äidin uusi mies :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ,,
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

,,

Vieras
hieman pettynyt olo.. en tule äidin uuden miehen kans mitenkään toimeen, kuten ei moni muukaan.. nyt kuitenki ovat jälleen yhdessä erossa asumisen jälkeen, äiti vaan ei saa ilman miestään tulla edes käymään mun ja lasteni luona :( Uusi mies kielsi...

En tiiä olenko kohtuuton, kun en hyväksy että äidin mies tulisi mukaan, mut hän on sairas mieleltään (jopa äitini mielestä) uskovainen (mikä ei sinänsä todellakaan haittaa, mutta saarnaa melkein tauotta, mikä menee todellakin pidemmän päälle ärsyttää) ja muutenkin.. :( Mutta lääkitystä sairauteen ei aio ottaa eikä edes käydä lääkärissä, koska uskovaiset turvautuu Jumalaan ei lääkäriin....

En vain näe koko asiaa enää kovin selvästi, ku olen itse kaiken tämän keskellä.. onko muilla vastaavia kokemuksia?

ei minunkaan nykyinen mieheni hyväksy poikaani edellisestä avioliitosta siksi olen tapaamatta häntä koska mulla nyt tämä nykyinen mieheni ja lapsi hänen kanssaan.

Antakaa itsellenne, äidille ja miehelle aikaa. Kymmenen vuottakin on lopulta lyhyt aika, ihmiselämässä.

Koettakaa hiljalleen löytää säännöt, joiden puitteissa kaikki selviävät jotenkin. Aina ja kaikissa suhteissa onni ei kukoista, mutta siedettäväksi jokainen ihmissuhde on mahdollista saada - kun kaikki haluavat.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
ei minunkaan nykyinen mieheni hyväksy poikaani edellisestä avioliitosta siksi olen tapaamatta häntä koska mulla nyt tämä nykyinen mieheni ja lapsi hänen kanssaan.

MITÄ??? siis sulla menee joku mies oman lapsen edelle? Kuvottavaa=(

Minkä ikäinen poika?! Herranjestas... miksi ei hyväksy, onko poika tehnyt jotakin.

Tuntuu julmalta. Ainakin minä tarvitsen yhä äitiä, myös mieheni omaansa. Putoaisi pohja elämältä, jos ei saisi olla äitinsä kanssa tekemisissä. Hui..

Tätä en voi mitenkään ymmärtää/hyväksyä!!

miten löytää ne säännöt, kun mikään muu ei ole vaihtoehto, kuin se et mä menen lasten kans heidän luokse, mikä on aika työlästä, koska minulla on 3 pientä lasta mut "mummolassa" kaikki asiat, esineet ym on tarkalleen määritetty paikoilleen, vierailu on siis yhtä komentamista, koska mihinkään ei oikeasti saa koskea..

siis.. olen tuntenut tämän äidin nykyisen miehen koko elämäni, mutta sitä en vain hyväksy, et määrää toisen ihmisen menemiset ja tekemiset,niin ettei toisella ole enää omaa tahtoa. Ja onhan äitini tosiaan muuttanut karkuun miestään, koska pelkäsi tosi paljon, et mitä tekee, kun raivostuu.

Miten voit tehdä noin?Taitaa joiltakin tupata unohtumaan että niistä lapsista pitää huolehtia aina eikä vaan siihen asti että se uusi mies tupsahtaa elämään.

oot tapaamatta lastasi jonkun miehen vuoksi. Voi elämä teitä:(

eikös sitten minunki äiti tee juurikin näin... mies ei vain päästä tapaamaan lastaan ja lapsenlapsiaan. Mietin vain, et miten paljon pitää toista pelätä, et on valmis luopumaan kaikista muista..

miten löytää ne säännöt, kun mikään muu ei ole vaihtoehto, kuin se et mä menen lasten kans heidän luokse, mikä on aika työlästä, koska minulla on 3 pientä lasta mut "mummolassa" kaikki asiat, esineet ym on tarkalleen määritetty paikoilleen, vierailu on siis yhtä komentamista, koska mihinkään ei oikeasti saa koskea..

