" Äiti, mennään taas ulos..Miksei me jo mennä..Mennään jo"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä keksis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä keksis

Vieras
Tätä saan kuulla päivät pitkät millon vaan ollaan sisällä. Pojat 3 - ja 5-vuotiaat ei viihdy enää yhtään sisällä vaan koko ajan vankuvat ulos. Ja minä kun en koko aikaa voi ulkona olla. Meillä pieni vauva ja huusholliakin pitäs hoitaa ja ruokaa laittaa. Ei nuita pieniä voi keskenäänkään ulos laittaa vaikka maalla asutaankin. Mikä neuvoksi?

Kun ovat vielä niin pieniä mun mielestä. Joskus hetken olivat kahdestaan ulkona mutta vain kuistilla ja laitoin kuistille mukaan itkuhälyyttimen, että kuulin koko ajan mitä ne tekee. Mutta muuten en oo uskaltanu päästää kaksistaan.

Olenko teidän mielestä ylivarovainen? Teenkö elämästäni liian vaikeeta?

kyllä minä tuon ikäiset uskaltaisin päästää varsinkin jos maalla asuttais. ja ei vaarapaikkoja, autoteitä/järviä/ojia tms lähellä... meidän 4 vee ulkoilee jo pieniä aikoja yksin kerrostalon pihassa.

aidatkaa vaikka sellasella vihreellä helpolla aidalla tietty alue jossa saavat olla keskenään. siis niin etteivät pääse tielle tai muihin vaarallisiin paikkoihin. ikkunasta näet pojat =)

Kyllä minä laittaisin ja olen laittanutkin, jos siis ei lähellä vettä tai autoteitä.
Ja vahtaisin ikkunasta jatkuvaan että mitä touhuuvat ja että pysyvät pihassa.

Niin, mitään suurempia vaaran paikkoja ei ole. Mutta tuo 3-v. lähtee usein perhosten sun muitten perässä metsään. Ja ne sudetkin pelottaa (asutaan itä-suomessa). Mut mun itehän tääs asia pitäs tietysti ratkaista.

Yhteistyössä