Aika surullista huomata 30-vuotiaana olevansa bi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Surullista siksi, että olen onnellisesti naimisissa ja lapsiakin löytyy. En koskaan, ikinä voisi loukata perhettäni, miestäni. Niin ristiriitaista kuin se on, nämä minun tunteet ja ajatukset tällä hetkellä.

No mutta, eihän asiat niin pahasti ole. *hali* Sulla on perhe, jota rakastat. Se, ettet ole kerennyt "kokeilemaan kaikkea", ei ole mistään pois. Jos mietit sitä, että josko se oikea puoliso olisikin löytynyt naisesta, niin turhaan mietit. Täysin heteronakin voi miettiä samoja asioita (siis olisiko joku muu ollut parempi), eikä se siitä miettimällä parane. Yritä nauttia perheestäsi ottamatta stressiä tuosta!

Bi ei tarkoita sitä, että yksi kumppani ei riitä, vaan sitä, että se yksi kumppani saa olla kumpaa sukupuolta tahansa. Jos koet, että haluaisit olla suhteessa sekä miehen että naisen kanssa yhtäaikaa, olet poly, joka on eri asia kuin bi.
Ja ihan normaalia ja yleistä tuo on, että tajuaa oman suuntautumisensa vasta kolmekymppisenä. Siihen asti monet ovat eläneet elämäänsä kuten ympäristö heiltä odottaa, ja vasta kolmekymppisenä alkaa miettiä, tätäkö minä tosiaan elämältäni halusin, ja tässäkö se nyt sitten oli.

Bi ei tarkoita sitä, että yksi kumppani ei riitä, vaan sitä, että se yksi kumppani saa olla kumpaa sukupuolta tahansa. Jos koet, että haluaisit olla suhteessa sekä miehen että naisen kanssa yhtäaikaa, olet poly, joka on eri asia kuin bi.
Ja ihan normaalia ja yleistä tuo on, että tajuaa oman suuntautumisensa vasta kolmekymppisenä. Siihen asti monet ovat eläneet elämäänsä kuten ympäristö heiltä odottaa, ja vasta kolmekymppisenä alkaa miettiä, tätäkö minä tosiaan elämältäni halusin, ja tässäkö se nyt sitten oli.

Ei se nyt silti tarkoita, että on poly, jos haluaisi esim. kokeilla seksiä naisen kanssa, tai vaikka haluaisi varsinaisen suhteen aikana silloin tällöin olla naisen kanssa. Polyamoriassahan on kyse siitä, että on ainakin kaksi suhdetta samanaikaisesti. Mutta kyllähän muitakin vaihtoehtoja on, jonkinasteinen avoin suhde tms.