Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Tyssy:Paljon voimia teille omaisille ja äidillesi pikaista toipumista!! :hug: Elätte nyt raskasta aikaa ja odottavan aika on varmastikin hyvin, hyvin pitkä.
Oma paappani on saanut aivoinfarktin -94 ja toipui siitä suht hyvin. Pystyi kyllä liikkumaan itse, mutta vasen puoli jonkinverran "laahasi perässä". Nyt 13v myöhemmin hän on vuodepotilaana. Vuosien saatossa hän on mennyt huompaan kuntoon eikä itsellä ole ollut (ikinä ) haluaja kuntoutua. Hän on siis nyt 80v ja monisairas ollut jo keski-ikäisenä.
Alkuperäinen kirjoittaja Desdemona:Voimia sinulle ja toivon todella että kaikki kääntyy parhain päin. Oma äitini sai äkillisen aivoverenvuodon pari vuotta sitten ja kuoli varmaankin jo ennenkuin ehti kaatua maahan asti. Se oli järkytys meille kaikille. Silloin lääkärit (äiti oli sairaalassa pari päivää) eivät olleet toiveikkaita ja minä, voi kuulostaa julmalta, toivoin että äiti saisi mennä, jos vaihtoehtona olisi ollut ikuinen kasvius. Tämä ei tarkoita että sinun äidilläsi olis tällaista, kuten sanottu, minun äitini kuoli meidän kotiovelle ja vain koneet pitivät hengissä jonkin aikaa.
Alkuperäinen kirjoittaja VesiMelonit:Alkuperäinen kirjoittaja Desdemona:Voimia sinulle ja toivon todella että kaikki kääntyy parhain päin. Oma äitini sai äkillisen aivoverenvuodon pari vuotta sitten ja kuoli varmaankin jo ennenkuin ehti kaatua maahan asti. Se oli järkytys meille kaikille. Silloin lääkärit (äiti oli sairaalassa pari päivää) eivät olleet toiveikkaita ja minä, voi kuulostaa julmalta, toivoin että äiti saisi mennä, jos vaihtoehtona olisi ollut ikuinen kasvius. Tämä ei tarkoita että sinun äidilläsi olis tällaista, kuten sanottu, minun äitini kuoli meidän kotiovelle ja vain koneet pitivät hengissä jonkin aikaa.
Oon mäkin tota miettinyt, jos äiti vielä tuosta herää, niin pelolla odotan mitä äidistä on kadonnu.
Kun tiedän ettei äiti haluais mitään laitoselämää tai esim olla jossain koneessa kiinni loppuelämäänsä.
Alkuperäinen kirjoittaja Desdemona:Onneks ne lääkärit kertoo totuuden eivätkä anna turhaa toivoa. Niin raadollista kuin se onkin.
Alkuperäinen kirjoittaja Äitiliini:Mun enolla oli n 6 vuotta sitten iso aivoverenvuoto. hän on toipunut siitä täysin, muutaman kerran on jouduttu jotain suonia vahvistaa kun on tihkunut vähän.
Eno oli ihan kuolemankielissä ja hänelle annettiin n 1 % mahd toipua. Makasi monta viikkoa teholla Oyks:issa reagoimatta mihinkään ja sitten kun siirrettiin tänne kotiin sairaalaan niin hiljalleen alkoi tulla juuri noita käden liikkeitä ja puristuksia. siitä alkoi sitten 3 kk kuntoutuminen ja tietenkin jatkui sitten vielä pitkään.
Toivoa siis on, ja toivotan oikeen paljon jaksamista sinulle ja paljon paljon enkeleitä teille ja äidillesi.
Enoni oli muuten myös nuori, 43 v kun tämä sattui.
Veljeni sanoi että enollamme oli väärä avain taivaanporteille. Toivottavasti myös äidilläsi on väärä avain...
Anna itku tulla jos tulee, tunteita ei saa pitää sisällään. Puhu poikasi kanssa asiasta, selitä kuinka kipeä mummi on, vaikka se onkin tosi vaikeaa. Mutta sano että saa olla surullinen. Jaksamista.
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly::hug: kovasti lohtua sulle kauheassa tilanteessa, vieläkin,
olet ajatuksissani!![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:halit sinulle, teidän miten kauheaa tuo on .
Mun isällä oli 2 vuotta sitten massiivinen aivoinfarkti, tosin se alkoi ulkoisella vammalla päähän, mutta kuitenkin, koomassa ja koneissa 3 viikkoa, siitä alkoi erittäin hidas toipuminen. isä oli 4 raajahalvantunut ja koska oli hengityskoneessa, emme tienneet puhuuko, muistaako jne. Ennuste oli erittäin huono. aivokuollut:
Mutta... isä toipui fyysisesti niin, ett kaikki raajat toimi , mutta koko muisti oli pyyhkiytynyt pois noin 20 vuotta taaksepäin. Luuli olevansa armeijassa ja näki harhoja .Esim,. kuolleita istumassa vieressän
Tilanne nyt, liikuu pyörätuolilla, ja on aivan entisensä, tuntee ihmiset, mutta
tuo 20 vuotta ja lähimuisti on ikuisesti mennyttä. Ennusteeseen nähden kaikki siis loistavasti
Eli aivoista ei koskaan tiedä. Älä raasta itseäsi liikaa lukemalla kaikkea aiheeseen liittyvää, ole vain vierellä, ja toivo parasta. ja koita jaksaa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:halit sinulle, teidän miten kauheaa tuo on .
Mun isällä oli 2 vuotta sitten massiivinen aivoinfarkti, tosin se alkoi ulkoisella vammalla päähän, mutta kuitenkin, koomassa ja koneissa 3 viikkoa, siitä alkoi erittäin hidas toipuminen. isä oli 4 raajahalvantunut ja koska oli hengityskoneessa, emme tienneet puhuuko, muistaako jne. Ennuste oli erittäin huono. aivokuollut:
Mutta... isä toipui fyysisesti niin, ett kaikki raajat toimi , mutta koko muisti oli pyyhkiytynyt pois noin 20 vuotta taaksepäin. Luuli olevansa armeijassa ja näki harhoja .Esim,. kuolleita istumassa vieressän
Tilanne nyt, liikuu pyörätuolilla, ja on aivan entisensä, tuntee ihmiset, mutta
tuo 20 vuotta ja lähimuisti on ikuisesti mennyttä. Ennusteeseen nähden kaikki siis loistavasti
Eli aivoista ei koskaan tiedä. Älä raasta itseäsi liikaa lukemalla kaikkea aiheeseen liittyvää, ole vain vierellä, ja toivo parasta. ja koita jaksaa
minä kerroin 5 veelle j 11 veelle , että ukki joko kuolee tai ei , emme voi tietää , ja sitten ,kun koneita ei ollut, vein lapset katsomaan ukkia,
se helpotti lapsia paljon. Mutta ne koneet olisivat varmaan olleet liika ja liian pelottavaa