Aikuiset ihmiset! Ilmoittakaa jos lapsenne ei tule kaverisynttäreille!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pienen tytön pettymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pienen tytön pettymys

Vieras
Mitä päässä pyörii vai pyöriikö mitään kun ei jakseta sen vertaa tehdä, että otetaan puhelin kauniiseen käteen ja laitetaan viesti, että "Kiitos kutsusta, mutta Xxx ei pääse tulemaan Xxx:n synttäreille"?

Pidettiin eilen tytön 5-vuotis kaverisynttärit ja tyttö kutsui viisi kaveria. Vein itse kutsut päiväkotiin kutsuttujen laatikoihin viikko sitten. Kutsussa pyysin ilmoittamaan jos kutsuttu ei pääsekään. Yhdeltä äidiltä tuli viesti, että valitettavasti ovat matkalla syntymäpäivän aikaan. Muista ei kuulunut mitään. No eilen sitten tuli kaksi kutsuttua, kolmesta muusta ei kuulunut mitään. Tyttö oli ihmeissään ja surullinen kun näitä kolmea ei kuulunutkaan, mutta oli toki onnellinen, että kaksi kaveria tuli.

Tänäänkin raukka vielä harmitteli, että miksiköhän kaverien äiti tai isä ei voinut soittaa, etteivät vieraat tule :( Ollaan mekin jo kesälomalla, ettei hän voi edes kysyä kavereiltaa pk:ssa.

Meillä kävi niin, että poika laittoi 7 kutsua. Puhelin piippasi tekstaria jatkuvasti ja ajattelin, ettei ketään tule. No 2 ilmoitti tulevansa ja sitten synttäripäivänä tuli yllärinä vielä kolmas vieras joka ei ollut ilmoittanut mitään.
Kutsussa oli pyyntönä se, että kukin ilmoittaisi pääseekö vaiko ei.

[QUOTE="vieras";26422658]Tuon takia en pidä erikseen kaverisynttäreitä.[/QUOTE]

Kutsutteko siis ollenkaan pk- tai koulukavereita? Vai kutsutteko muutaman silloin kun tulee esim. mummut ja kummit? Meillä on ongelma pieni asunto. Ei mahdu paljon porukkaa yhtä aikaa :( Ei olla aiemmin pidetty kaverisynttäreitä, itse ajattelin, että 6-vuotiaana vasta. Mutta kun tyttö halusi niin kovasti... Ja olikin raukka tosi innoissaan :(

Inhottavaa :( Mä muistan myös mun yhdet kaverisynttärit, olisko ollut vielä ensimmäiset, kun vieraita ei tullut kuin 1. 2 naapurin lasta kävi just ennen synttäreiden alkua oven takana sanomassa, että eivät pääse, kun lähtevät kauppaan. Itkuhan siinä tuli.

On kyllä ajattelematonta aikuisilta!!

Juuri tuon takia meillä on tapana ilmoittaa heti tullaanko vai ei. Olen lapsillekin kertonut, että kutsun lähettänyt ilahtuu tosi paljon, jos heti ekana päivänä joku ilmoittaa tulevansa mielellään.

Moukkamaista käytöstä tosiaan! Itse ilmoitan aina, vaikkei pyydettäiskään, kunhan numero kutsussa/taikka jo tiedossa! Ilmoitanpa vielä senkin, vaikka tulisi ja kiitänkin kutsusta:O). Tuntuu, että nykyään ihmiset on tosi välinpitämättömiä noinkin "pienistä" asioista, ja lopulta ne asiat kasvaa suureksi murheeksi pienten lasten mielessä!

Ilmoitan aina tulostamme tai ettemme pääse.
En oikein ymmärrä muunlaista käytöstä? Etenkin naisten luulisi ymmärtävän erittäin hyvin tarjoilujen riittävyydenkin vuoksi ilmoittavan asiasta. On eri asia kokata kahdelle kuin kahdeksalle vieraalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Pienen tytön pettymys;26422645:
Mitä päässä pyörii vai pyöriikö mitään kun ei jakseta sen vertaa tehdä, että otetaan puhelin kauniiseen käteen ja laitetaan viesti, että "Kiitos kutsusta, mutta Xxx ei pääse tulemaan Xxx:n synttäreille"?

Pidettiin eilen tytön 5-vuotis kaverisynttärit ja tyttö kutsui viisi kaveria. Vein itse kutsut päiväkotiin kutsuttujen laatikoihin viikko sitten. Kutsussa pyysin ilmoittamaan jos kutsuttu ei pääsekään. Yhdeltä äidiltä tuli viesti, että valitettavasti ovat matkalla syntymäpäivän aikaan. Muista ei kuulunut mitään. No eilen sitten tuli kaksi kutsuttua, kolmesta muusta ei kuulunut mitään. Tyttö oli ihmeissään ja surullinen kun näitä kolmea ei kuulunutkaan, mutta oli toki onnellinen, että kaksi kaveria tuli.

