aiheuttaako pco aina

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

laama

Vieras
lapsettomuutta? Entä voiko pco olla niin lievää ettei juuri mitään oireita ole? Eikö pco:hon auta mikään muu kuin e-pillerit jota lääkäri suositteli, itse en halua niitä aloittaa. Laihduttamisesta olen kuullut olevan apua mutta ei taida sekään auttaa minua kun olen jo hoikka..

En tiedä aiheuttaako aina, mutta silloin ainakin kun rakkuloita paljon munasarjoissa. Itselläni aiheutti lapsettomuutta. Parannuskeinoja ovat pillerit tai raskaus. Ei paljon auta jos kärsii lapsettomuudesta! Olen myös kuullut, että laihduttaminen auttaa mutta itse olen myös laiha joten ei toimi minulle. Tulin raskaaksi hoidoilla ja nyt toista odotan luomuna! Tsemppiä sinulle!

No miten sen ottaa. Mulla niin paha pco, ettei olisi ollenkaan kuukautiskiertoa ilman e-pillereitä. Ne "normalisoivat" hormonitasapainoani. En ole itsekäään tilanteeseen tyytyväinen, mutta elämässä ei aina saa mitä tilaa. Olen normaalipainoinen ja vahdin ruokavaliotani, nämä kannattaa tosiaan huomioida myös.

Kun halusin raskaaksi, e-pillerit vaihdettiin clomifeniin ja saimme kaksoset. Imetyksen loputtua pco-guru-lääkärini suositteli jälleen pillereille menemistä uuteen raskauteen asti, koska se mahd. tasainen hormonitilanne siinä välissä kuulemma edesauttaa lääkitystä sitten.

Ja on tosiaan monensortin pco:ta, tosi lievää ja toosi pahaa. Älä huoli asioista etukäteen, kyseessä on sairaus jota osataan kyllä hoitaa. Kuuntele lääkäreitä tässä.

Lääkäri sanoi että minulla on PCO-tyyppiset munasarjat, mutta oireyhtymän kriteerit eivät kuulemma oikein täyty joten varsinaista pco diagnoosia minulla ei ole ainakaan vielä. tietääkseni ovuloin normaalisti ja minulla on pääasiassa sännölliset kuukautiset joskus tosin tulee pitkiä kiertoja. 2 lasta minulla on jotka ovat saaneet alkunsa helposti tarkemmin sanottuna olivat vahinkoraskauksia. toisen lapsen syntymän jälkeen mulla alkoi olemaan vaivoja joten kävin gynekologilla ja hän sitten sanoi noin. Suositteli e-pillereitä akne ja "karva" ongelmiin.

gynekologi totes PCO-tyyppiset munasarjat, mutta oireyhtymän kriteerit eivät oikein kuulemma täyty. 2 lasta meillä kuitenkin on ihan luomusti saaneet alkunsa(vahinkoja).

Yhteistyössä