Äidin kuntoilu ei onnistu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äityli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kannattaa katsoa uusin Jutta ja superdietit...siellä juuri käydään tätä äitien tekosyytä läpi :D

Mullakin on 2v ja 3v lapset ja tiedän kyllä, että kotona on välillä vähän...hmm...haastavaa jumppailla jne :)

Mutta ei se nyt sentään NOIN mahdotonta ole, kuin mitä ap antaa ymmärtää.

Tuplilla pääsee tosiaan lenkille. Ja vaikka sitä lunta nyt onkin maassa, niin 2kk kuluttua sitä ei enää ole.

Kyllähän meillä lapset on crosstreinerissä roikkuneet. Mutta ei ne siinä viikkotolkulla jaksaneet roikkua, kun se oli aina esillä. Uutuudenviehätys katoaa siitä laitteesta melko nopeasti.

Eilen laitoin lapset päikkäreille ja samalla heittäydyin lastenhuoneen lattialle. En tosin jumppaamaan, vaan venyttelemään, mutta ihan samalla tapaa olisin siinä voinut jumpata. Pienempi ei suostunut nukkumaan, mutta sängyssä pysyi, eli ei ongelmaa.

Ja sano sille miehellesi, että koittaa edes sen aikaa pärjätä lasten kanssa, että sä jumppaat hetken makkarissa. Nyt vähän jotain rotia siihen mieheenkin.

Ensimmäisenä heivaisin ukon pihalle niska-perse -otteella. Kasvattaa hauista. (En kyllä tollasen saamattoman äijän kanssa olis edes perustanut perhettä saati muuttanut saman katon alle...)

Sitten lenkille rattaita työntäen tai pulkkaa vetäen.

Kotijumpassa joku niistä jumppavempeleistä lapsille ja joku äidille. Sovitaan, että kenen vuoro on käyttää mitäkin ja äiti saa hoitaa jumppansa omalla välineellään rauhassa ja lapset vihtyy oman jumppavälineensä parissa. Ja vaikka välillä niiden lasten nosteluja siihen jumppaan niin allit vapisee.

Tai kuntopiiri niiden lasten kanssa? Sovitte säännöt ja sitten menoksi. Tai just joku Zumba tai kuntoiloupeli, johon jokainen voi osallistua.

Järjestelykysymyksiä.

Niin ja noissa jumpissa tarkoitan lapsilla vain niitä pieniä, en miestä, vaikka muutoin vois sanoa, että sulla on siinäkin yks lapsi hoidettavanas.

Kuulostaa NIIN tutulta. yritän käydä lenkillä kun mies on kotona mutta siihenkään ei saa mitään säännöllistä rytmiä kun se tekee 3vuorotyötä. Mutta toisaalta onhan tää arki on aikamoista kuntoilua. Vedän 4veen kaks kertaa viikossa pulkalla kerhoon ja takas, meno ja hakumatka yhteensä 4km, vastaavia "lenkkejä" tulee harva se päivä. Eikä kotona kyllä ehdi paikoillaan makoilemaan. Mulle työterveyslääkäri totes terveystarkastuksessa, kuultuaan että meillä on 3 alle kouluikäistä(nyt yks on jo kyllä ekaluokkalainen mut sillon ei vielä) että "eli sun päivät on pelkkää urheilua aamusta iltaan". :D

Sama se on täällä, kotona jumppaaminen on ihan tuhoon tuomittua, kun lapset hyppii päällä ja aamuisin ja iltaisin ei oikein onnistu kun lapset käy nukkumaan samaan aikaan kuin minä ja yleensä heräävätkin samaan aikaan.
Työ on minun liikuntaa, että siellä onneksi jossain määrin saa kuntoiltua, kun jakaa postia.

