ai kun riepoo ne vanhemmat jotka eivät saa rakkaudenhedelmiään kuriin!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ChEERS
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Joo, noi on sitten karseita tapauksia.

Mä en ymmärrä miksi ei kielletä??!! Ihania kullannuppuja muutaman vuoden päästä.. :saint:
Vai onko siinä sitten tosiaan se ajatus että ajan kanssa oppivat, muka? :/

Kato kun 2v on niin pieni ettei se ymmärrä. :saint:

Juu juu eikä ikinä opikaan ymmärtämään :D
Mun poika meni taas leikkimään mun meikeillä, ja kun kysyin että onko se taas sotkenut mun meikeillä niin vastaus oli että "en muista kun oon vielä niin pieni" joo toki, 4v on pieni, mutta rajansa kaikella.

Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Kyllä minäkin kuria pidän lapsille mutta en kyllä todellakaan laita 2v. arestiin.

Mä laitan pienelle jäähylle jos oikein kunnolla tekee typeryyksiä. Esimerkiksi iskee isoveljeään painavalla lelulla tahallaan. Jos ei anteeksipyyntöä tule muuten, jäähyillään siihen asti että tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja navettapiirin kikkakokkare:
Alkuperäinen kirjoittaja Huh:
Mä olin otsikon luettuani varma, että siellä kirjoittelee naapuripihan täti... Mun hedelmä nimittäin karkas multa tänään naapuri rivitalon erään asunnon ulko-ovelle ja nauroi vaan kun komensin :headwall: jouduin hakeen sen pois.

Ja mä kuitenki yritän kaikin tavoin pitää kuria :( en vaan onnistu, en tiedä mitä teen väärin :(
no etkös sä toiminut ihan oikein,kun ei puhetta uskonut, niin menit ja hajit pois, niinhän sitä pitää tehdä, kyllä ne kohta sitten alkaa uskomaan puhettakin, kun näkevät, että jos ei puhe auta, niin teot sitten

Kiitos kun sanoit noin. Mä olen mielestäni tosi tarkka, että toisten pihoille ei mennä, toisen taloyhtiön pihalle ei mennä ja sama toisten tavaroissa et kysymättä ei oteta jne. Ja yhtäkkiä pojasta on tullut tuollainen et karkailee ja nauraa ku komennan. Nykyään pakotan sit pitääm aina kädestä kii mua, mutta tänään päästin omalla parkkipaikalla käveleen itsekseen ku oli niin sievästi ollut. Huomenna en enää päästä.

Valitettavasti minäkin olen joutunut tuollaisen uhriksi. Eräs äiti ei kykene komentamaan lapsiaan muiden kuulten ja antaa lastensa tehdä mitä lapset ikinä tekevätkään. Ja auta armias kun kerran puutuin siihen, että hänen lapsensa teki hyvin ikävän jutun minun lapselleni. Kyseinen äiti onnistui kääntämään sen täysin minun syykseni, kun yritin estää hänen lastaan.

Kiitos kun sanoit noin. Mä olen mielestäni tosi tarkka, että toisten pihoille ei mennä, toisen taloyhtiön pihalle ei mennä ja sama toisten tavaroissa et kysymättä ei oteta jne. Ja yhtäkkiä pojasta on tullut tuollainen et karkailee ja nauraa ku komennan. Nykyään pakotan sit pitääm aina kädestä kii mua, mutta tänään päästin omalla parkkipaikalla käveleen itsekseen ku oli niin sievästi ollut. Huomenna en enää päästä.

Kyllä ne rajojaan koettelee vaikka miten olisi tarkka. :) Oikein sä teet, komennat ja jos komento ei riitä niin toimit.

