aikuisopiskelijat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä oon lähössä aikuisopiskeluna vuoden koulutukseen, jos pääsen. Mutta se on vain se norm. opintotuki, jo vissiin senkin vuoksi, että mä oon liian nuori :kieh: *katselee juovia silmien alla*

Opiskelen lähihoitajaksi työvoimapoliittisena koulutuksena, voin suositella =)
Saan liitosta päivärahat noin 1000?/kk ja verottomia kulukorvauksia 160?/kk. Hyvät opettajat ja kiva aikuisryhmä!

Alkuperäinen kirjoittaja kutku:
Minä oon lähössä aikuisopiskeluna vuoden koulutukseen, jos pääsen. Mutta se on vain se norm. opintotuki, jo vissiin senkin vuoksi, että mä oon liian nuori :kieh: *katselee juovia silmien alla*

mikäs ikä on liian nuori?

Alkuperäinen kirjoittaja lh-opiskelija:
Saan liitosta päivärahat noin 1000?/kk ja verottomia kulukorvauksia 160?/kk. Hyvät opettajat ja kiva aikuisryhmä!

voi että menisinkin ,jos täällä sitä järjestettäisiin.

aikuiskoulutustukea voi saada jos on tietty määrä työhistoriaa takana! kattokaa koulutusrahaston sivuilta =) oma mieheni sai tietyn kuukausimäärän, mut nyt viimenen ens kevään harjoittelu menee sitten ilman mitään tuloja :(

Minä opiskelen kolmatta vuotta amk:ssa ja saan normaalin opintotuen. Olen siis täyspäiväinen opiskelija. Aikuisopintotukea en saa, koska olen ollut kotona niin monta vuotta lapsia hoitaen eikä tarpeeksi työhistoriaa.

Ihan samaa kuin nuorisokin eli perusopintorahaa. Lisäksi olen ottanut opintolainan, koska muuten ei oikein tule toimeen. Opiskelu on kokopäiväistä, joten jos tekisi töitä samassa ei jäisi lapsille aikaa.

Ehdot aikuiskoulutustukeen ovat aika tiukat. Työtön voi päästä työkkärin järjestämälle kurssille, mutta niissä on niukempi valikoima ja tunkua.

Alkuperäinen kirjoittaja lh-opiskelija:

Nyt oon pikkasen kateellinen. Opiskelen lähihoitajasta terveydenhoitajaks ja teen siis täysiä tunteja töissä.

Ekan vuoden harjotteluun ei tarvinnu mennä kun olis ollu ihan perushoitoo, mut syksystä lähtien tulee kaks kertaa 8 viikkoo harjottelua ja mulla on tasan neljä viikkoo lomaa vuodessa.

No omaa tyhmyyttä kun ei jatkanu opiskelua ennen kun tuli perhe mukaan kuvioihin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kiinnostaa:
enpä vielä ole päättänyt, jos edes pääsen minnekään.
lähihoitajaksi ehkä? entä sinä?

lähihoitajaksi haluasin,
pääsykokeet ensi viikolla, jännittää!

onnea pääsykokeisiin!
itse haen jonnekin koulutukseen vasta noin vuoden päästä, mutta kaikki tieto hakemisesta sinne pääsyyn asti kiinnostaa jos jaksat jotain kertoa :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kutku:

mikäs ikä on liian nuori?

No mies jos olis lähteny, niin sanottiin, että saa vain normaalituen, kun on alle 30v. Ei ollu mahdollista lähteä, kun mä olin/olen kotihoidontuella.