Ainoa oikea paholaisen kakku?

Mulla on käytössä mummoltani saama ohje vuodelta miekka ja kirves - ainakin :) - elikäs

5 dl vehnäj.
1 tl suolaa
1 tl soodaa
4 dl sokeria
1 tl vaniljasokeria
1 dl kaakaota
2 munaa
2.5 dl maitoa
1 dl öljyä

Sekoita kaikki kuivat aineet. Lisää munat, maito ja öljy. Kaada vuokaan ja paista 175 asteessa n. tunti. Ihana on ja hurjan helppotekoinen. Meillä muksutkin tykkää :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ohiajaja:
Millaiseen vuokaan ja syödäänkö ihan sellaisenaan vai tuleeko jotain täytettä/kuorrutetta?

Minä olen tehnyt sen ihan teflon vuokaan, siis semmoseen kuivakakkujuttuun, et tulee se "reikä" keskelle :) - voi veljet, kun osasinkin selittää hienosti :D! Mutta tuosta saa myös ihan käypäsen täytekakkupohjankin. Ja meillä menee ihan sellasenaan, en ole laittanut mitään kuorrutetta, vaikka joo, vois siihen hyvin käydäkin...tosin meillä ei jouduta sitä tekemään, kun nuo miehet jo kuola valuten odottavat kimppuun käymistä :). Ja hyvä kun sen yleensä saan siihen vuokaan hulautettua, kun kupin pohjaa ollaan jo jonossa kerjäämässä nuoltavaksi :D...Muuten, meidän esikoinen osaa sen vääntää itsekin, kunhan olen kananmunat rikkonut hänelle valmiiksi - ja ikää pojalla sen 5-v. Eli ohje on ihanan helppo ja yksinkertainen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tanja:
Mulla on käytössä mummoltani saama ohje vuodelta miekka ja kirves - ainakin :) - elikäs

5 dl vehnäj.
1 tl suolaa
1 tl soodaa
4 dl sokeria
1 tl vaniljasokeria
1 dl kaakaota
2 munaa
2.5 dl maitoa
1 dl öljyä

Sekoita kaikki kuivat aineet. Lisää munat, maito ja öljy. Kaada vuokaan ja paista 175 asteessa n. tunti. Ihana on ja hurjan helppotekoinen. Meillä muksutkin tykkää :)

Onko tuo kaakao sitä "oikeaa" leivontakaakaota vai sitä mistä tehdään juomaa?? Ja voiko laittaa vaikka puolet ja puolet jos ei leivontakaakaota oo noin paljon?
 
erittäin hyvä nopea ns. kuivakakku sain ohjeen jo lapsena äidiltä.en ole aina laittanut kaakaota vaan maustanut kuten maustekakku.sekin on todella hyvää.kannattaa kokeilla erilaisia mausteita ettei ole aina saman makuista.
 
Mulla on käytössä mummoltani saama ohje vuodelta miekka ja kirves - ainakin :) - elikäs

5 dl vehnäj.
1 tl suolaa
1 tl soodaa
4 dl sokeria
1 tl vaniljasokeria
1 dl kaakaota
2 munaa
2.5 dl maitoa
1 dl öljyä

Sekoita kaikki kuivat aineet. Lisää munat, maito ja öljy. Kaada vuokaan ja paista 175 asteessa n. tunti. Ihana on ja hurjan helppotekoinen. Meillä muksutkin tykkää :)

Meillä myös vanha ohje ja olennaisilta osiltaan sama.
Erona se että maidon sijaan purkki rahkaa ja öljyn sijaan 150 gr sulatettua leivinmargariinia.

Muilla muita variaatioita?
 
Itselläni on ohje johon ei tule kaakaota eikä oljyä........vaan 1tl kardemummaa ja 150gr sulatettua ja jäähtynyttä margariiniä ja maitoakin vain 2dl....ja kyllä sähkövispilää käytän.
 
[QUOTE="HERKKUSUU";23185699]Itselläni on ohje johon ei tule kaakaota eikä oljyä........vaan 1tl kardemummaa ja 150gr sulatettua ja jäähtynyttä margariiniä ja maitoakin vain 2dl....ja kyllä sähkövispilää käytän.[/QUOTE]

Tuo sun ei olekaan enää paholaisen kakku vaan maustekakku. Paholaisen kakkuun nimenomaan kuuluu kaakao. Oon kokeillut sekä tummalla että nesquikilla ja molemmat menee kaupaksi lapsille, mutta itse tykkään tummasta, se on se alkuperäinen ja aito paholaisen kakku vanhouteniin tehtynä.
 
Mä laitan lähes aina tavallista juotavaksi tarkoitettua kaakaota. Tulee vähän "pehmeämpää". Ja kuorrutan sen sillä mokkaruutukuorrutteella, mihin tulee kahvia tilkka, sulatettua rasvaa ja tomusokeria.
Ja meillä myös ekaluokkalainen neiti osaa kakun tehä ittekseen ja on suosittu vieraidenkin joukossa. Ja tehdäänkin mielelään kun on helppo ja nopea tehä eikä tarvii vatkailla mitään, sen kun vaan sekoittaa aineet sekaisin.
 

Similar threads

V
Viestiä
0
Luettu
324
Aihe vapaa
vierailija
V
E
Viestiä
10
Luettu
4K
Aihe vapaa
ei niin jauhopeukalo
E
V
Viestiä
6
Luettu
482
L

Yhteistyössä