Äidin oikeus keskittyä tekeillä olevaan asiaan---- pyyntö hylätty

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Neith"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Neith"

Vieras
on se jännä miten vaikeaa voi olla saada 15min rauhaa hoitaa pakollisia tärkeitä juttuja..

maksoin laskuja, ja siinä näpytellessä tapahtui seuraavaa..

minä: tilinumero.. FI 334... (hiljaa mielessäni siis)
poika: ÄITII.. tule leikkimään
minä: äiti maksaa laskuja, kohta
minä: niin siis tilinumero.. FI 334...
mies: tuletko kohta syömään?
Minä: mielessäni V'tty,stna.. joo tulen kohta kun maksan nyt nämä laskut!!
minä: viitenumero.. 78989186...
poika: äitii mitä teet?
mies: arvaas mitä..
minä: Mä maksan nyt laskuja, voisko tää nyt odottaa..
mies. jupinaa ja hölötystä
poika: lauleskelee ja kolistelee...

10 laskun kohdalla savu nous korvista koska sinä aikana sain sen 15 keskeytystä..

söin aamiaisen, huomioin noita kahta ja siirryin seuraavaan hommaan, eli lapsen tarhavuorojen lähettämiseen ja oikeaan tiedostomuotoon muuttamiseen sekä yhteystietojen lisäily ja tarkistus puhelin numeroineen..

poika: äitii, tuu leikkimään
mies: suuttuiskohan naapurit jos leikkais noi pensaat?
minä: koitan keskittyä, katson kalenteria, päiviä ja näpyttelen niitä vuoroja.. totean ääneen, äiti tekee nyt tärkeää juttua, tulen tämän jälkeen
mies: HALOO, voitko vastata?!!!
minä: kyllä ne varmaan suuttuu, katsotaan kohta..
jatkan näpyttelyä..
Mies: kuinkahan paljon noita vois leikata?
poika: äitii, tuu leikkimään
minä: äidillä on nyt homma kesken.. KOHTA (alkoi jo hermot kiristyä)
mies: mennään ulos pojan kanssa.. *mies lähti ulos ja poika jäi odottamaan vaatteita sisälle..*
puin siis pojalle vaatteet ja lähetin pihalle ja arvelin että josko nyt vihdoin saan hoitaa nuo jutut..

näpyttelen tietoja:
mies oven raosta: kuinkahan pitkäksi noi pensaat voi leikata?
mies: haloo...
poika: äiti mitä teet
minä: menkää nyt pihalle, katsotaan kohta niitä pensaita
menee pari minuuttia..
Mies: mitä mä nyt leikkaan, entäs nuo puskat, mites noi vadelmapensaat, voitko vastata, kerro nyt jo
poika: Äitiii... saanko tulla sisälle, mitä teet?

mies: tossa olis postia.. *heittää ne pöydälle kaiken päälle..*
minä: joooo.. mennöö hermot

tämän jälkeen, keskityin taas hetken noihin jotta saisin sen 5min rauhaa jolloin saisin kaiken valmiiksi.. lopulta sain kaikki hoidettua vielä muutamalla keskeytyksellä.. ja nyt tätä kirjoittaessa mies on häiriköinyt tyhmillä ja turhilla jutuilla 5 kertaa.. ei ole helppoa ei.. :D

pitänee kehittää joku eristetty bunkkeri pihamaalle jossa saa olla sen hetken rauhassa kun pitäis ihan tosissaan keskittyä pitkiin numerosarjoihin, summiin, päivämääriin ja monen asian yhtäaikaiseen järjestämiseen..

Meillä: lapsi nukkuu päiväunia, minä kudon ja kuuntelen radiosta jotain mielenkiintoista ohjelmaa. Mies tulee kotiin. Kävelee suoraan vierashuoneeseen mun luo ja alkaa höpöttää. Mulkaisen murhaavasti, ja mies loukkaantuu "Ai ANNNTEEEKSS, rouva kuuntelee radiota". Joo, kuuntelin mutta just meni se ratkaiseva pari minuuttia pääministerin kyselytunnin ainoasta kiinnostavasta kohdasta.

Tyttö on 2v. eikä vielä oikein ymmärrä mitä tarkoittaa että äidillä on nyt tärket asiat kesken. Mies täyttää kohta 30v. eikä oikein ymmärrä mitä tarkoittaa että vaimolla on nyt täreät asiat kesken. Yleensä sanon miehelle että mä teen nyt tämän asian loppuun, pidätkö tytön hetken poissa häiritsemästä. Vastaus on joo, me mennään ulos leikkimään/yläkertaan laittamaan pyykit kaappiin tms. Siitä se sitten alkaa, mies kysyy: " mitäs tälle (tytölle) puetaan?" " mihin nämä kuuluu?" " missä on sitä?" "missä on tätä?"... Mielenkiinnolla odotan miten käy jos pääsen opiskelemaan ja joudun tekemään koulutöitä kotona...

