Aikuisena isän kanssa saunaan - ilettävää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saunaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Saunaaja

Vieras
Eilen illalla menivät jälleen isäni ja poikani (vajaa 2v.) saunaan. Poika on tosi kova saunakaveri ja nimenomaan papan kanssa tykkää saunata. Ajattelin mennä kerrankin mukaan seuraamaan touhua. Kivaa oli. Poika istui välissä ja pappa toisessa nurkassa. Kun poika halusi pois niin jäin vielä hetkeksi istumaan papan kanssa ja juttelemaan. Ei käynyt mielessäkään että nyt olin tehnyt jotain väärää..

No kotona sitten mies oli tosi myrtsinä asiasta. Asia oli niin epänormaali, että se oli ilettävää ja ilmeisesti sairasta. Tuon perusteella voi kyseenalaistaan minun suhtautumiseni avioliittoonkin...

... Minusta miehen suhtautuminen oli sairasta. Vaikkakin lupasin, etten isäni kanssa mene enää saunaan, jos se hänestä on epänormaalia. Loukkaannuin tuosta vouhkaamisesta.

Mun mielestä toi on ihan normaalia, suomalaista saunakulttuuria parhaimmillaan. Turha häpeillä, miehes on vaan jotenki suppeakatseinen asian suhteen, toiset on.. Jotkut poitää sitäkin sairaana kun äiti antaa pusuja lapsilleen :)

ei minusta tossa ole mitän epäilyttävää. vaikka ite en iskän kanssa ole saunonut kun lapsena, mutta en pidä outona ollenkaan. Miehes suhtautuminen kyllä vähän korvaan outona kävi...

No musta on todellakin vastenmielistä ja ymmärrän miestäsi aivan täysin. Kuolisin jos mun mies menis äitinsä kanssa saunaan. Jotain rajaa sentään. Eri juttu jos kyse pienistä lapsista. Mutta musta aikuisten lähisukulaisten kesken ei olla alasti. Musta se on jotenkin pervessiä ja ällöttävää. Vaikkei siinä ehkä ihmisten itsensä mielestä mitään seksististä olisikaan, niin anteeksi vaan, minä en mitenkään päin voisi kuvitella hyväksyväni tuollaista oman puolisoni tai itseni osalta. Ymmärrän miehesi tuohtumuksen ja ällötyksen todella todella hyvin.

Saunominenhan on puhdistautumista ja peseytymistä.
Ei siinä mitään epänormaalia ole jos isänsä kanssa käy saunassa!

Suurin osa vaan tuntuu olevan sitä mieltä, että siinä saunomisessa on jotain seksuaalista ja että siellä kuuluu kytätä kanssasaunojien elimiä ja näin ollen ei saunassa voi käydä kun sen oman kumppaninsa kanssa.

Mä olen käynyt isäni kanssa saunassa aikuisiällä ja käyn vastakin. Ja muidenkin aikuisten kanssa, eihän siinä nyt mitään sen ihmeellisempää ole.

Ja mitä tulee meikäläiseen saunakulttuuriin niin taatusti ei olla kysytty kuka haluaa sekasaunaan ja kuka ei. Se vaan on ollut pakko vaikka ois mikä murkkuikä jne. Ok mennä jos se on kaikille ok. Kyllähän se kummastuttais jos mies saunois äitinsä/mummunsa kanssa, mutta en siitä kuitenkaan suuttus/loukkaantuisi.

Mielestäni ei todellakaan ole epänormaalia! Joskus käyn samaan aikaan isäni kanssa saunassa enkä näe siinä mitään outoa (ikää minulla siis 27v). Mitäs mieltä muut sitten ovat aikuisten sisarusten kanssa saunomisesta? Käyn välillä veljieni ja siskon kanssa saunassa. Onkos sekin sitten epänormaalia???

Mitä ihmeen pervoja ne teidän vanhemmat on jos ette niiden lapsina voi niille näyttäytyä alasti?? :o
Eikö ne kaksi ihmistä ole tässä maailmassa ne, joiden seurassa se on luonnollista? Ovathan ne nähneet teidät alasti sen miljoona kertaa ennenkin eivätkä varmana ajattele tilannetta seksuaalisena tai eroottisena?

