Äiti pettää isääni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Neuvoton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Neuvoton"

Vieras
Olen saanut jo jonkin aikaa selville että äitini pettää isääni. Olen aikuinen ihminen ja elän omaa elämää, mutta käy siltikin sääliksi isääni. Äitini on aina ollut itseään täynnä ja katsellut vain omaa napaa mutta isäni on sellainen kiltti reppana, ja olen tullut aina paremmin toimeen isäni kanssa. Haluaisin kertoa isälleni totuuden mutta en tiedä kuuluuko minun puuttua asiaan, koska olenhan jo aikuinen ja elän omaa elämää? Onko kenelläkään muulla sanoja kokemuksia tai vinkkejä?

Meillä isä pettää äitiä. Mutta äiti tietää sen eikä välitä. Voihan se olla noin teilläkin. Eli älä pistä nenää asioihin jotka eivät sinulle kuulu. Sen sijaan ottaisin sen äitisi puhutteluun.

En puuttuisi vanhempieni parisuhteeseen. Sisko tai veli on ainakin mulla ihan eri asia, he on paljon läheisempiä kuin vanhempani. Mutta tuskin puuttuisin heidänkään suhteisiin, se ei vaan kuulu mulle.

Ettekö te kertoisi siskollenne tai veljellennekään, jos tämän kumppani pettäisi? Miten isä tai äiti eroaa siskosta tai veljestä?

Kyseessä on aivan eri asia. Sisaren kumppani on ulkopuolinen ihminen. Kun paljastaa toiselle vanhemmalleen toisen pettämisen, tulee samalla petettyä toisen luottamus ja pahimmassa tapauksessa aiheutettua avioero. Pettämisestä ei tietenkään välttämättä seuraa eroa, mutta sen paljastumisesta usein seuraa:

Avioero italialaisittain - Ilta-Sanomat

Huh, viestisi sai ihan kylmät väreet kulkemaan ihollani. Omassa perheessäni oli samanlainen tilanne jo vuosia sitten, nyt vanhemmat jo eronneet.
vaikka tilanne inhottava, niin suosittelen pysymään tilanteesta erossa jos vain mahdollista. Oma äitini kertoi meille lapsille asioita suhteestaan ja kiristi jokaista sisartani vuorotellen jotta pääsi viettämään rakastettunsa kanssa aikaa meidän asunnoille. Iskä autuaan tietämätön tilanteesta(tosin myöhemmin myönsi aavistaneensa) Loppujenlopuksi äiti katkaisi välit kun emme hyväksyneet salasuhdetta ja pidimme sitä vääryytenä isää kohtaan. Välit ei vieläkään ennallaan...

Isäni on pettänyt äitiäni, vuosia. Isän "hoito" päätti soittaa minulle ja kertoa asiasta..olin vielä viimeisilläni raskaana. Siinä meni ilo loppuraskaudesta :/

Aikaa on nyt tapahtuneesta kulunut 9-vuotta ja en tiedä vieläkö pitävät yhteyttä. En kertonut kenellekään, oikeastaan pikkusiskoni vuoksi joka vielä kotona asuu. Ja sen tein myös isälle selväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä niin;25331660:
Meillä isä pettää äitiä. Mutta äiti tietää sen eikä välitä. Voihan se olla noin teilläkin. Eli älä pistä nenää asioihin jotka eivät sinulle kuulu. Sen sijaan ottaisin sen äitisi puhutteluun.

Meillä on myös näin. Äiti sanonut suoraan mulle ettei ota eroa koska ei halua elintasonsa laskevan. Jotenkin ne silti matkailee ja muuta keskenään. Mun mielestä ihan käsittämätöntä, mutta en sekaannu heidän asioihinsa. Pelkään vain että kun isäni kuolee saan kuulla että mulla on joku salassa pidetty sisko- tai velipuoli. :(

Mulla täsmälleen sama tilanne kuin alottajalla, itse oon 30 v. ja olen tiennyt nyt 2,5 vuotta että äitini ainakin silloin 2,5 vuotta petti isääni. Aina välillä asia tulee mieleen, erityisesti keskustellessamme äitini kanssa kaikesta mahdollisesta elämään liittyvästä (meillä on hyvät välit äitini kanssa ja keskustelemme paljon). Kun sain tietää tuon tunsin itsekin itseni hieman petetyksi koska olen avoimesti kertonut äidille asioistani ja ajatuksistani, arvoistani ym. Huh, nyt asia jotenkin taas tuli mieleen kun olen muuttanut kauemmas synnyinpaikkakunnaltani ja kohta pitäisi mennä pidemmäksi ajaksi kotona käymään ja tämä asia pyörii väkisinkin mielessä.. isälle en missään nimessä halua kertoa, hänellä jo yksi nuoruuden avioero takana ja ei halua erota. Vanhempien liittoa ei avioliitoksi ole voinut kutsua noin vuosikymmeneen, nukkuvat eri huoneissa eivätkä tee vapaa-ajalla juuri mitään muutakaan yhdessä, puheväleissä ovat ja jollain asteella toisiansa kuitenkin arjessa tukevat. Kiitos näkökulmista!

Yhteistyössä