äijä jätti sitte 0e kuukaudeksi rahaa. osti vähän pyssyihin tarvikkeita.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
oikeesti. mitä helevettiä voi päässä liikkua??? tuli vain 1600e palkka ja tämä idiootti laittaa yli 300e pyssyihin. kiva totuus paljastui kun kävin kattoon tiliä. luulin että on tullut normi palkka ja on ihan kivasti rahaa laskujen jälkeen. no yllätys oli että vastike on edelleen äijältä maksamatta sekä eräs toinen 100e lasku. tämän jälkeen tilille jää ehkä 20e ens kuun 15. päivään asti.

ja mitä sanoo mies kun soitan hälle vihaisena...?

-onhan mulla visa!

voi perkele helevetti vittu saatana jumalauta!

millä mä saan purettua tään vitutuksen?

Visa silppuriin niin ei pääse ukkos enää moista tekemään kun oikeesti pitää miettiä että rahat piisaa. Kun ei ole sitä että luotto olisi hätävarana.

Mutta kyllähän tuossa pitää melkoinen puhuttelu pitää kun hän kotiutuu.

Toivottavasti se saa ammuttua teille edes pötyä pöytään...

Kysymättä ei mun mielestä saa sooloilla tuossa mittakaavassa, vaikka harrastus olis muuten täysin hyväksyttävä.

Tossa voi helposti käydä niin että visa lasku senkun kasvaa kasvamistaan kun on niin helppo sille ostaa.
Pitää olla varovainen.
Ootko tietoinen paljonko mies käyttää luottoa?

Alkuperäinen kirjoittaja :):
No, jos ei joka kuukausi ole samanlainen, niin kyllä harrastuksiinkin saa mielestäni panostaa.

no olen samaa mieltä mutta ei sinä kuukautena kun tulee yli 500e pienempi palkka.

Ja ei onneksi ole joka kuukautista.. ja mun tilillä on onneksi rahaa melkeen kolmesataa, mutta ne taitavatkin mennä sitten pihisti ruokaan.

voi saatana että voi vituttaa ihmistä näin paljon!!

No jos ei ole toistuvaa, niin katsoisin läpi sormieni tämmösen "överiksi laittamisen". Pääasia on, ettei tarvitse tinkiä ruuasta ym pakollisesta, eli kai sillä kortilla voi nyt hetken elää.

Alkuperäinen kirjoittaja vasu:
Tossa voi helposti käydä niin että visa lasku senkun kasvaa kasvamistaan kun on niin helppo sille ostaa.
Pitää olla varovainen.
Ootko tietoinen paljonko mies käyttää luottoa?

no visan hankki vasta kk sitten. että ei ole käyttäny vielä kertaakaan. mutta näköjään ei osaa ajatella nokkaansa pitemmälle.

ja juu, onhan tuo kova metsästään mutta yhtään lintua ei ole tullut vielä tänä syksynä pakastimeen. tuskin yhtään hirveäkään.

mutta pyssyjä sitä vasten on tuolla asekaapissa 9. että sellanen erämies joka ei edes saalista saa :(

Metsästysjutut tuntuu menevän usein överiksi.....

Meillä ei onneksi vastaavaa, meillä poljetaan vain hirvenpaskan sekaan kaikki perheelle luvatut asiat :snotty:

Itehän on tienannut... :headwall: kyllä se mun mielestä on niin, että PERHE ensin, sitten muut. Olkoon kuinka tienannut, mutta 'pakolliset' asiat on hoidettava ennen harrastuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Mutta jos kyse oli miehen palkasta? Miten ap käytit palkkasi?

no mun "palkka" on opintotuki ja lapsilisä, yhteensä siis 360e/kk ja ne menevät joka ikistä penniä myöten ruokaan.

Entäs opintolaina, mahd. työnteko opiskellessa?

Miksi miehen pitää elättää sinutkin?

MÄ en tajuu miten kukaan nainen tai mies elää puolisonsa kanssa tilanteessa, jossa tollasta voi edes tapahtua! Joko kunnon sopimukset rahankäytöstä tai sitten molemmilla pitää olla sen verran järkeä, ettei käytä omiin harrastuksiinsa isoja summia kerralla toisen kanssa neuvottelematta.

Mulla menisi kyllä totaalisesti hermo, jos ensin elättäisin toista ja siihen päälle saisin vielä haukut, kun kerran käytän palkastani alle neljäsosan omiin harrastuksiini.

Mut ei teillä nyt loppujenlopuks niin paha tilanne ole. Pistät vaikka ens kuussa miehen huolehtimaan ruokalaskuistakin. Ilmoitat et nyt on sun vuoro saada tehdä jotain kivaa omilla rahoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Ilonpilaajan paluu:
Mulla menisi kyllä totaalisesti hermo, jos ensin elättäisin toista ja siihen päälle saisin vielä haukut, kun kerran käytän palkastani alle neljäsosan omiin harrastuksiini.

Tältähän tämä nyt kyllä kuulostaa..

Ja saathan ap lapsilisän tässä kuussa vielä ja opintotuen kuun vaihteessa, niin on teillä ruokaan rahaa ihan hyvin. Eihän opiskellessa voi edes olettaa elävänsä leveästi.

Mies on sitten vaan hyvä ja ottaa ne tarvikkeet kainaloonsa ja lähtee niitä kuitin kanssa kiikuttamaan takas liikkeeseen. Ja saa siinä luvan onnistua. Näin meillä tapahtuisi. Vaikka mies ei koskaan tekis mitään tollasta.

Yhteistyössä