Poikkeuksiakin tietysti on, mutta luulen että suurin osa isistä kyllä jättää sen tyttärensä vartalon kyttäämisen väliin. Ja ne jotka on kytätäkseen, tekee sen vaikka olis vaatteetkin päällä. Mutta ne ovat sitten ihan oma lukunsa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
On se aika epänormaalia, sori nyt vaan ap.
Eri asia jos on uikkarit päällä.

ps: Provotutkani ulisee.

Mä en tiedä menisinkö edes uikkarit päällä. Äläkä huutele provoja, tästä tulee vielä hyvä keskustelu. Meen keittää kahvia, ja haen pullaa B)

Voi hyvän tähären...

Meidän ulkosaunassa oli kesällä parhaimmillaan minä, mies ja meidän lapset, mun äiti ja sen mies, mun isä ja sen avovaimo, ja mun mummu ja pappa. Ja siis kaikki samaan aikaan. Kun sinne kerran mahtuu, niin mitä sitä puita tuhlaamaan useampaan saunavuoroon...

Mutta siis kelatkaa miten epänormaalia ja perverssi suku me ollaan, lapsista tulee varmaan ihan kieroutuneita :xmas: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Mitä ihmeen pervoja ne teidän vanhemmat on jos ette niiden lapsina voi niille näyttäytyä alasti?? :o
Eikö ne kaksi ihmistä ole tässä maailmassa ne, joiden seurassa se on luonnollista? Ovathan ne nähneet teidät alasti sen miljoona kertaa ennenkin eivätkä varmana ajattele tilannetta seksuaalisena tai eroottisena?

Poikkeuksiakin tietysti on, mutta luulen että suurin osa isistä kyllä jättää sen tyttärensä vartalon kyttäämisen väliin. Ja ne jotka on kytätäkseen, tekee sen vaikka olis vaatteetkin päällä. Mutta ne ovat sitten ihan oma lukunsa.

Aikuiset lapset ei ole enää mitään lapsia. Anteeksi nyt mutta tytär voi saunoa kyllä äitinsä kanssa, mutta ei isän. Sanoohan sen jo päänsisäiset sopivaisuussäännötkin. Ilmeisesti joillain ihmisillä ei ole sellasta järjestelmää päähän kehittynyt, ja eletään kuin pellossa.

Provotutka voi ulista, mutta kyllä tämä siis oikeasti oli meidän eilisillan riidan aihe. Olin niin tosi loukkaantunut, kun mies veti niin hirmuiset pultit asiasta. Yritin kyllä sanoa, että eikös tämä ole sitä suomalaista saunakulttuuria, eikä tullut pieneen mieleenkään että siinä jotain väärää tapahtui. Ja sanoin myös että saattaisin kyllä vähän ihmetellä jos äitinsä kanssa saunaan menisi, mutta en nyt kyllä suuttuisi tai ei mulla sitä mitään vastaan olisi.
Sen kyllä ymmärtäisin jos olisi ollut miespuolinen kaveri tms...
No ihan kiva nähdä, että miehellekin tulee ymmärrystä. Pitää yrittää vaan jutella.. ja jättää saunominen papalle ja pojalle, käydä yksin perästä. Oli se kyllä kieltämättä ihan kivaa, kun oli juttukaveri, mutta.

Siitä vain saunaan! Kun sauna on lämmin ei nikotella sinne menee kellä milloinkin tarvis.
Jos jollakin kiiru niin ei meillä kukaan kysele ketä siellä on vaan käy saunomassa ja sillä selvä!
Ole ap ihan rauhassa jospa miehesikin pikkuhiljaa tottuu!

Mun mielestä normaalissa isä-lapsisuhteessa saunominen yhdessä vielä aikuisiälläkin on ok. Kyllä itse ainakin toivon, että lapseni voivat vielä isoinakin saunoa sekä minun, että mieheni kanssa.

Yhteistyössä