Äiti sairas ja lapset sairaana? Isä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mimoosa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mimoosa"

Vieras
Ihan mielenkiinnosta kyselen miten muiden huusholleissa käytäntö on silloin kun lapset kipeänä ja kotiäiti kipeänä. Siis ihan vain flunssassa, mutta sellaisessa flunssassa että olisi töistä pois jos töissä kävisi?
(Tai päiväkodista tietenkin)
Jääkö isä kotiin?
Ärsyyntyneenä ja huvittuneena seurailen tuota rakasta miestäni. Kun tulin kipeäksi alkuviikosta, hän oli että "no kyllähän te nyt täällä pärjäätte, makoilette vain". Ja lähti töihin. Mulla siis kotona 7kk ja 2,5v lapset jotka sairastivat kanssani samaan aikaan. Selvittiin ihan hyvin.

Nyt kävi niin onnettomasti että mies sairastui. Jäi tietenkin kotiin ja makaa vällyissä liikuttamatta evääkään. Mulla olis ollut aamulla menoa, ehdotin että lähtisin kuitenkin, koska "kyllähän te täällä pärjäisitte, makoilette vain"
Mies heittäytyi nyt kuitenkin niin säälittäväksi että en viitsi jättää sitä yksin kuolemaan.
Oumai!!!
Onko muilla tällaisia supermiehiä?
:D

Meillä saa aikuiset sairastaa oli mies tai nainen. Meillä ei podeta mies- tai naisflunssia. Ilmeisesti sinua ilahduttaa miehesi lapsenomainen käytös, koska sen hänelle sallit.

Tää palsta on kyllä siitä hieno, että oli aihe mikä tahansa niin paskaa sataa ja banjo soi!
"Mene kakara läski femmaripalstamamma itseesi, mitä olisit itse voinut tehdä toisin?
Ja kielioppivirheitäkin. Opettele kirjottamaan ja hanki todellisia ongelmia" -tyyliin.

Meillä samalla lailla. Ärsyttää ja huvittaa :)
Koitahan pelastaa se arjensankari ;)

Ei jää kotiin ellei äiti ole todella niin kipeä että ei pärjää lasten kanssa. Mutta vastavuoroisesti ei kyllä myöskään saa itse sairastaessaan vain maata vaan mahdollistaa äidin tekemään muita juttuja.

Asian vierestä vähän, mutta voi luoja millanen yrjöruikkutauti helevetti meillä kerran oli. Lapset oli silloin 1, 2 ja 3 vuotiaita, ja kaikki oksensi ja ruikkus. Sitten minä tulin samaan tautiin, kohta myös mies. Istuin pöntöllä ämpäriin yrjoten, kun mies huutaa toisesta vessasta, että mee äkkiä katsomaan muksuja, ne yrjöää siellä ja mä huudan takasin että en voi, oon pöntöllä!!! Kauheaa oli. :D

Ei sitä minkään perusflunssan takia voi puoliso jäädä pois töistä eli on tilanteita joissa kotiäidin pitää vaan jotenkin selvitä. Meillä mies kyllä ymmärtää ettei se ole pelkkää lepäilemistä vaan ja kotiin päästyään ottaa sitten vastuun kaikesta. Pari kertaa olen ollut niin sairas että mies on järjestynyt itselleen vapaat lastenhoitoa varten.

Meidän perheessä se perusflunssainen mies kyllä pärjäisi kotona lasten kanssa sen aikaa kun käyn asioilla. Turhille menoille en kumppanin sairastaessa lähtisi vaan pyrkisin siihen että hänkin saisi levätä silloin kun toinen aikuinen on kotona.

Juu tää palsta on siitä hauska että heti ollaan "ei mun mies vaan,se kykenee kipeenä hoitamaan 10 lasta kun minä olen töissä" :D :D

Ymmärsin ap.... Meilläkin miehen flunssat on oumaigaad! Muille mammoille tiedoksi että juu tekee osansa silti perheessä. Voivottelu ja surkeena olemisessa on parempi :D

Meillä mies ei jää koskaan kotiin lasten sairastaessa. Mulla on helpompi järjestää etätyöt, ja niinpä meillä isä ei oo koskaan ottanut vastuuta lasten sairasteluista. Jos minä sairastunun lasten kanssa yhtä aikaa, vaikka rajustikin, joudun kyllä vetämään sairaspäivät ihan itsekseni.

