Aikuisen korvatulehduksesta tietoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Heii

Vieras
Niin siis mulla on korvat tulehtunut (tai oli, tai on ) ja kävin siis lääkärissä reilu viikko sitten. Myös poskiontelontulehdus oli. Nyt sitten koko viikon syönyt antibioottikuurin amoxinia, 750 mg. En yleensä antibiootteja kauhean mielellään syö, koska niitä määrätään vähän joka kipuun ja särkyyn... turhaankin. Mutta tätä ennen olin kärsinyt tukkoisuudesta ja korvien lukkoisuudesta sekä korvakivusta lähes kaksi viikkoa, ei siis normaalia (yleensähän sanotaan että korvatulehdus paranee itsestään 2-3 päivässä, useimmiten ) Lisäksi sain Nasonex nenäsumutetta sekä Duactia.

Oireet ei ole helpottaneet juuri ollenkaan. Ei edes Nasonex ja Duact ole avanneet mun toista sierainta OLLENKAAN, toinen onneksi on jo auki. Korvat on edelleen kipuilleet, välillä viiltää kovastikin ja ovat lukossa sekä rätisevät vähän väliä, mm. niellessä.

Lääkäri sanoi että kontrolliin 3 viikon päästä.

Mutta siis. Pitäiskö mun nyt yrittää saada aikaa lääkäriin? Viimeksikin menin sitten Mehiläiseen kun terkkarilla pitää olla pää kirjaimellisti kainalossa että saa apua.

Onko kellään kokemusta aikuisiän korvatulehduksista? Eivät ole ainakaan niin yleisiä kuin lasten korvatulehdukset.

Minä söin eka amorionin ja nyt menossa joku toinen ab, nimeä en muista. Antibiootti alkaa vaikuttamaan vasta muutaman päivän jälkeen. Mulla oli kuulon alenemaa, korvassa kuuului semmoinen pojoing-ääni kun napautti kädellä päähän tms :) Mulla nenäsumute, ab ja korvatipat. Todella nasaaliääni, mutta ei räkää tule. Ottavat ontelokuvat ensi kerralla, jos ääni ei ole normaali.

Ok. No siis mä oon sen oman kuurini jo syönyt loppuun.. lisäks sanoivat että nasonexia tai duactia ei kannata viikkoa pidempään putkeen käyttää. Niin en nyt tiiä mitä tehdä. Ikävä olo kun pää kumisee kirjaimellisesti tyhjää... aaargh. Pitikin tällanen lastentauti itelleen hankkia.

Ja lisään, että amorion ym ovat yleisimpiin pöpöihin toimiva ab. Voi olla että sun bakteeri on joku eri, mihin tarvii vähän tujummat lääkkeet. Minun lääkkeeni oli Doximed.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Minulla on selkeästi nenän limakalvot turvonneet, nenäsumute avaa nenää. Sitten tutkitaan myös mahdollinen allergia. Nämä ovat inhottavia tauteja :X

Mulla oli ihan sama! lääkäri vielä sanoi että ei ole virusperäinen, koska lima on kirkasta ja "räkää" ei varsinaisesti ole vaan limakalvot turvonneet --> veikkasi myöskin allergiaperäistä ja että tukkoisuuden takia korvat olisi tulehtuneet.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Minulla on selkeästi nenän limakalvot turvonneet, nenäsumute avaa nenää. Sitten tutkitaan myös mahdollinen allergia. Nämä ovat inhottavia tauteja :X

Mulla oli ihan sama! lääkäri vielä sanoi että ei ole virusperäinen, koska lima on kirkasta ja "räkää" ei varsinaisesti ole vaan limakalvot turvonneet --> veikkasi myöskin allergiaperäistä ja että tukkoisuuden takia korvat olisi tulehtuneet.

Mulla ei limaa tule ollenkaan. Ja korvassa oli nestettä ja selkeä korvakäytäväntulehdus. Toivon allergiaa, että saisi jonkun helpotuksen oloon..

Yhteistyössä