Äiti/mummo kävi kylässä ja suuttui.. marttyyri linjalla taas mennään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihana äiti tytär suhde
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihana äiti tytär suhde

Vieras
Äitini/lasten mummo tuli aivan yllättäen kylään meille
(asutaan eri paikkakunnalla ja meille ajaa reippaan tunnin verran yhteen suuntaan siis)
Olin ihan ihmeissäni että tuo tuli,
hän huutaa kuten tapoihinsa kuuluu (omasta mielestään keskusteli normaalisti)
sanoin (nätisti) jos olisi vähän hiljempaa että kyllä meillä saa normaalistikin puhua mutta mieheni on juuri tullut töistä ja hän haluaa nukkua (oli yön töissä ja tuo makkari on tässä keittiön vieressä)
Samaan aikaan aloin laittamaan lapsille ruokaa lauataselle ja äiti/mummo kiukkuaa kuinka hän oli käynyt ostamassa meille lenkkimakkaraa ja meinasi että nyt grillataan kun en koskaan tee hänelle ruokaa.
Sanoin siihen että laitan sitten tämän ruuan lapsille ja mennään me grillaamaan lenkkimakkaraa.
Äiti/mummo suuttuu kuinka meillä ei ole HÄNELLE ruokaa valmiina!
Niin,
en tiennyt että olet edes tulossa, olisit ilmoittanut,
ei minulla ole kuin jokaiselle nyt laskettu yksi kyljys ja nuo lisäkkeet.
Äiti/mummo mesoaa kuinka minä kiukuttelen :O (ahaa...)
Ja ilmoitti että hän pakkaa makkaransa kassiin ja lähtee ajelemaan kotiansa kohden.
Sain tuon jotenkin hetkeksi leppymään kun taas sanoin rauhallisesti että
älä nyt hätäile,
laitan lapsille tämän ruuan ja mennään ME grillaamaan.
(äiti/mummo ei koskaan ole ollut sellainen lapsirakas mummo joten ei nyt varmaan siitäkään kiine jäänyt että en lapsia mukaan grillaamaan ottanut, ennemminkin oli varmaan helpottunut)

Menimme ulos,
sain grilliin tulet (märät puut)
ja lopulta kun makkarat oli valmiina ottaa äiti/mummo jostakin taas herneet nekkuun
(siis juttelimme vain niitä näitä kokoajan minä varoen mitä hänelle sanon kun kävi niin kierroksilla)
ja juuri kun sain makkaran käärittyä valmiina paperiin ja olen ojentamassa tätä äidilleni,
tämä nousee ylös huutaa ja raivoaa kuinka kiukkuinen minä olen ollut kokoajan ja hän nyt kyllä lähtee pois eikä tule takaisin,
pitäkää makkarat hän huutaa vielä perään :O:O

Nyt hän tuossa soitti kotimatkallaan että
-Minuun on sitten turha koettaa pitää yhteyttä ei tarvi soitella ja parempi kun unohdatte kokonaan kun olette tommosia.

En saanut sanaa suustani, koetin kyllä kysyä väliin että sano nyt mistä sinä suutuit vaan ei.

Lapset nyt sitten täällä ihan ihmeissään mikä mummolleen tuli ja miksi hän oli kiukkuinen.

Että wau, tämmönen iltapäivä.

Paras osio oli vielä se kun mieheni sitten heräsi syömään oli hän ihan ihmeissään minun ja lasten ihmettelyistä mikä sille yhdelle nyt tuli,
olipa tuo ukko kulta nukkunut onnellisesti autuaan tietämättömänä :D :D

Kohtalotovereita, onko muilla yhtä ihanat suhteet jompaan kumpaan vanhempaan/appiin/anoppiin tms.

Äitini nyt on narsisti mutta se että käy lasteni kuullen leikkimään marttyyriä niin sitä en nyt kyllä tämänpäiväisessä sitten sulata en ollenkaan. Voipi olla hyväkin jos hän pitää taukoa ettei soittele ja tule meille.
Minä olin sisaruksistamme ainut joka hänet vielä jotenkin otti käymään kotonaan päiväkahvilla tai ylipäänsä vastasin puhelimeen mutta kieltämättä kun ihmisellä paha olla ja vaivautuu tulemaan tänne asti sen purkamaan niin en voi kuin pelätä muiden kanssa autoilijoiden puolesta :(