Kuntosaleja tässä on lähellä montakin, mutta tällä hetkellä ei ole niihin varaa ja ei oikein ole kyllä mahdollisuuttakaan, kun minne minä lapset laittaisin siksi aikaa. Mulla kun ei yh:na lapsivapaata oikeastaan ole ja tätini hoitaa lapsia työpäivieni ajan tällä hetkellä, niin en viitsi sitä vaivata enää muuten.

siis HAHHAHAAA nää on on just niitä hyviä tekosyitä!!! puhtaita sellaisia!! voi elämä, koita nyt järkätä itelles aikaa. vai eikö miehesi todellakaan ole lasten kanssa koskaan?

demotivational-posters-whats-your-excuse.jpg

Mitä tää miehen "oma homma ulkona" oikein on?

Kyllä sun nainen nyt pitää vaan ottaa itteäs (ja miestäs) niskasta kiinnni ja vaikka pukea lapset miehen kanssa sinne ulkohommiin ja huikata miehelle, että käyt tunnin lenkillä!

Tätä komppaan! Meillä vähän sama tilanne kuin ap:llä, mutta rupesin pukemaan lapsia miehen seuraksi ulos ja lähdin itse koiran kanssa lenkille. Nyt sujuu jo mukavasti... Sain mieheltä toivomani askelmittarin joululahjaksi ja kerroin sen saatuani, että aion saada joka ikinen päivä vähintään 13000 askelta mittariin. Nyt kun tämä lenkkeily onnistuu miehen ulkoillessa lasten kanssa, niin olen jälkikäteen miettinyt, että se aiempi malli oli aika paljon minusta itsestäni kiinni. Toki varmasti joku mies saattaa olla sellainen, ettei kerta kaikkiaan katso voivansa olla lapsista yksin vastuussa tuota ap:n mainitsemaan 20 minuuttia pidempään, mutta silloin mielestäni saattaisi olla vakavan perhekeskustelun paikka. Tsemppiä ap!

Eka askel muuta suunnitellessa voisi olla se, että siirrät jumppapallon olkkariin. Kun katsot telkkaa illalla niin ää istu sohvalle vaan pallon päälle. Huomaat vaikutuksen vatsalihaksissa aika nopeesti ;) ja samalla lapset tottuu palloon, uutuudenviehätys häviää ja pian voit jumpata sillä päivälläkin. Tai osta toinen jolla lapset voi leikkiä samalla kun sä teet omia liikkeitä.

No kyllä mulla on on ollut sen verran tyly linja, että muksut pysyy pois jos mulla on ollut joku jumppa kesken.

Miksi antaa lasten pomppia päällä ja kimpussa.

Mulla oli sama ongelma, mutta koiran kanssa.
Se reppana meni ihan sekaisin kun huomasi mun hengityksen kiihtyvän.

Jos makasin lattialla ja tein vaikka vatsoja, tuli koira (rottweiler) ja yritti kammeta itsensä mun vatsan päälle, no kun siitä tylysti kiellettiin se tuli sitten mun kylkeen kiinni ja kiehnasi siinä.

Sama steppilaudalla, kun hetken olin rampannut tuli koira tylysti eteen, tosin minä yhtä tylysti jyräsin päälle.

Kaikkein karmeinta koiralle oli, kun muutaman kerran "hölkkäsin" sisällä, silloin reppanalla meni pasmat ihan sekaisin, tuli blokkaamaan mua ihan koko ajan :)

No tämäkin ongelma poistui kun laittoi koiran makkariin, tai vaihtoehtoisesti oli tarkkana ja ajoissa komensi pois kun oli tulossa varjelemaan emäntäänsä jumpan rasituksilta.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: chef
Siis miksi annat lasten pomppia sun päällä ja häiritä, jos sulla on joku juttu menossa? Olen ehkä natsi-äiti, mutta itse en salli sellaista kyllä yhtään.

Aina näitä lukiessa saa huokaista syvään ja kiittää elämää, että on antanut mulle niin hyvän miehen :)

Aloittajana lähtisin vähintään 3 iltana viikossa lenkille/jumppaan ja jättäisin lapset miehelle. Siis ihan vaan kävelisin ovesta ulos kun mies on sisällä ja sanoisin, että palaan 1-2 tunnin kuluttua, heippa! Onhan ne senkin lapset, mitä hlvettiä sinä isoa miestä paapot?

Yhteistyössä