä kanssa yrittää toista raskautta. Kieltäydytte kohteliaasti lainaamasta ja se siitä.

Veljen perhe saa kärsiä anopin mokasta. Ei saa lainaan koska anoppi saa sitten tahtonsa periksi. Huhhu.

Ap, varmasti tekin käytte vastaavasti heillä kylässä? Seuraavalla kerralla sano, että voitte ottaa sen matkalaukun mukaanne :)

Voisiko niitä antaa lainaan siihen saakka kun itse tarvitsette jälleen? Sanoisitte antaessa, että mikäli teillä tarve tulee kuten suunnitelmissa on, on tavarat saatava sitten takaisin. Koska voihan olla että esim. vaunujen tarvetta ei heillä enää silloin ole ja lpsi siirtyy jo pinniksestä isompaan sänkyyn, jne.

Meillä ainakin käytettiin yhdistelmävaunuja yli 2 vuotta per lapsi. Samoin pinnis.

Älä missään nimessä suostu tuollaiseen. Tavarat ovat teidän ja saatte itse päättää, mitä teette niille. Anoppi voi halutessaan vaikka ostaa uudet vaunut miehen veljelle, mutta teidän tavaroihin hänellä ei ole mitään sanomista.

Alkuperäinen kirjoittaja päivien viemää:

? Luitko aloituksen ?. Ei ap mitään kysytty tavaroista.Vaan ANOPPI antoi luvan noille tavaroille.Eikä kuviot kylläkään mene noin että anoppi on se henkilö jonka antaa luvan.
Veli perh.olisi pitänyt kysyä ap perheeltä.

Sehän ei ole veljen syy, eihän? Ehkei se edes tiedä ettei anoppi ole kysynyt.

Uusimmat

Yhteistyössä