Miten te uskovaiset pystytte elämään jatkuvan Helvetin pelon kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuohon otsikkoon: en mä, ja moni muu uskis elä missään helvetin pelossa. Toki jos menee kunnolla "maailmaan" takaisin niin sit sietää vähän pelätäkin.

Elämä on lillumista Jumalan huolenpidossa.

Uskovaiseksi tullaan uskomalla Jeesukseen, joten miten mielestäsi käy niille jotka eivät ole koskaan kuulleet Jeesuksesta?
Ajatteletko tosiaan, että kaikki ihmiset, jotka olivat syntyneet ennen Jeesusta n.2000 vuotta sitten kärvistelevät helvetin tulessa ja kaikki myöhemmin syntyneet paiskataan myös helvettiin, ellei joku kiertävä saarnamies ole sattunut Brasialian sademetsiin tai Toraboran vuoristoon kertomaan asukkaille Jeesuksesta?

Jos ajattelet, että ne jotka eivät ole kuulleet kristinuskosta eivät joudu helvettiin, eikö siinä tapauksessa olisi parempi ettei kukaan edes kuulisi Jeesuksesta, sillä silloinhan taivaspaikka olisi taattu?

Jumala rakastaa raamatun mukaan ihmisiä, joten tuntuisi aika oudolta käyttäytymiseltä ensin luoda ihmiskunta josta vain osa kuulee Jessestä, jonka jälkeen heittää helvettiin ne jotka eivät ole koskaan tyypistä edes kuulleet.

Vai ajatteletko että ihmiset voivat tietämättään noudattaa Jeesuksen opetuksia, kuulematta koko uskonnosta yhtään mitään?
Jos ajattelet näin, eikö silloin kaikkien uskontojen uskovaiset ja ne jotka eivät ole kuulleet koko kristinuskosta voisi hyvinkin elää Jessen opetusten mukaista elämää ja siksi pääsisivät kristittyjen taivaaseen?

Itse uskon ettei Jumala ole paha, sillä ilmiselvää Mafiatoimintaa olisi sanoa ihmisille, teen teille tarjouksen josta ei kannata kieltäytyä.
Nyt alatte uskomaan, polvistutte rukoukseen tai muuten heitän teidät helvettiin kuolemanne jälkeen.
Siihen vastaa parhaiten tämä Roomalaiskirjeen kohta, 2:14-15.

14 Pakanakansatkin, joilla ei ole lakia, saattavat luonnostaan tehdä, mitä laki vaatii. Silloin pakanat, vaikkei heillä lakia olekaan, ovat itse itselleen laki. [Ap. t. 10:35]
15 Näin he osoittavat, että lain vaatimus on kirjoitettu heidän sydämeensä. Siitä todistaa heidän omatuntonsakin, kun heidän ajatuksensa syyttävät tai myös puolustavat heitä.

Eli pakanoillakin on omatunto. Jumala tuomitsee heitä kunkin vaelluksen mukaan.

....mikä mun kohdalla ei tietäisi hyvää. Tai joku murhamies ei vois koskaan pelastua.

....ja jos mietitään että miksi lähetystyötä tehdään, niin just tuon armokysymyksen takia, ja sen takia että ihmisellä on oikeus oppia tuntemaan oikea, oma Luojansa ja Isä. Tekijänsä.

Millaisia ajatuksia?
No siis millä tavalla jeesus tulee?. Ja eikös saatana heitetty taivaista helvettiin?. Miten se pääsee sieltä käsin vaikuttamaan maanpäällisiin asioihin?. Ja eikös sen olis pitäny tajuu ku se alas heitettiin tajuta kuka on kaiken herra?. Miks se haluis enään vastustaa eikä nöyrtyä?. Ku se on saannu rangaistuksen ni pitäishän sen tajuaa et se on luotu eikä luoja?. Sit tää hämää mua miten se juudas homma meni?. Kun eiks jeesus ollu tunnettu hemmo ni miks se olis pitäny pettää vai miten se meni?. Mä en vaan tajuu tota kohtaa kun mietin.

