Äidit; kuinka usein käytte baareissa/viihteellä? ;)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti myöskin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Öh, kaksi kertaa viimeisen 7 vuoden aikana...

Ei sitä vaan enää jaksa eikä viitsi. Nuorempana tuli käytyä 3 - 4 kertaa viikossa
c070.gif

[QUOTE="vieras";23638910]Hmm, ehkä kerran vuodessa. Jos sitäkään. En koe tarvetta istua baarissa.[/QUOTE]

En minäkään siellä jaksaisi istuskella vaan. Alkuilta ollaan kavereiden kans pubeissa että voi jutella tai pelata seurepelejä. Sit yöksi bailaamaan tanssilattialle pilkkuun asti. Yökerhoilun ei tartte olla mitään dokausta vaan myös äärettömän hauskaa bailausta hiki päässä :)

Ehkä noin kerran kahdessa/kolmessa kuukaudessa jos silloinkaan. En oikein pidä baareista, möykkää, liikaa ihmisiä yms. Periaatteessa pääsisin vaikka joka viikonloppu kahtena päivänä jos haluaisin mutta kun en halua. Tykkään jutella kavereiden kanssa enkä oikein välitä tanssimisesta joten kokoontuminen silloin tällöin jonkun ystävän luo iltaa istumaan on paljon miellyttävämpää.

Muutaman kerran vuodessa käyn työkavereiden kanssa töiden kanssa yhdellä, mutta kotona olen jo kuuden aikaan tekemässä päivällistä. Puolitoista vuotta sitten olin yhden työkaverin läksiäisissä, joista kotiin tulin klo 22. Vuonna 2004 olin "pilkkuun asti", kun olimme parhaan ystäväni häiden jatkoilla. Olin kaaso ja lupasimme bestmanin kanssa emännöidä/isännöidä bileet loppuun asti, koska hääpari ei itse tullut jatkoille, vaikka järjestikin meidät vippijononkin ohi ja ensimmäiset kuohuvat.

Lapset ovat jo murkkuja, enkä heidän elinaikanaan ole tuntenut tarvetta baari-iltoihin. Mieluummin käyn teatterissa, oopperassa, konserteissa, leffassa yms. Nykyään usein lasten kanssa.

En ikinä.

Tai no, jokunen vuosi sitten kävimme äijän kanssa Dion konsertissa. Kohta 15 vuotta äitinä ja 21 vuotta äiti½:na. Toisaalta, en aikaisemminkaan ole harrastanut juuri ns. viihteellä oloa. Kakarana tuli käytyä kapakassa ihan vuosittain, joskus jopa 6 krt/vuosi.

Eri jutuilla tuuletan päätäni.

Toisinaan saatan viihteellä olla kolmenakin viikonloppuna peräkkäin, sitten voi tulla pidempikin tauko.. Riippuu aina vähän rahatilanteesta, isännän menoista, kavereiden menoista yms.. Eihä sinne viihteelle yksin mennä.. Ja kun olen viihteellä, en välttämättä mene aina baariin, vaan voi olla ihan tyttöjen iltoja jonkun kaverin luona yms. Yleensä juon noilla reissuilla, mutta en ole kuiteenkaan ns perseet olalla. Niin ja saatetaan me kyllä kavereiden kanssa viettää meilläkin vähän rauhallisempaa saunailtaa siten että lapsetkin ovat kotona, silloinkin saatetaan ottaa yhdet saunasiiderit, tai limpparit tai jotain, eihän siihen hauskaan aina ryypiskellä tarvi. Mutta monen mittakaavassa käyn varmaan paljon ulkona, mutta se kummasti piristää, vaikka kävisikin vain parhaan kaverin kanssa saunomassa parin tunnin ajan.. =)

1-3 kertaa kuussa. Lapset ovat yön silloin mummolassa. Vietetään miehen kanssa yhteistäaikaa, tai ollaan kavereiden kansa ulkona. Joskus ei käydä edes kerran kuussa ulkona.
Lapset ovat 1v6kk ja 4vee

10 kertaa vuodessa. Eli ns. kerran kuukaudessa, mutta ei nyt välttämättä joka kuukausikaan.

Käyntini ei tarkoita suinkaan aina baaria, vaan risteilyjä ja tallinnanmatkoja tai tukholman reissuja lisäksi tai sekä että :) Viimeksi olen käynyt maaliskuussa risteilyllä ja seuraavaksi mennään vappuna miehen kanssa johonkin baariin illalla. Mies käy baareissa minuakin vähemmän, hän ehkä 5 kertaa vuodessa.

Ja mun tapoihin kuuluu ihan reilut kännit.
Lapset 2v ja 3v :)

1-2krt kuussa. Viimeks viikko sitten ja seuraavan kerran ehkä joskus kk:n päästä. Lapsia 4 (11kk-6v). Perskännejä en ota, jotain tolkkua sentään, mutta kyllä sitä ihan humalassa ollaan :D Yökerhoissa en juuri käy, pubeissa, karaokepaikoissa ja joskus paikallisessa räkälässä jos siellä on hyvä bändi tai karaokea.