Mua ärsyttää jos koitan puhua puhelimessa niin mies huutele taustalta vähän väliä jotain mitä pitää sanoa tai kysyä tai kyselee muuten vain tyhmiä! Kerran paloi niin hermo kun yritin puhua vuokranantajamme kanssa ja mies jatkuvasti hölötti jotain, niin sanoin puhelimeen "odota hetki" ja sanoin miehelleni että nyt se turpa kiinni!:D no ukkohan suuttui, mutta sain puhua puhelun rauhassa loppuun.:)

Sinulla ei ole simultaanikapasiteettia. Sitä voi jonkun verran oppia, mutta pitää olla valmius siihen luonnostaan. Sitä ei huomaa sellainen ihminen, jolla sitä on, ei huomaa, ettei toinen voi tehdä montaa asiaa yhtä aikaa.

:D oikeastaan aika koomista.. joskin hitusen ärsyttävää myös
silloin kun ei tee mitään tärkeää niin saa olla rauhassa.. mutta het kun edes mielessä käy jotta jotain pitäis tehdä niin alkaa se kysymysten paukutus, huomion janoaminen ja jos ei nämä saa vastakaikua niin sitten laitetaan musiikki/televisio pauhaamaan, kolistellaan tai saattaa ihan kehittyä riitaa joka vaatii huomiota.. huoh :D :D

Sinulla ei ole simultaanikapasiteettia. Sitä voi jonkun verran oppia, mutta pitää olla valmius siihen luonnostaan. Sitä ei huomaa sellainen ihminen, jolla sitä on, ei huomaa, ettei toinen voi tehdä montaa asiaa yhtä aikaa.

kyllä mä aika hyvin osaan keskittyä moneen asiaan, töissä sitä väkisinkin joutuu tekemään.. mutta nuo 12-20 numeron sarjat, niiden laskusta tarkistaminen, näytöllä olevaan vertaaminen saman aikaisesti on asia mihin ei kyllä kaipaa välikysymyksiä, ainakaan 30s välein :D
ja yleensä laskut, tarhavuorot yms. on asioita jotka haluan saada kerralla menemään oikein, niitä on aika työlästä lähteä korjailemaan jälkikäteen

[QUOTE="Neith";24903949]kyllä mä aika hyvin osaan keskittyä moneen asiaan, töissä sitä väkisinkin joutuu tekemään.. mutta nuo 12-20 numeron sarjat, niiden laskusta tarkistaminen, näytöllä olevaan vertaaminen saman aikaisesti on asia mihin ei kyllä kaipaa välikysymyksiä, ainakaan 30s välein :D
ja yleensä laskut, tarhavuorot yms. on asioita jotka haluan saada kerralla menemään oikein, niitä on aika työlästä lähteä korjailemaan jälkikäteen[/QUOTE]Meillä työporukan kesken joskus vapaa-ajalla huomaa, että jos tilaisuus on avec, ovat nämä avecit kuin ööt aapisen laidalla. Meistä jokainen käy keskustelua ainakin kolmeen eri suuntaan ja häärää grillillä ja jos lapsia on paikalla, niistää nenää ja soittaa myöhästyneelle, kun puolisot saattavat olla pää pyörällä, että kuka sanoi ja mitä oli tarkoitus tehdä. Ymmärrän, että sellainen sillisalaatti voi olla ärsyttävää ja väsyttävää sellaiselle, joka ei tarvitse sellaisia ominaisuuksia. Ja oikeasti joskus siitä monen hääräämisestä on haittaakin, jos ei tunnista sitä missä kohtaa ei kannata ottaa enää sitä yhtä puuhaa tähän päälle. Voi kärähtää, monessakin mielessä. Joten summa summarum: kyllä sinun pitäisi saada keskittyä laskujen maksamiseen:) se on tärkeä asia.

Data Group Tuusula, verkkokauppa - Viivakoodilukijat - Viivakoodikynä USB

4632isokuva.jpg

:D

Kuulosuojaimet.jpg

[QUOTE="vieras";24904036]niin tai laskut suoraan verkkopankkiin? siis vieläkö joku jaksaa naputella niitä vanhanaikaisesti paperilta??[/QUOTE]Hih, me vanhemmat ihmiset ajattelemme vielä (en tarkoita vanhemmalla ap:tä) että naputteleminen on se uusi tapa, vanhanaikainen on se, että mennään pankkiin ja välimallina lähetetään laskut kuoressa pankkiin :D

Se että sulla on aikaa kirjata tekemisesi noinkin yksityiskohtaisesti kertoo aika paljon.

yksityiskohtaisesti? :D
mies ja poika oli pihalla (josta mies kävi häiriköimässä kysymyksillä..)
joten sain käytettyä hetken tuohon kirjoittamiseen josta saa about kuvan tapahtumien kulusta, ennenkuin lähdin itse pihalle selvittämään kränää ja ohjeistamaan hommissa ja paimentamaan porukkaa kauppaan

Yhteistyössä