No siis millä tavalla jeesus tulee?. Ja eikös saatana heitetty taivaista helvettiin?. Miten se pääsee sieltä käsin vaikuttamaan maanpäällisiin asioihin?. Ja eikös sen olis pitäny tajuu ku se alas heitettiin tajuta kuka on kaiken herra?. Miks se haluis enään vastustaa eikä nöyrtyä?. Ku se on saannu rangaistuksen ni pitäishän sen tajuaa et se on luotu eikä luoja?. Sit tää hämää mua miten se juudas homma meni?. Kun eiks jeesus ollu tunnettu hemmo ni miks se olis pitäny pettää vai miten se meni?. Mä en vaan tajuu tota kohtaa kun mietin.
Vastaan aika nopeasti, kun huomenna on työpäivä. Mietin vaan, että onko sulla joku kaikenkattava ahdistus, koska kysyt tällaisia nippelijuttuja?
Rukoilen puolestasi nyt, että saisit rauhan.

-Millä tavalla Jeesus tulee?
Jeesus ei mun mielestä tule takaisin tuosta vaan yhtäkkiä, vaan Hänen puheista ja Ilmestyskirjasta voi päätellä että sitä edeltää sotia, maanjäristyksiä, isoja ekokatastrofeja, jne.
Päivää ja kuukautta ei tiedä kukaan etukäteen.

-Saatana ei ole vielä mitenkään sidottu, vaikka on tuonelassa/helvetissä. Hänellä on aika suurikin valta tässä maailmassa, mutta Jumalalla on suurin. Jumala heittää Jeesuksen tulon jälkeen saatanan kahleisiin ja sit myöhemmin tulijärveen.

-En tiedä, miksi saatana ei nöyrry. Mut se oli korkea-arvoinen ja voimakas enkeli, ei ihminen, ja näki koko ajan Jumalan.
Ihminen kaikessa pienuudessaan on jollain lailla Jumalalle jopa rakkaampi kuin joku mulkero enkeliruhtinas.

-Mä en oikein ole itsekään perillä Juudaksen motiiveista, liekö sit kaverustunut fariseusten kanssa liikaa tms?

Hitlerin tekoja pidetään yleisesti pahoina, mutta ilman häntä Juutalaiset eivät olisi saaneet omaa maataan keskelle palestiinalaisalueita, joten aiheutuiko hitlerin teoista lopputuloksena jotain hyvää?

Anteeksi mitä??

Sä luultavasti jostakin pikkuisesta maalaiskylästä kirjoittelet näitä ja vielä uskottelet jotakin semmoista, että toisten uhraaminen oman edun vuoksi olisi ok? No joo, maailman valtahan perustuu oman edun tavoitteluun mutta eikö olisi aika jo.

solidaarisuuden, toistensa hyväksymisen? Kaikkia ei voi panna samaan muottiin.

PAX

Vastaan aika nopeasti, kun huomenna on työpäivä. Mietin vaan, että onko sulla joku kaikenkattava ahdistus, koska kysyt tällaisia nippelijuttuja?
Rukoilen puolestasi nyt, että saisit rauhan.

-Millä tavalla Jeesus tulee?
Jeesus ei mun mielestä tule takaisin tuosta vaan yhtäkkiä, vaan Hänen puheista ja Ilmestyskirjasta voi päätellä että sitä edeltää sotia, maanjäristyksiä, isoja ekokatastrofeja, jne.
Päivää ja kuukautta ei tiedä kukaan etukäteen.

-Saatana ei ole vielä mitenkään sidottu, vaikka on tuonelassa/helvetissä. Hänellä on aika suurikin valta tässä maailmassa, mutta Jumalalla on suurin. Jumala heittää Jeesuksen tulon jälkeen saatanan kahleisiin ja sit myöhemmin tulijärveen.