[QUOTE="a.p";28804083]Äitini nyt on narsisti mutta se että käy lasteni kuullen leikkimään marttyyriä niin sitä en nyt kyllä tämänpäiväisessä sitten sulata en ollenkaan. Voipi olla hyväkin jos hän pitää taukoa ettei soittele ja tule meille.
Minä olin sisaruksistamme ainut joka hänet vielä jotenkin otti käymään kotonaan päiväkahvilla tai ylipäänsä vastasin puhelimeen mutta kieltämättä kun ihmisellä paha olla ja vaivautuu tulemaan tänne asti sen purkamaan niin en voi kuin pelätä muiden kanssa autoilijoiden puolesta :([/QUOTE]

Minä en ottaisi vastaan tuollaista ihmistä. Olkoon äiti tai isä.

[QUOTE="jeep";28804077]Itse olisin tarjonnut oman annokseni äidilleni ja syönyt jotain muuta...[/QUOTE]

Siis kun tilanne nyt oli ihan se että hän halusi vaan syystä tai toisesta tulla meille kiukuttelemaan.
Hän oli varautunut erilaisin makkaroin, ja oletti että ne grillataan, minä grillasin ja olisin syönyt hänen seuranaan niitä.
Vaan ei niin ei.
Se miksi en tarjoutunut antamaan omaa kyljystäni äidille oli syynä se että hän on syönyt minun tekemiä ruokia ennenkin (vaikka toisin väittää)
ja haukkunut ne aina, ainut jota ei hauku on juurikin grillattu ruoka.

no heh,sinäkö oot äitilles diagnoosin antanut? ei narsisti toimi noin...
sehän olis mielin kielin manipuloimassa kaikkia saadakseen mitä tahtoo.

kuulostaa ennemmin huomionhakuiselta persoonalta...

mutta hyvin luultavasti on vaan vähän hankala...

[QUOTE="venus";28804108]mitä tulee tohon juttuun ni äitisi oli ajatellut että yllättää iloisesti.. ja tekee yhessä teidän kanssa jotain,sit sai kylmän suihkun niskaan[/QUOTE]

Eikä sitten ollut tullut ajatelleeksi, että tytär voisi olla tekemässä ruokaa lapsilleen? Fiksu aikuinen ei ala kiukutella, jos asiat eivät mene niin kuin itse suunnittelee.

Mistä sitä paitsi tiedät, oliko ajatellut yllättää iloisesti?

[QUOTE="Mie";28804102]Onko sun äidillä kenties joku lääkitys? Vai puuttuuko siltä lääkitys?[/QUOTE]

Ei ole lääkitystä.
Juurikin sain puhelun äidin ystävättäreltä kuinka minä olen paha tytär,
hän on kertonut ystävättärelleen kuinka heitin hänet ulos ja vein vielä ruuatkin häneltä.

Ylläättää meidä iloisesti,
sen hän teki,
mutta miten annoin kylmää vettä niskaan?
Kertomalla että meillä on nyt kyllä ruoka,ruoka jota hän ei olisi kuitenkaan syönyt ja samalla hengenvedolla kerroin että kyllä me voimme mennä ulos grillaamaan kun tänne asti tuli ja en todellakaan tehnyt sitä vasten tahtosesti eli olisin ollut naama nurinperin tai mitään
vaan ehdotin heti asiaa vaan eihän se ensin käynyt.
Kun lopulta kävi ja sain ne makkarat grillattua hän haukkuu minut ja jättää edelleen syömättä :O
Ja soitti vielä kotimatkallaan hakkuakseen minut uudelleen.

Kaipa minä en sitten vaan ymmärrä :(

Etäisyyttä. Älä päästä häntä elämäänne tuollaisena. Se syö valtavasti sinua ja teitä muitakin. Tuo ei näet ole normaali äiti-tytär suhde, vaan jotain ihan muuta. Sinun on pakko hyväksyä, että äitiäsi et voi muuttaa ja ANTAA VAAN OLLA.

[QUOTE="vieras";28804154]Kuinka kauan ajattelit äitiäsi "ymmärtää" ts. olla poljettavana? Kuulostat ällöttävän hampaattomalta.[/QUOTE]

Ja varalta yrität sinäkin polkea.

miksi ihmeessä sinä pidät yhteyttä tuollaiseen ihmiseen? Jos olisi minun äitini, niin en vaan pitäisi mitään yhteyttä, kyllä se suhde siitä pikku hiljaa kuolisi.

