Aikuisopiskelu ja kotona lasten kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja opiskelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

opiskelija

Vieras
Mites se nyt sit niinku menee??? Asiasta jotain tietävät!!!

Tilanne tämä: kotona 1v. ja 5v. lapset. Tarkoitus olla kotona ainakin ensi syksyyn ja mielellään siitä vielä vuosi eteenpäin niin että nuorin täyttää 3v. kun menevät hoitoon (isompi silloin kouluun).

Saan tietysti nyt kht. Opintotukea voi hakea mutta ei kannata kun miehen tulot vaikuttaa(?) ja on suuruudeltaan kait vähemmän kuin kht.

Mulla on vielä sellainen tilanne että joudun opiskelemaan uuden ammatin koska en terveydellisitä syistä voi enää jatkaa smaa vanhaa ammattia.

Kuitenkaan minua ei ole paperilla todettu työkyvyttömäksi+olen toiminut yrittäjänä niin en saa kai mitään tukea uudelleen koulutukseen vaikka se on minulle ns. "pakkorako". En voi jatkaa vanhaakaan.

Jos pääsen kouluun se alkaa tammikuussa.

Jos menen asa-aikaisesti lisäksi töihin se tarkoittaa sitä että olen päivät lasten kanssa ja illat koulussa/töissä. Milloin on perheen yhteinen aika???

Onko muilla samanlaisia elämäntilanteita???

Ja tietääkö joku pääseekö kelan tmv. kautta jotenkin taloudellisesti tuettuna uudelleen koulutukseen???

riippuu paljon toi yhteensovitus siitä miten paljon opinnot vie aikaa ja onko läsnäolo pakollista.

Itse oon yliopistolla ja hyvin onnistuu kun ei oo läsnäolopakkoa. Töissä oon ollut kesäisin.
Kotihoidontuen lisäksi saa opintotukea joka ei ole sidottu miehen tuloihin (asumistuki on sidottu).

Minä opiskelin puoli vuotta siten, että isompi oli hoidossa ja vauva kotihoidossa. Vauva nukkui pitkät päiväunet, joten tämä oli mahdollista, ja opinnot tein netin kautta. Sinun on varmaan laitettava molemmat hoitoon. Taloudellisesta tuesta en osaa sanoa, itse en olisi sellaista saanut mistään.

Yhteistyössä