No menette sinne, mutta olette ulkona. Otat lapsille tekemistä mukaan, niin että jättävät mummon ja miehensä tavarat rauhaan. Ajoitat pienemmän päiväunet vierailuun, otyat lapsillesi miehen tai jonkun muun lapsenvahdin mukaan. Opetat lapsillesi, että mummolaan ei pääse jos ei osaa olla koskematta tavaroihin siellä, lupaat lahan kun reissu menee hyvin tai otat niille uuden filmin tai uusia leluja mukaan mummon luo. Ihan mitä vaan, kunhan saat ne olemaan siellä nätisti. Suunnittele vaikka puoli vuotta reissua, jotta saat sen onnistumaan!

Ja sit jos mummon mies kerta haluaa tulla mukaan teille eikä mummo voi tulla yksin, niin keksi sille jotain tekemistä tai seuraa, jotta voitte olla äitis kanssa rennosti. Jotain rassattavaa, korjattavaa, luettavaa - ihan mitä vaan, millä pystyt osoittamaan että olet ajatellut häntäkin. Kyllä te saatte soviteltua säännöt myös keskusteluille.

Ei elämä aina helppoa ole, mutta sen rikkaushan onkin juuri siinä!

eikös sitten minunki äiti tee juurikin näin... mies ei vain päästä tapaamaan lastaan ja lapsenlapsiaan. Mietin vain, et miten paljon pitää toista pelätä, et on valmis luopumaan kaikista muista..

Tai miks ylipäätään olla tämmösen ihmisen kanssa yhdessä??! :'(
Onko äitis uus mies väkivaltanen? Tai sun uus mies, joka kirjotit ettet tapaa poikaas miehen takia? Vai miks pitää pelätä?

mutta sinä olet aikuinen, muista se. On äidilläkin oikeus jatkaa elämäänsä
mutta tuo toinen joka kirjoitti, jos hänen lapsensa on pieni eli ei aikuinen, silloin toi ei ole hyväksyttävää

Siis en vois sekunttiakaan katsoa miestä, joka olisi este minun ja lapseni välissä.

Mut ap:lle, en ikävä kyllä osaa auttaa, tilanteesi on hankala ja nähtävästi olet yrittänyt joustaa omalta puoleltasi, joten patti- tilanne. Voimia.

ei vastaavaa:
No menette sinne, mutta olette ulkona. Otat lapsille tekemistä mukaan, niin että jättävät mummon ja miehensä tavarat rauhaan. Ajoitat pienemmän päiväunet vierailuun, otyat lapsillesi miehen tai jonkun muun lapsenvahdin mukaan.

Eli laps ei edes näe mummoaan? Jos menee näin vaikeaksi, lie sama olla menemättä ollenkaan...?

Alkuperäinen kirjoittaja ei vastaavaa:

No menette sinne, mutta olette ulkona. Otat lapsille tekemistä mukaan, niin että jättävät mummon ja miehensä tavarat rauhaan. Ajoitat pienemmän päiväunet vierailuun, otyat lapsillesi miehen tai jonkun muun lapsenvahdin mukaan. Opetat lapsillesi, että mummolaan ei pääse jos ei osaa olla koskematta tavaroihin siellä, lupaat lahan kun reissu menee hyvin tai otat niille uuden filmin tai uusia leluja mukaan mummon luo. Ihan mitä vaan, kunhan saat ne olemaan siellä nätisti. Suunnittele vaikka puoli vuotta reissua, jotta saat sen onnistumaan!

Ja sit jos mummon mies kerta haluaa tulla mukaan teille eikä mummo voi tulla yksin, niin keksi sille jotain tekemistä tai seuraa, jotta voitte olla äitis kanssa rennosti. Jotain rassattavaa, korjattavaa, luettavaa - ihan mitä vaan, millä pystyt osoittamaan että olet ajatellut häntäkin. Kyllä te saatte soviteltua säännöt myös keskusteluille.