Tänäänkin raukka vielä harmitteli, että miksiköhän kaverien äiti tai isä ei voinut soittaa, etteivät vieraat tule :( Ollaan mekin jo kesälomalla, ettei hän voi edes kysyä kavereiltaa pk:ssa.

En nyt mitenkään puolustele, mutta entä jos olivat kipeenä tai lomalla eivätkä saaneet kutsua. Tai eivät ole huomanneet sitä lokerossa.

Inhottavaa :( Mä muistan myös mun yhdet kaverisynttärit, olisko ollut vielä ensimmäiset, kun vieraita ei tullut kuin 1. 2 naapurin lasta kävi just ennen synttäreiden alkua oven takana sanomassa, että eivät pääse, kun lähtevät kauppaan. Itkuhan siinä tuli.

On kyllä ajattelematonta aikuisilta!!

Harmin paikka :( Tuo minuakin nyt harmittaa, että muisteleeko tyttö tätä nyt vielä aikuisenakin suruissaan... Ehkä ensi vuonna kutsutaan tuplasti enemmän porukkaa. Nyt ajateltiin, että ei kovin monta tähän pieneen asuntoon :/

Alkuperäinen kirjoittaja Harmaan sävyjä;26422738:
En nyt mitenkään puolustele, mutta entä jos olivat kipeenä tai lomalla eivätkä saaneet kutsua. Tai eivät ole huomanneet sitä lokerossa.

Paljon mahdollista. Tosi moni lapsi aloitti kesäloman jo viime viikolla "meidän" pk:ssa.

[QUOTE="vieras";26422707]Juuri tuon takia meillä on tapana ilmoittaa heti tullaanko vai ei. Olen lapsillekin kertonut, että kutsun lähettänyt ilahtuu tosi paljon, jos heti ekana päivänä joku ilmoittaa tulevansa mielellään.[/QUOTE]

Hyvin ajateltu :)

Mä ilmoitan aina, että tullaanko vaiko eikö. Vaikka kutsussa lukisi, että "ilmoitathan jos et pääse paikalle", niin mä ilmoitan senkin että päästään paikalle. Mä en myöskään ymmärrä sitä, että jos tietää jo kutsun saapumispäivänä, että pääsee tai ei pääse paikalle, niin miksei sitä voi ilmoittaa heti? Jos meillä on silloin kalenterissa tyhjää tai sellainen meno, että edes toinen pääsee viemään tytön synttäreille, niin ilmoitan että päästään. Jos sitten siihen myöhemmin olisi tulossa joku muu meno, niin ei voi mitään. Musta lapsen menot on tässä kohtaa ihan yhtä tärkeitä kuin aikuisenkin. Ei mulle tulis mieleenkään sanoa tytölle, että hei et sä pääsekään sinne synttäreille kun meille tuli kyläkutsu jonnekin muualle.

Alkuperäinen kirjoittaja Harmaan sävyjä;26422738:

Viime keskiviikkona vein kutsut aamulla. Hain omat lapset sitten iltapäivällä vasta vähän ennen viittä ja kaikki kutsut olivat laatikoista hävinneet.

Moukkamaista käytöstä tosiaan! Itse ilmoitan aina, vaikkei pyydettäiskään, kunhan numero kutsussa/taikka jo tiedossa! Ilmoitanpa vielä senkin, vaikka tulisi ja kiitänkin kutsusta:O). Tuntuu, että nykyään ihmiset on tosi välinpitämättömiä noinkin "pienistä" asioista, ja lopulta ne asiat kasvaa suureksi murheeksi pienten lasten mielessä!

Niinpä :( Olen tyttöä lohdutellut, että oli kuitenkin kiva, että xxx ja yyy pääsivät tulemaan ja teillähän oli tosi hauskaa. Ajattelin jo, että asia on ok, mutta nyt sitten illalla tyttö alkoi jutella, että harmittaa :( Siksi olisi ollut kiva tietää etukäteen jo jos joku ei tule. Kertoa syy.

Niimpä kun tytöllä oli 8vuotis synttärit niin kutsuttiin 6 kaveria, kolme tuli, yks ilmotti hyvissä ajoin ettei pääse, yhdestä ei kuulunu mitään ja yks ilmoitti synttäripäivänä vasta ettei tulekkaan. 6vuotis synttäreillä kutsuttiin 4 ja yks tuli, muista ei kuulunu mitään.

[QUOTE="Xxxx";26422726]Meillä on sen verran tuttuja nuo ketä kutsutaan, että voi ihan livenäkin varmistella vielä. Mutta ymmärrän ärtymyksen. Ja onneksi edes kaksi tuli.[/QUOTE]

Onneksi edes ne kaksi!

Näissä hommeleissa ajoitus on tosi tärkeää. Me järjestettiin juhla arkipäivänä ja alkuillasta, niin ainakin kyyditkin tänne syrjäiseen kolkkaan järjestyy.
Ensi vuonna järjestämme juhlan todennäköisesti jo toukokuun puolella, niin eivät ehdi livahtaa lomailemaan vielä. ;)

Yhteistyössä