Äidin mielestä olen kiittämätön p..skaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eilen äiti kysyi, voiko ottaa lasta yökylään ja viedä aamulla tarhaan. Sanoin hänelle, että kyllä se käy, käyn vaan ostaamassa uusia kurahousuja kun vanhat on pienet. Äiti suostui itse ostaamaan lapselle kurahousuja. Kerroin minkä kokoiset kurahousut lapsi tarvitsee.

Tänään hain lasta tarhasta ja huomasin, että lapsella on uusia kurahousuja, mutta vikana vaan pari kokoa pienempää. Varmistin lapselta, että ne on varmasti hänen. Lapsen vastaus oli, sanoin mummille, että ne on pienet, mutta mummi vastasi vaan, ne on alenuksessa.

Lähdin lapsen kanssa kauppaan, äiti soittii ja kysyi mitä tykkäsin kurahousuista. Vastasin, että olen ostaamassa uusia sopivia eikä pari kokoa pienempiä.

Äiti suuttui, haukkui minua ja lopuksi sulki puhelimensa.

Miten itse olisit tehnyt? Jäisikö ostaamatta sopivan kokoisia kurahousuja?

Toisaalta luulisi, että tietäisit, miten äitisi käyttäytyy.
Olisit vaikka valehdellut, että hyvät on. Kuitenkin itse vaan haaveilen, että joku isovanhempi ottaisi edes välillä yökylään lapsen.

Jotkut nyt vaan on tuommoisia, että eivät pätkääkään ajattele lapsen mukavuutta, pääasia että halvalla saa. Kuka aikuinen itse suostuisi olemaan tai ulkoilemaan pari kokoa liian pienet housut jalassa...Ajattelevat että lapsi ei siitä välitä tai huomaa, ihan sama. Meillä isovanhemmilla on taipumusta samaan ajatteluun, tosin niin päin että mitäs se nyt haittaa vaikka lapsella on muutamaa numeroa liian isot rytkyt päällä, kun voihan niitä puntteja kääriä ja laittaa kolmet villasukat sinne saappaaseen. Ja eihän sillä väliä, että 6-vuotiaalla pojalla on vähän perhosia ja kukkia vaaleanpunaisessa paidassa...Mä en ole suostunut noihin isovanhempien pöllöyksiin, vaan olen suoraan ilmoittanut että ei käy. Meillä on varaa ostaa sopivaa vaatetta myös lapsille.

[QUOTE="vieras";25962795]Jotkut nyt vaan on tuommoisia, että eivät pätkääkään ajattele lapsen mukavuutta, pääasia että halvalla saa. Kuka aikuinen itse suostuisi olemaan tai ulkoilemaan pari kokoa liian pienet housut jalassa...Ajattelevat että lapsi ei siitä välitä tai huomaa, ihan sama. Meillä isovanhemmilla on taipumusta samaan ajatteluun, tosin niin päin että mitäs se nyt haittaa vaikka lapsella on muutamaa numeroa liian isot rytkyt päällä, kun voihan niitä puntteja kääriä ja laittaa kolmet villasukat sinne saappaaseen. Ja eihän sillä väliä, että 6-vuotiaalla pojalla on vähän perhosia ja kukkia vaaleanpunaisessa paidassa...Mä en ole suostunut noihin isovanhempien pöllöyksiin, vaan olen suoraan ilmoittanut että ei käy. Meillä on varaa ostaa sopivaa vaatetta myös lapsille.[/QUOTE]

Mun vanhemmat tekee samaa. Ostelevat kaikkea ihmeellistä, kuten vaatteita kokoa 89cm ja muksu käyttää kokoa 104/110... Kun eihän sillä väliä ole onko joku t-paita lapsella vähän jo pieni. "kun eihän sitä kukaan sillai katso.." Joo, varmaan tosi mukava päällä sellainen jokapuolelta liian lyhyt. Kieltäydyn ottamasta meille. Nyt kun asutaan kaukana niin posti tuo milloin mitäkin, laitan takaisin ja sanon, että ei kiitos, näitä on jo. Ei vaan mene perille.

no joo, mun anoppi saattais ehkä tehä noin. kiittäisin silti nätisti lahjasta ja kävisin kaikessa hiljaisuudessa ostamassa oikean kokoiset sen sijaan että moittisin lahjaa.
en tiä sitte jos ois oma äiti sanoisinko suoraan.

Yhteistyössä