Aikuisena angiina? Tekee tosi kipeetä, ei edes Panacod auta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuisku77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tuisku77

Aktiivinen jäsen
16.01.2005
7 497
0
36
Lisäksi on korkea kuume, mulla ei ole eläessäni ollut kuume ikinä yli 37,5 ja nyt ollut jo pari päivää 38.9.

Kuurin sain eilen, jonka aloitin puolen päivän aikaan. Silti kurkku on toooosi kipeä. Panacodiakin olen jo ottanut 3 tai 4 kertaa 2 tablettia kerralla, eikä vie sekään kipua pois. Viimeksi menin siitä ihan "huuruiseksi".

Kyllä se hetken kestää ennenku helpottaa. Mulla oli tossa viimevuoden puolella, ja oli kyl tuskasen kipee nielu. Ei siihen mikään auttanut, ennenku antibiootit alko puremaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:
Kyllä se hetken kestää ennenku helpottaa. Mulla oli tossa viimevuoden puolella, ja oli kyl tuskasen kipee nielu. Ei siihen mikään auttanut, ennenku antibiootit alko puremaan...

Pystyitkö nielemään hyvin omaa sylkeäsi? Mulla sekin tekee tuskaa, saatikka kun nielen jotain muuta :'( Myös korvat jomottaa ja lääkäri ei edes katsonut niitä. Kaula on myös kipeä painellessa.

Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:

Pystyitkö nielemään hyvin omaa sylkeäsi? Mulla sekin tekee tuskaa, saatikka kun nielen jotain muuta :'( Myös korvat jomottaa ja lääkäri ei edes katsonut niitä. Kaula on myös kipeä painellessa.

:attn:

Mulla oli angiinakierre ala-asteelta aina 18v asti, jolloin vihdoin ja viimein sain lähetteen kitarisojen poistoon. Samalla poistivat nielurisat. Mulla oli angiina n.1-2 kertaa 2kk ja kurkku oli niin kipeä, että syljin pahvimukiin, kun en pystynyt nielemään.

10 vuotta oli angiina pois, kunnes tässä 1kk sitten sain flunssan, sitten nousi kuume ja angiina ja sen lisäksi streptokokkibakteeri aiheutti käsiini kamalan ihottuman, joka oli rakoilla ja joka oli JUMALATTOMAN kipeä. Itkin 2 päivää, kun lääkkeet ei heti auttaneet.

Mulla oli eka angiina 3 viikkoa sit ja olen 33v. Ei ollu oikeastaan lainkaan kipee, kova kuume vain ja heti eka antibiootti auttoi. nyt sen sijaan nielu hiton kipeä, ei ilmeisesti angiina vaan joku muu, eikä mikään auta...??!!

Mulla oli tuossa pari vuotta sitten angiina, ihan näin aikuisena siis ja todellakin tuo nieleminen oli yhtä tuskaa... Antibiootit mitkä ensin sain oli jättikokoisia ja ne ei tepsineet, vaan uusi kuuri oli haettava.. Kuumetta oli ja kurkku päälisinkin puolin kipeä, jopa hengittäminen tuntui "ahtaalta", oli vissiin niin turvoksissa kurkku. Kerroit että korviinkin sattui, niin sattui mullakin, kuului kuulemma asiaan kun oli niin ärhäkkä angiina.

Mielenkiintoista musta oli se että multa on lapsena angiinakierteen takia poistettu kaikki mahdolliset risat ja lääkäri sanoi silloin ettei enää sitten tule angiinaa kun ei ole niitä risoja siellä mihin se jäisi muhimaan, mutta kylläpä se angiina siltikin vaan mulle tuli..

mut jaksuja sulle, toivottavasti pian angiina helpottaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja juupelisjuu:
Mulla oli tuossa pari vuotta sitten angiina, ihan näin aikuisena siis ja todellakin tuo nieleminen oli yhtä tuskaa... Antibiootit mitkä ensin sain oli jättikokoisia ja ne ei tepsineet, vaan uusi kuuri oli haettava.. Kuumetta oli ja kurkku päälisinkin puolin kipeä, jopa hengittäminen tuntui "ahtaalta", oli vissiin niin turvoksissa kurkku. Kerroit että korviinkin sattui, niin sattui mullakin, kuului kuulemma asiaan kun oli niin ärhäkkä angiina.

Mielenkiintoista musta oli se että multa on lapsena angiinakierteen takia poistettu kaikki mahdolliset risat ja lääkäri sanoi silloin ettei enää sitten tule angiinaa kun ei ole niitä risoja siellä mihin se jäisi muhimaan, mutta kylläpä se angiina siltikin vaan mulle tuli..

Eikö ne risat voi kasvaa uudestaan? Vai oonko ihan hakoteillä? Mullakin siis 10v sitten leikattiin kita-ja neilurisat ja 10v olin täysin terve, mitä nyt pikku nuhia lukuunottamatta ja n.1kk sitten pamahti angiina :/

Meillä molemmilla oli miehen kanssa joulun aikaan angiina eli voi tulla aikuisellekkin sekä tarttui myös vauvaan,mitä lääkäri kovasti ihmetteli...
Miehellä oli penisiliini ja se alkoi auttaa jo toisena pvä:n kuurin aloituksesta mutta itselläni oli antibiootti ja vei 3 pvää ennen kuin alkoi helpottaa :(
Inhottava tauti,itse sairastuin juuri sopivasti jouluaatoksi,ei paljon naurattanut :(

Alkuperäinen kirjoittaja Estu:

Eikö ne risat voi kasvaa uudestaan? Vai oonko ihan hakoteillä? Mullakin siis 10v sitten leikattiin kita-ja neilurisat ja 10v olin täysin terve, mitä nyt pikku nuhia lukuunottamatta ja n.1kk sitten pamahti angiina :/

Oon kans kyl kuullu että risat saattas kasvaa takas, mut joskus muutoin kun on lekuri kattonu kurkkuun niin on todennu ettei ole risoja... noh, ehken se risojen poisto vaan sitten vaikeuttaa jonkin verran sen angiinapöpön tarttumista, muttei estä sitä kokonaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Estu:

Oon kans kyl kuullu että risat saattas kasvaa takas, mut joskus muutoin kun on lekuri kattonu kurkkuun niin on todennu ettei ole risoja... noh, ehken se risojen poisto vaan sitten vaikeuttaa jonkin verran sen angiinapöpön tarttumista, muttei estä sitä kokonaan..

Ei mullakaan mitään mainittu, että risoja ois kasvanut takaisin ja olin kahdella eri lääkärillä tuolloin.

Nooh, toivotaan, ettei tulisi enää tai jos tulisi, niin ei tulisi tuota käsiongelmaa mukana. Oli ihan helvettiä.

Yhteistyössä