Aina kun lähden kotoa tuhlan rahaa.....:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "zxc"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

"zxc"

Vieras
Siis on ihan sellainen olo, että aina kun käy jossain niin tulee ostettua jotain turhaa....Onneksi ei ole miljoonista kysymys, ihan muutamista euroista/kympeistä, mutta silti. Ja onneks asutaan "maalla" joten pääsen irti vain kerran/pari viikossa. Huomenna olis taas kaupunkireissutiedossa. Kotona on ihan liika kaikenlaista krääsää ja myös ruokaostoksia kaadun joskus, kun tule ostettua kaikke tarpeetonta ja herkkuja, prkl.......Halpa ei aina tarkoittaa säästöä....

Kirjota kauppalista ja laske paljonko suunnilleen menee pakollisiin ostoksiin. Sitten lähtiessä otat vaan ajokortin ja x-summan käteistä jotta et voi ostella turhia.

Mulla on säästövuosi menossa ja nyt vaan kiltisti suurimman osan viikosta vietämme lasten kanssa ihan vaan kotosalla tai ulkoillen. Ei ole paljon kaupungille asiaa, kun sinne menee aina turhaan rahaa. Kahvilassa piipahtaminen lasten kanssa on helposti 15-20€, muutenkin tulee kaikenlaisia "tarpeita" mieleen kun kaupoissa kiertelee. Ihan kivasti on nyt alkuvuodesta säästynyt rahaa. Kerran ollaan käyty elokuvissa omien eväsnamien kanssa ja bussilipun olen ladannut, siinäpä ne rahanmenot onkin ollu. Ruokaostokset hoidetaan koko perheen voimin ja suositaan Lidliä, ostoslistan kanssa tehdään kerralla koko viikon ostokset.

No mutta...jatkossa mukaan tosiaan vain tietty summa käteistä...ei pankkikorttia lainkaan.

Ja myy/lahjoita nyt ihmeessä kaikki ylimääräinen krääsä pois...mitä niitä nurkissa pyörittelemään :)

Ota käyttöön kirjekuorimetodi, eli nostat käteisenä sen mitä tietyllä viikolla tarvitset ruokaostoksiin ja muuhun kauppa-asiointiin ja se on sitten siinä kirjekuoressa kaikki. Enempää ei tipu, ennenkuin seuraavalla viikolla. Pakottaa miettimään mitä ostat ja vähän laskemaan mitä ne maksaa, että saa rahat riittämään.

no voi, mun piti lopettaa turhuuksien ostelu nyt kuukauden vaihteessa. Vähän aikaa kesti, mut sit tilasin 18 muumikulhoa (tai syvää lautasta) netistä. Meillä mies ja lapset tykkää syödä kulhoista, jotta ihan käyttöön tulevat. Saanpa toisen sarjan kulhot laittaa jemmaan, niitä kun ei todellakaan saa enää mistään ja niistä jo pari rikkoutunut.

[QUOTE="vierailija";29556108]Sama täällä. Parempi kun pysyy kotona. Paitsi että netistäkin saa kaikkea...[/QUOTE]

Mulla ei onneksi ole nettiongelmaa, koska sieltä saa enemmään vaatteita ja vaatteet eivät ole mun pahe, mutta huutis/tori ja fb:n kirppikset on kylläpahe ja kyttäilen aina välillä siletä tiettyä asioita....

Ja mulle siis punainen lappu tai sana "tarjous" on kaikist pahin, seuraan toki hintoja, mutta jos tyyliin saa puoleen hintaan ja normi hinta ei ole ylihinnoteltu niin todennäköisesti tartuu mukaan, jos on vähänkin "tarvetta" sellaiselle"...

Yhteistyössä