Äidin vihkisormuksesta oma vihkisormus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ninnuli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"ninnuli"

Vieras
Olemme menossa mieheni kanssa naimisiin ja mietin onko tökeröä ottaa äidin vihkisormus sormukseksi?

Äitini on kuollut ja olen sormuksen saanut perintönä.
Sormus on paitsi kaunis ja juuri sellainen kuin olen omaan sormeeni aina halunnut, mutta sillä on myös hyvin paljon tunnearvoa minulle.

Isäni on sen äidilleni joskus valinnut, joten tuntuu jotenkin että vien jotain "toisen omaa".

Itselläni on mummoni vanha vihkisormus. Enkä kokenut sitä mitenkään tökerönä kun otimme sen käyttöön. Mummoni ja ukkini elivät yhdessä avioliitossa todella useita kymmeniä vuosia ja ajattelin että sormus tuo onnea ja mekin puolisoni kanssa eläisimme onnellisessa liitossa. Ja onhan tässä jo aikaa vierähtänyt yhdessä matkaa tehdessä.

Ei ole tökeröä, mun mielestä kierrättäminen on aina hienoa ja sillein sillä sormuksella on vielä enemmän tunnearvoa. Mulla oli jo oma vihkisormus valittuna, mutta mitä lähemmäs avioitumista tullaan, niin sitä enemmän oon ajatellut sittenkin ottaa äitini vanhan kihlasormuksen vihkisormuksekseni. Miehellä on isovanhempiensa 60v vanha kihlasormus käytössä. He itse ehdottivat niin ja passas meille paremmin kuin hyvin. Olisi ihana ajatus, jos tuo sormus menisi joskus vielä eteenpäin :)

Mun vanhemmat on eronneet ja mulla on äitini vihkisormus omana vihkisormuksenani. Sain myös kihlasormuksen, mutta käytän lähinnä vain omaani. Mun mielestä ei siis yhtään tökeröä.:)

Yhteistyössä