Mutta ei kenenkään muun lapset ikinä karkaile :kieh: ainakaa mä en nää. Ja oli tosi noloa ku karjuin siellä lapselleni ja se vaan nauroi. Jouduin jättään vauvan vaunuissa siihen ja juosta perään. Taatusti joku täydellinen äiti näki ja kauhisteli ku nuori äiti ei saa kuria. Olis vaan niin ihanaa hoitaa kävelyt ilman, että saa koko ajan pelätä et milloin juoksee auton alle... Jos saakin kätensä irti mun otteesta tai ku välillä on pakko vauvaa hoitaa jos se alkaa itkeä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Ei kun nyt sä yrität vaan päteä ja uskotella että sun lapsi on jotenkin erityinen. :saint:

Aika usein täällä on nähnyt että kaksivuotiaan huonoa käytöstä ja siihen puuttumattomuuta perustellaan sillä että toinen on niin pieni vielä. Pienihän se on mutta kyllä tavallinen 2v puhetta ymmärtää. Jos ei tottele puhetta niin muut keinot käyttöön. Jäähy on jees ja ap:n tapauksessa olisin varmaan napannut sen kauhukakarani syliin jäähyilemään.

Kyllä noita valitettavasti välillä näkee. Voi olla vanhemmat ihmeissään reilun kymmenen vuoden päästä. :whistle:

No niinhän mä aina yritän. B)
Tuohon sen verran että ei tarvitse edes sitä kymmentä vuotta odottaa, aikamoisia äidin mussukoita tapaa jo ihan tuolla ala-asteella, pillahdetaan itkemään jos minä aikuisena kiellän tiukkaan sävyyn lyömästä kaveria kivellä jalkaan. Toinen vaihtoehto on tietysti "etsä mua komenna, senkin paksuaivo" -kommentit.
Että semmosia nuppusia... :whistle:

Mutta ei kenenkään muun lapset ikinä karkaile :kieh: ainakaa mä en nää. Ja oli tosi noloa ku karjuin siellä lapselleni ja se vaan nauroi. Jouduin jättään vauvan vaunuissa siihen ja juosta perään. Taatusti joku täydellinen äiti näki ja kauhisteli ku nuori äiti ei saa kuria. Olis vaan niin ihanaa hoitaa kävelyt ilman, että saa koko ajan pelätä et milloin juoksee auton alle... Jos saakin kätensä irti mun otteesta tai ku välillä on pakko vauvaa hoitaa jos se alkaa itkeä.

Arvaa miksi hankin tupalvankkurit vaikkalapsilla on ikäeroa 2v1kk.
Vihje: 5-pistevyöt...

Hmmm. AP:n asenne ei kyllä sekään ole kiva toisten lapsia kohtaan.
Mutta toki äiti ja isä olisivat voineet vähän pitä jöötä. Tosin usei on niin, että yhden lapsen perheessä on hiljaista ja rauhallista kuin kirkossa (meillä oli) kun taas sisarussarjassa on totuttu kovempiin otteisiin. eli se mikä ap:sta näyttää kaksivuotiaan lyömiseltä voi ollakin vaikka vain kosketus, kun pienet haluavat tutustua uusiin ihmisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja aaa:

Arvaa miksi hankin tupalvankkurit vaikkalapsilla on ikäeroa 2v1kk.
Vihje: 5-pistevyöt...

On mullaki tuplat, mutten enää käytä niitä. Mun mielestä lähes 3v:n kuuluu osata jo kävellä. Ja mehän hitto vie opetellaan sitä jaloa taitoa joka hiivatin päivä, mä en enää kattele lasta joka ei tottele mua! Monta päivää jo meni hyvin, tänään "palkitsin" hyvästä käytöksestä ja lopputulos oli tuo... Argh. On niin huono äiti olo... Mutta en mä viitsi parin sadan metrin matkoja istuttaa vaunuissa ku eihän se sit ikinä saa kävelylenkkejä :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta toki äiti ja isä olisivat voineet vähän pitä jöötä. Tosin usei on niin, että yhden lapsen perheessä on hiljaista ja rauhallista kuin kirkossa (meillä oli) kun taas sisarussarjassa on totuttu kovempiin otteisiin. eli se mikä ap:sta näyttää kaksivuotiaan lyömiseltä voi ollakin vaikka vain kosketus, kun pienet haluavat tutustua uusiin ihmisiin.