Ei tuollaista tarvitse kenenkään vapaaehtoisesti kokea. Mitä sinä tai lapsesi tuosta suhteesta saavat?

Maaliskuussa pitäisi pikkuihminen ilmestyä meidän elämään ja jo nyt olen niskakarvat pystyssä kun olen siskoni elämää seurannut (hänellä kouluun menevä lapsi jo)

Meidän äiti asuu toisessa päässä suomea (onneksi) matkaan1000km .. Soittelee kaikkina pyhinä siskolle ( joka on yh) että "oletko tehnyt joulua asuantoon jo?! onko tonttuja ikkunassa?! onko sitä onko tätä!?"
Sama siis toistuu joka vappu, joulu ja pääsiäinen.. Ja jos sisko erehtyy sanomaan totuuden että ei ole laitettu (rahat tiukilla niin ei ole varaa ostaa koriteita/krääsää kämppää täyteen joka ikiselle pyhälle) niin äiti rupeaa itkemään ja vinkumaan puhelimessa että "miksi et ole laittanut lapselle p'ääsiäistä"

Ihan sairasta tollanen..
Tätä kirjoittaessa jo alkoi kiukku nousta
:D

Niiiin!! Ja mikä siinä on että oletetaan että sitä saa tulla automaattisesti kylään ILMOITTAMATTA kun saa lapsen!?! Muilla siitä kokemusta??

[QUOTE="vieras";28804154]Kuinka kauan ajattelit äitiäsi "ymmärtää" ts. olla poljettavana? Kuulostat ällöttävän hampaattomalta.[/QUOTE]

Kaipa sitä on säälistä pidetty (äidin heikon sydämen vuoksi),
kuten kerroin olen ainut joka häneen meistä pitää yhteyttä.
Omiin sisaruksiinkaan hän ei ole yhteydessä ja koettanut meidänkin sisarus suhteisiin puuttua kuinka sisaresi sanoi sinusta sitä ja tätä (pahaa negatiivista ym.)

Mutta nähtävästi se on oltava taas pitämättä yhteyttä ihan kokonaan ja pidemmän aikaan (tarkoitan vuosia)

[QUOTE="a.p";28804179]Kaipa sitä on säälistä pidetty (äidin heikon sydämen vuoksi),
kuten kerroin olen ainut joka häneen meistä pitää yhteyttä.
Omiin sisaruksiinkaan hän ei ole yhteydessä ja koettanut meidänkin sisarus suhteisiin puuttua kuinka sisaresi sanoi sinusta sitä ja tätä (pahaa negatiivista ym.)

Mutta nähtävästi se on oltava taas pitämättä yhteyttä ihan kokonaan ja pidemmän aikaan (tarkoitan vuosia)[/QUOTE]
Kuulostaa kaikin puolin perusnarsistin tempuilta. Säälinkeruuta "heikon" sydämen vuoksi (ei taida olla aito diagnoosi), välirikko sukulaisiin ja sisarusten usuttaminen toistensa kimppuun. Toimit säälilläsi kaiken tuon mahdollistajana, eikä äitisi kostu pennin vertaa säälistäsi, vaan sydän pysyy kivikovana. Sinä annat suhteen syödä jaksamistasi ja riskeeraat oman perheesi hyvinvoinnin. Tosiaan kannattaa lopettaa yhteydenpito.

• Tykkää
Reactions: bud

Oletpa ilkeä ihminen.. Sä varmaan sanot pienimmästäkin asiasta sitten ja karkoitat sillä ihmiset ympäriltäs tai katkaset itse välit pienistä asioista! Ei se ole helppoa omalle äidille alkaa sanomaan kun sitä on kasvanut katsellessa niitä oikkuja ym

Oletpa ilkeä ihminen.. Sä varmaan sanot pienimmästäkin asiasta sitten ja karkoitat sillä ihmiset ympäriltäs tai katkaset itse välit pienistä asioista! Ei se ole helppoa omalle äidille alkaa sanomaan kun sitä on kasvanut katsellessa niitä oikkuja ym
En ole, vaan päin vastoin. Herätystähän tuollaisissa oloissa kasvaneet juuri tarvitsevat.
Nimim. Välit poikki äitiin vasta 30-vuotiaana. Paljolta olisin selvinnyt, jos olisin vaan uskonut mitä psykologia ja psykiatria asiasta sanovat enkä ollut ällöttävän hampaaton :D.

Yhteistyössä