Ei elämä aina helppoa ole, mutta sen rikkaushan onkin juuri siinä!

Kuulostaa kyllä hyvältä, mut oikeasti. pihalla sama homma. Miten leikkiä jälkiä jättämättä? viime kesänä poika piirsi hiekkaan pihalla, mikä oli tasoitettu ( ei siis mitään tiettyä tarkoitusta varten, mut pikkutarkka ku on... ) äiti kävi salaa sormen jäljet tasoittamassa, en oikeasti valita nyt ihan turhasta,ku sairaalloisesti nuukuudesta, tarkkuudesta ym ym. Ja kyllä... on osoittanut väkivaltaisia piirteitä, siksi äiti pelkääkin niitä raivokohtauksia.

No, tunnetusti en ole sukurakas joten jos tilanne olisi tuo niin puolestani mummo saisi elää omaa elämäänsä uuden miehensä kanssa eikä enää häirittäisi toisiamme. Täytyisi sitten yrittää vaikka etsiä lapsille uusi mummu jostain.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kuulostaa kyllä hyvältä, mut oikeasti. pihalla sama homma. Miten leikkiä jälkiä jättämättä? viime kesänä poika piirsi hiekkaan pihalla, mikä oli tasoitettu ( ei siis mitään tiettyä tarkoitusta varten, mut pikkutarkka ku on... ) äiti kävi salaa sormen jäljet tasoittamassa, en oikeasti valita nyt ihan turhasta,ku sairaalloisesti nuukuudesta, tarkkuudesta ym ym. Ja kyllä... on osoittanut väkivaltaisia piirteitä, siksi äiti pelkääkin niitä raivokohtauksia.

Osoita, että et missään nimessä halua rahaa vaan mummon aikaa ja läheisyyttä. Menkää pois heidän pihaltaan.

Valioammu sanoi että ei ole järkeä ajoittaa vierailua pienimmän päiväuniaikaan, koska pienin ei näe mummoaan lainkaan. No, jos vaikka nukkuukin ihan koko vierailun ajan, niin näkeehän mummo kuitenkin tämänkin lapsen ja muut lapset näkevät mummon. Myös äiti saa puhua oman äitinä kanssa - ei kai kaikkien tarpeita tarvitse heti täyttää täydellisesti.

Oletko varma, että itsessäsi ei ole MITÄÄN vikaa?

Poikani on 13v ja asuu adoptiovanhempiensa kanssa asunut jo vuosia.Annoin ennen kuin tapasin nykyisen mieheni eli ei nykyisen mieheni vika.Minulla nykyisen mieheni kanssa yhteinen lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja ei vastaavaa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Osoita, että et missään nimessä halua rahaa vaan mummon aikaa ja läheisyyttä. Menkää pois heidän pihaltaan.

Valioammu sanoi että ei ole järkeä ajoittaa vierailua pienimmän päiväuniaikaan, koska pienin ei näe mummoaan lainkaan. No, jos vaikka nukkuukin ihan koko vierailun ajan, niin näkeehän mummo kuitenkin tämänkin lapsen ja muut lapset näkevät mummon. Myös äiti saa puhua oman äitinä kanssa - ei kai kaikkien tarpeita tarvitse heti täyttää täydellisesti.

Oletko varma, että itsessäsi ei ole MITÄÄN vikaa?

Varmasti itsessäni on vikaa, sanoinkin et olen tuntenut tämän miehen koko ikäni ja lapsena pelkäsin, et kait se nyt vähän vaikuttaa. ET tainnut ymmärtää.. siis tämä äidin uusi mies on KOKO ajan vieressä. Ei lähde minnekään siitä,ei anna jutella äidin kans ja äiti on itsekin todella vaivaantunut. Ja jos pihalta lähtee jonneki, esim kävelylle niin seuraa mukana..

Yhteistyössä