Miten tollaisiin kakaroihin vois olla hyvä asenne?

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:

Niinhän se menee mun lapsi muitten kakarat :kieh:
Ei ainakaan noin, lapsellista käyttäytymistä :whistle:

ai MINUN asenne on ikävä??!!!
ei mulla mitään niitä lapsia vastaan ole, vaan niitä vanhempia!!
mun lasta ei tulla läpsimään eikä lyömään! ja koska mun lapsi koki sen lyömisenä,niin sitä se oli.
ihan oikeesti, mä tiedän millasia on ne kovat otteet jne, mutta ei silti mennä tuntemattomia läpsiin ja potkiin!! ja koska se lapsi ei sitä välttämättä ymmärrä, niin siinä välissä on vanhemman aika astua estradille.

Mulla on myös välillä maailman rasittavampia kakaroita, ja en oo koskaan loukkuuntunut, jos joku muukin niitä komentaa. Ja kai tuossa tilanteessa saa antaa palautetta äidille/isälle?

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:

mitä mun olis pitäny tehdä?
hymyillä kauniisti kun se lapsi mätkii mun lasta joka on ihan monttu auki et mitä tää nyt on?

Alkuperäinen kirjoittaja ChEERS:

mun lasta ei tulla läpsimään eikä lyömään! ja koska mun lapsi koki sen lyömisenä,niin sitä se oli.
ihan oikeesti, mä tiedän millasia on ne kovat otteet jne, mutta ei silti mennä tuntemattomia läpsiin ja potkiin!! ja koska se lapsi ei sitä välttämättä ymmärrä, niin siinä välissä on vanhemman aika astua estradille.

Minkä ikänen sun lapsesi on?

Alkuperäinen kirjoittaja ChEERS:

Minkä ikänen sun lapsesi on?

3v eli myös maailman rasittavin KAKARA n.10 tuntia vuorokaudesta :saint:
mutta jos se menee uhmassaan jotakuta lyömään, niin voi olla varma, että mä haen sen sieltä pois ja käsken pyytää anteeks.

Mä komennan surutta muiden lapsia, jos omieni kimppuun käyvät. Mutta mun muksuja ei lyödä eikä tavaroita viedä käsistä. Monesti lapset uskovatkin kun ihan nätisti sanon asiasta.
*avaa sateenvarjon*

Tuo on juttu jota mäkään en oikeesti ymmärrä. Pakko kertoa eräästä tuntemastani tapauksesta, jossa äiti perustelee aina lapsensa huonoa käytöstä sillä että lapsi on "vasta" ja sen ikä. Eli nyt tämä poika on "vasta" 5-vuotias :o :o .

Kyllä kaksivuotiaskin jo sentään jotain ymmärtää. Ja tuollaisen lapsen äiti on kyllä velvollinen pitämään huolen että ihmiset saa rauhassa olla tilassa ilman että joku (anteeks vaan) kauhukakara hyökkäilee kimppuun.

Tottakai saa ja pitää huomauttaa mutta ei tuolla tavalla tiuskimalla että laita kakaras ruotuun :whistle:
Vai onko se kovin aikuismaista?

mä en tiuskinu, enkä sanonu et laita kakaras ruotuun.
sulla taitaa olla vaan joku vänkäämisen tarve, vai olitko se kenties sinä ja sinun kullannuppusi siellä terkkarissa tänään? :saint: :saint: :saint:

oikeesti, mä olin ihan asiallinen, mitä nyt aivan pöyristyny tollasesta, en tiuskinu enkä huutanu, kunhan pokerinaamalla totesin vaikka mieli teki huutaa :xmas:

Yhteistyössä