-En tiedä, miksi saatana ei nöyrry. Mut se oli korkea-arvoinen ja voimakas enkeli, ei ihminen, ja näki koko ajan Jumalan.
Ihminen kaikessa pienuudessaan on jollain lailla Jumalalle jopa rakkaampi kuin joku mulkero enkeliruhtinas.

-Mä en oikein ole itsekään perillä Juudaksen motiiveista, liekö sit kaverustunut fariseusten kanssa liikaa tms?
Millä tavalla näki Jumalan?. Onko saatanalla yhteys jumalaan?. Ihmettelin vaan miks ei nöyrry kun kerran jo hävis ni pitäis jo tietää eikä toistella virheitä?. Mä luin jostain et enkeli ruhtinaskin oli ollut rakas Jumalalle ja rakastais niinkuin kaikkia luotuja. Voiko kirja olla väärässä mitä jos tapahtuukin ihme ja pahuus tekee parannuksen ja suurta sotaa ei tulisikaan?. Vaan Jumala saisi kadonneen poikansa takaisin?. Elämä alkaisi rullaan kaikkien kohalla eteenpäin?. Voiko saatana muuttua ihmiseksi ja elää kuolemaansa asti luonnollisella tavalla?. Nojoo on mulla pien ahdistus kun big bossi on mulle vihanen.

Millä tavalla näki Jumalan?. Onko saatanalla yhteys jumalaan?. Ihmettelin vaan miks ei nöyrry kun kerran jo hävis ni pitäis jo tietää eikä toistella virheitä?. Mä luin jostain et enkeli ruhtinaskin oli ollut rakas Jumalalle ja rakastais niinkuin kaikkia luotuja. Voiko kirja olla väärässä mitä jos tapahtuukin ihme ja pahuus tekee parannuksen ja suurta sotaa ei tulisikaan?. Vaan Jumala saisi kadonneen poikansa takaisin?. Elämä alkaisi rullaan kaikkien kohalla eteenpäin?. Voiko saatana muuttua ihmiseksi ja elää kuolemaansa asti luonnollisella tavalla?. Nojoo on mulla pien ahdistus kun big bossi on mulle vihanen.
Huohh

Kukaan ei voi nähdä satuolentoja, paitsi pahoissa höyryissään

Ja satukirjassasi on vaan satuja, joten :whistle:

Näki Jumalan, koska enkelit näkevät koko ajan Jumalan. Jumalan työväkeä he ovat.

Mutta älä sä häntä sääli, se ei ole sun tehtävä.

Siihen vastaa parhaiten tämä Roomalaiskirjeen kohta, 2:14-15.

14 Pakanakansatkin, joilla ei ole lakia, saattavat luonnostaan tehdä, mitä laki vaatii. Silloin pakanat, vaikkei heillä lakia olekaan, ovat itse itselleen laki. [Ap. t. 10:35]
15 Näin he osoittavat, että lain vaatimus on kirjoitettu heidän sydämeensä. Siitä todistaa heidän omatuntonsakin, kun heidän ajatuksensa syyttävät tai myös puolustavat heitä.
Ok. Asia ymmärretty.
Ne jotka eivät ole koskaan kuulleet Jeesuksesta, välttävät helvetin omien tekojensa seurauksena, mutta ne jotka ovat kuulleet, heiltä vaaditaan lisäksi vielä uskoa.
Mitä tapahtuu muiden uskontojen edustajille?
Jos uskoo esim. Budhaan, eikä Intian syrjäkylillä ole koskaan törmännyt Jessen opetuksiin, "mutta lain vaatimus on kirjoitettu heidän sydämiinsä", niin eikö hänkin ole oikeutettu taivaspaikkaan ja välttää helvetin lieskat?

Jos näin on, usko Kristukseen ei siis välttämättä takaisi taivaspaikkaa, mutta usko esim. Budhaan tai Muhammediin takaisi sen jos heihin uskovat eläisivät kuitenkin tavalla joka Jumalan silmissä on oikein.

Yhteistyössä