Aikuislukio, työnteko ja tuet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa tyhmää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakaa tyhmää

Vieras
Olen ylioppilas ja aikeissa suorittaa aikuislukion kursseja töiden ohessa. Jos tieten tahtoen pyydän vain 20 tuntia viikossa töitä työpaikastani, jotta voin keskittyä enemmän opiskelupuoleen niin olenko oikeutettu Kelan tukiin?

Tarkoitan siis sitä, että voiko Kelan neiti sanoa minulle, että: "Kun olen tieten tahtoen halunnut 20 tuntia tehdä viikossa niin mitään tukia et saa. Eri asia olisi jos et olisi saanut enempää kuin 20 tuntia viikossa töitä".

[QUOTE="vieras";28752775]Miksi sinä haluat suorittaa aikuislukion kursseja?[/QUOTE]

Haluan farmaseutiksi ja pääsykokeisiin on osattava lukion kemian, fysiikan ja biologian pakolliset ja syventävät kurssit. Minä en kuitenkaan ole käynyt kuin vain pakolliset kurssit nuista. Haluan siis tuplata mahdollisuuteni päästä sisään haluamaani opiskelupaikkaan opiskelemalla nuo kurssit aikuislukiossa.

[QUOTE="Miira";28752825]Miksi et tee kursseja nettilukiossa niin voisit silti tehdä täyden tuntimäärän töissä?[/QUOTE]

Teen nyt 38 -tuntisia työviikkoja ja ei puhettakaan, että jaksaisin työpäivien jälkeen joka päivä alkaa opiskella hullunlailla. Haluan siis oikeasti laittaa kaikki likoon tuohon opiskeluun kun en jaksa enää näitä turhauttavia välivuosia.

[QUOTE="vieras";28752832]et saa yhtään mitään. aikuislukioa ei lasketa opiskeluksi, vaikka se olisi ainoa 'työsi'. ala-ikäisistä en tiedä, mutta oletan sinun olevan aikuinen.[/QUOTE]

Tiedän, että en saisi mitään opintotukia. Minullahan olisikin tarkoitus tehdä 20 -tuntisia työviikkoja ja toivon mukaan saada asumistukea, jotta tulen rahallisesti toimeen.

Teen nyt 38 -tuntisia työviikkoja ja ei puhettakaan, että jaksaisin työpäivien jälkeen joka päivä alkaa opiskella hullunlailla. Haluan siis oikeasti laittaa kaikki likoon tuohon opiskeluun kun en jaksa enää näitä turhauttavia välivuosia.

Miten luulet sitten jaksavasi opiskella farmasiaa? Jollei normiviikkoa tekevä jaksa muutamaa lisätuntia viikossa uhrata opiskeluun, niin kannattaa unohtaa koko juttu.

[QUOTE="ville";28752849]Miten luulet sitten jaksavasi opiskella farmasiaa? Jollei normiviikkoa tekevä jaksa muutamaa lisätuntia viikossa uhrata opiskeluun, niin kannattaa unohtaa koko juttu.[/QUOTE]

En lue vain muutamaan tuntia viikossa nuita aineita. Pamputan niitä päähäni 4-5 tuntia päivässä ainakin.

Yhteistyössä