aika terveyskeskukseen äitiysneuvolaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oo_na
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oo_na

Vieras
Eli minulla on aika keskiviikkona neuvolaan koska epäilen olevani raskaana ja kaksi testiä näytti viikonloppuna positiivista mutta tänään tehty testi kotona näytti negatiivista :o
varmaankin testaa vielä terveyskeskuksessa raskauden jotenkin? jollain pissatestillä vai verikokeella?
minulla on aika epäsäännölliset kuukautiset vaikka syönkin pillereitä. Menkkojen olisi toissapäivänä/eilen pitänyt alkaa eli ei vielä paljoa myöhässä mutta kaikki oireet viittaa raskauteen yms :o
oonko ihan hölmö kun varasin ajan sinne lääkäriin?

hmm... Kummallista. Siis jos olet tehyt kaks plussaa ja sit yhden negan. Oisko testi ollut virheellinen? Koska sitä raskaushormonia on elimistössä useita päiviä vaikka olisi mennyt esim kesken... Neuvolassa otetaan luultavasti pissanäyte ja jos sen tulos on epäselvä niin sit verinäyte. Multa otettiin pissanäyte aikoinaan kun epäilin raskautta. Onnea matkaan!

virheellinen tuo negatesti.. en tiiä :o
huomenna menossa ja mietin vain että varmistaahan ne vielä raskauden ja onko juuri tuolla pissinäytteellä... kuinka nopeasti saan itse siitä tietää sitten ? :o

Normaalisti ensimmäisessä neuvolassa ei mitenkään varmisteta raskautta testillä, mutta eiköhän se onnistu, jos erikseen pyydät. Toivottavasti seuraava testi näyttää plussaa.

Alkuperäinen kirjoittaja voi olla että oli ..:
virheellinen tuo negatesti.. en tiiä :o
huomenna menossa ja mietin vain että varmistaahan ne vielä raskauden ja onko juuri tuolla pissinäytteellä... kuinka nopeasti saan itse siitä tietää sitten ? :o

Itse sain tietää samana päivänä. Neuvolan täti soitti ystävällisesti ja onnitteli. Mutta siis tosiaan ei aina neuvolat edes pyydettäessä tee sitä testiä. Mutta kun oletkin menossa Terveyskeskuksen äitiysneuvolaan niin siellä luulis olevan mahdollisuus.... kun pienissä neuvoloissakin tehdään niitä.

Meillä otettiin ekalla kerralla verikoe, josta katottiin ainakin veriryhmä ja muutamat sukupuolitaudit, ja pissanäyte. Sitten täytettiin kaikenlaisia kaavakkeita ja kyseltiin perustietoja. Aikaa meni melkein tunti.

Mulla ihan ekalla neuvolakäynnillä kans otettiin verikoe. Myös verenpaine mitattiin. Neuvolassa oli oma ultralaite niin kysyi haluanko että kokeillaan ett näkyykö siellä jo jotai. Tottakai halusin! Jopa niinkin alkeellisella vehkeellä nähtiin 9viikkoinen alkio. Papereita täyteltiin ja käytiin läpi kaikkia henkilökohtasia suhteita ja perhetilanteita...