äiti ja isä puolet hoi!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
itse vierastan sanoo äiti tai isäpuoli sillä, musta ne ei ole sitä vaan henkilö joka kuuluu lapsen elämään. siis ihan älytöntä et odotetaan että annetaan isänpäivä kortti sille isäpuolelle vaikka olisi oma isä kuvioissa. itse olen mieheni lapselle vain isän puoliso ja me lapsen kanssa todella läheisiä. turhaa olisi ollut sotkea häntä kun hänellä on molemmat vanhemmat...

<Kuis teillä muilla??

En ole koskaan osannut sanoa isäni uutta puolisioa "äitipuoleksi". En koe muutenkaan, että tuo noita-akka kuuluisi jotenkin mun elämään muutenkaan. Ja peeäs. löysätkää nyt hyvät ihmiset sitä pipoa!

no mulla itsellä ei ainakaan ole kuin äiti ja sanotaan nyt vaikka pertti ja sit isä ja vaikka helena..
mut en sit tiedä johtuuko siitä että olin jo aika iso kun vanhempani erosivat (7v)

Alkuperäinen kirjoittaja Nöpönen:
En ole koskaan osannut sanoa isäni uutta puolisioa "äitipuoleksi". En koe muutenkaan, että tuo noita-akka kuuluisi jotenkin mun elämään muutenkaan. Ja peeäs. löysätkää nyt hyvät ihmiset sitä pipoa!

No isäsihän sen on valinnut. Ei se nimittelemäsi noita-akka sinuakaan ole valinnut. Löysää itse pipoasi ja katso peiliin.

Jaa,no meillä on kyllä perhe jossa on äiti,isä ja neljä lasta eikä kukaan ole mikään puoliskas kenellekkään vaikka ei biologisia siteitä kaikilla keskenään olekaan,mutta toki lapset saa kortit antaa biologiselle vanhemmalle,jos haluavat tai olla antamatta jos niin tahtovat.

Ei mua ole koskaan kutsuttu äitipuoleksi, vaan olen isän vaimo. Lapset ovat keskenään kaikki sisaruksia, meillä ei tosiaankaan erotella velipuolia... ja ei ole koskaan käyny mielessäkään etä saisin mieheni lapselta äitienpäiväkortin :o en ole sen äitikään :headwall:

no ehkä mulla on omat syyni nimitellä sitä noita-akaks. Ei mulla ole pipo kireällä. Se nyt vaan sattuu olemaan tosi sopiva nimi sille eukolle. Ja kyllä mä oon sitä mieltä, että jos se naikkonen on meidän isän valinnut, niin samalla se on valinnut meidän isän lapsetkin. Että tööt, tööt!

Musta lapsi tekee sen päätöksen itse, kenelle kortin haluaa antaa, tai vaikka molemmille.
Jollekin sen isä- tai äitipuoli voi olla läheisempi kuin biovanhempi. Samoin uuden henkilön nimityksen saa jokainen lapsi keksiä itse, mun poikani kutsuu isäänsä isäksi ja uutta puolisoani hänen nimellään tai papaksi, kuten pikkusisarukset tekevät. Ja tämä ei ole ollut kenellekään ongelma.

Alkuperäinen kirjoittaja S:
Jaa,no meillä on kyllä perhe jossa on äiti,isä ja neljä lasta eikä kukaan ole mikään puoliskas kenellekkään vaikka ei biologisia siteitä kaikilla keskenään olekaan,mutta toki lapset saa kortit antaa biologiselle vanhemmalle,jos haluavat tai olla antamatta jos niin tahtovat.

Kuulostat just sellaselta äidiltä, joka tukee suuresti niitä biologisia suhteita..=/ Joopa joo..

Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:
Ei mua ole koskaan kutsuttu äitipuoleksi, vaan olen isän vaimo. Lapset ovat keskenään kaikki sisaruksia, meillä ei tosiaankaan erotella velipuolia... ja ei ole koskaan käyny mielessäkään etä saisin mieheni lapselta äitienpäiväkortin :o en ole sen äitikään :headwall:

Meillä myös näin, tosin ei olla naimisissa. :D Minun tyttö ja miehen tyttö ovat siskoja, ei mitään puolikkaita. Äitienpäivänä miehen tyttö on äitinsä luona ja tekee tälle kortin jne.

meillä kutsutaan ihan tavallisilla nimillä. sitten lapset kutsuvat omia isejä ja äitejään kuitenkin ihan isäksi ja äidiksi. meillä on todettu tämän olevan helpointa.

Sinulle joka epäilit etten tue biologisia suhteita niin lapset ovat aina säännöllisesti tavanneet isäänsä ja hän on saanut nähdä lapsia niin usein kun on halunnut,nyt hän on muuttanut ulkomaille ja lapset käyvät toki sielläkin lomilla isänsä luona,en ymmärtänyt pointtiasi?!

Yhteistyössä