Olen ollut äiti vuoden verran :D
Viihteellä olen käynyt kerran lapsen syntymän jälkeen miehen kanssa tanssimassa.

Enpä muutenkaan harrasta baareja. Ei kiinnosta ja keksin kyllä parempaakin ajanvietettä kuin katsella humalaisia ihmisiä.

Kerran vuodessa yhden tuttavaporukan tapaaminen, jolloin jossain baarissa istutaan ja turistaan. Muut baarikäymiset on hyvin harvinaisia joten niistä tulee max. se toinen kerta vuoteen. En pidä baareista enkä humalaisista ihmisistä. Ystäviäkin tapaan aika harvoin, silloin joko kotona tai kahvilassa tms.

Olen muinoin nuorempana sinkkuna käynyt ihan tarpeeksi baareissa notkumassa. Silloin oltiin liikenteessä lähes joka vkl ja useampaan otteeseen. Tosin harvemmin tuli juotua sen enempää. Pääsääntöisesti olin autolla liikenteessä kaveriporukalla, niin kuskina on hyvä kieltäytyä juomasta.

Eli nähty on, että mitä se on ja ei kiinnosta enää. Mielestäni tosin on ihan ok, jos joku haluaa käydä, mutta mutaman kerran kuussa on mielestäni ihan liikaa. Tietysti riippuu myös lasten iästä, mutta itse en katsoisi hyvällä, jos käytäisiin kolme-neljä kertaa baarissa. Minusta se on paljon.

sanoisin, että 3 kertaa vuodessa. Viimeksi kävin marraskuussa ja seuraava kerta on toukokuun lopussa. Mulle oikein sopivasti, juoksin kolmeenkymppiin asti ainakin kerran tai kahdesti viikossa. 2 pientä lasta on, joten kotona paras:)

Kiitos runsaista vastauksista!
Harvoin näköjään suurin osa käy..
Onko teidän mielestänne "väärin" jos äiti käy muutaman kerran kuukaudessa?

Ei kai se väärin ole, mutta kyllä kuulostaa aika hurjalta määrältä, jos baareihin pitää päästä lähes joka viikonloppu. Jos se (kuten usealla) tarkoittaa alkoholin käyttöä, niin mielestäni tuossa saattaa olla pieni liikakäytön merkki ilmassa tai jopa liikakäyttöää, jopa alkoholismia.. Nämä kun ovat niin tapauskohtaisia ja pelkästään tuosta ei voi päätellä, muutakuin että kova tarve on baariin mennä.

Ainakin itse pyrkisin tarkkailemaan omaa humalahakuisuutta ja yrittäisin keksiä viikottaisen baarikäynnin tilalle jonkinlaista muuta tekemistä. Ei Suomi turhaan ole alkoholiongelmistaan kuuluisa. Mutta joku kerran kuukaudessa ei ole ollenkaan paha, tai jos tykkää käydä siiderillä joka viikonloppukin, vaikkakin vain tanssimassa tai karaoken merkeissä, eikä juo juurikaan. En vaan satu tuntemaan tällaisia viikottain käyjiä, jotka eivät samalla juopottele. Sellaisia tiedän, jotka käyvätkin tosi harvoin, eivätkä ota paljon mitään.

Mun tuttavapiirissä on heitä kyllä, jotka juhlii joka viikonloppu ja lapset on tottunut krapulaisiin vanhempiin. Että vaikka lapset onkin baarin aikana yöllä ns. "hyvässä hoidossa" niin onko sitten kivaa jatkuvasti, että vanhemmat on sunnuntain ja maanantain väsyneitä, pahan hajuisia ja usein äkäisiä ja kipeitä. Ei minusta hyvä juttu, good for you jos siis tällaisesta ei ole kysekään.

1-3 krt vuodessa. Ja juu, lapsi on isällään joka toinen viikonloppu, mutta eipä vaan kiinnosta baareissa juokseminen. Vietän mielummin aikaa ihan itsekseni rauhassa ja HILJAISUUDESSA... ;) :D

Käyn bileissä tanssimassa (reggae, hiphop yms) 1-3krt/kk, joskus parikin kuukautta etten käy missään. Lapsia kohta neljä, en juo alkoholia, joten aamuisin ei vaikeuksia herätä ajoissa. ;)

Baarissa/terassilla käyn yleensä noin 5-10 krt vuodessa mieheni kanssa. Mukana voi olla muutama muukin kaveri. Yleensä käyn juomassa yhden siiderin tms joskus kaksikin. Voidaan yhdistää vaikka leffailtaan yksillä käyminen.
Muuten käydään n. 10-12 krt vuodessa elokuvissa miehen kanssa. Lapset on sillon hoidossa anopilla ja apilla tai äidilläni ja siskollani.

Yhteistyössä