Ottaako päästä. No kyllä. Mulla on parempi koulutus kuin miehellä ja teknisesti mahdollisuudet korkeisiin tehtäviin, mutta useamman lapsen myötä (3) olen ollut sen verran sivussa työelämästä etten ole pystynyt samaan urakehitykseen. Teen vähemmän vastuullisia tehtäviä, nostan naisen euroa, hoidan sairaat lapset, stressaan määräaikaisista pätkätöitä ja uusien projektien järjestämisestä.

Lapset on maailman rakkaimmat, mutta joskus olis kiva hoitaa omat duunit siten että mies ottaisi vastuuta. Ettei mun hommien tarvis olla aina levällään ja ettei mun työt olis aina se jossa joustetaan. Miehen työ menee aina kuitenkin omani edelle, koska liksa ja vastuut kallistuu sille puolen. Tämmöstä se tulee olemaan niin kauan kunnes saan kahlattua itseni lapsiperhearjen keskeltä tehtäviin, joissa tilanne tasavertainen miehen työn kanssa. Siihen on kieltämättä hiukka matkaa :/

Mies on muussa tosi tasavertainen kotona. Siivoaa, tekee ruokaa, puuhaa lasten kanssa. Mutta on myönnettävä, että on asioita jotka vaan jää naiselle. Ja kyllä, kun hän sairastaa niin on jo kuoleman oma 37 asteessa ja täysin toimintakyvytön.

Meillä on ihan samaa kun ap:lla. Mutta niinhän se menee, ettei isällä ole työsopimuksen mukaan oikeutta jäädä palkalliselle vapaalle tuossa tilanteessa kun lapset kotihoidossa.

[QUOTE="oksu";30829004]Asian vierestä vähän, mutta voi luoja millanen yrjöruikkutauti helevetti meillä kerran oli. Lapset oli silloin 1, 2 ja 3 vuotiaita, ja kaikki oksensi ja ruikkus. Sitten minä tulin samaan tautiin, kohta myös mies. Istuin pöntöllä ämpäriin yrjoten, kun mies huutaa toisesta vessasta, että mee äkkiä katsomaan muksuja, ne yrjöää siellä ja mä huudan takasin että en voi, oon pöntöllä!!! Kauheaa oli. :D[/QUOTE]

Vähän ko kerran meillä. Mulla ja ukolla hirveä mahatauti ja talossa 1v täystuho terveenä. Siinä sitte yritettiin vessasta ja sängystä käsin hoitaa lasta ja edes ne pakollisimmat jutut. Onneksi lapset eivät rikki mene siitä että paripäivää eletään aivan pellossa sisällä ja saa syödäkseen mitä ny sattuu kaapissa olemaan. Nyt pääsiäisenä oli taas se sama tilanne että aikuset mahataudissa sängynpohjalla sekä vessassa ja ipana terveenä. Onneksi on jo koululainen ja pärjäsi neuvojen varassa itse ne pahimmat päivät.

Jos meillä sairastaa aikunen niin potilas jää kotiin ja työssä käyvä ottaa ohjat palattuaan jotta sairas saa levätä. Jos lähen menoilleni ni katon että ainakin juotavaa ja kuumelääkettä on saatavilla. Saa sitte vaan levätä. Mies ei onneks oo laatua että tekee kuolemaa flunssassa. Se on oikeasti kipeä jos ei pääse sängystä.

Alkuperäinen kirjoittaja Niinistö;30828928:
Tää palsta on kyllä siitä hieno, että oli aihe mikä tahansa niin paskaa sataa ja banjo soi!
"Mene kakara läski femmaripalstamamma itseesi, mitä olisit itse voinut tehdä toisin?
Ja kielioppivirheitäkin. Opettele kirjottamaan ja hanki todellisia ongelmia" -tyyliin.

Meillä samalla lailla. Ärsyttää ja huvittaa :)
Koitahan pelastaa se arjensankari ;)

Sinuako ei ärsytä miehesi lapsellisuus, toimit äitinä ja kannat vastuun koko perheestä ja sitten podet jonkinlsista ylemmyttä tilanteesta kun ei se raasu isä pärjää?

Tuollainen nimenomaan ärsyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja Minäpee;30829398:
Argh. Minä ärsyynnyin tästä. :D Mies- ja naisflunssia, aaarrgghh. :D

Palstalta oppii kaikenlaista, itselleni ei ole tullutkaan mieleen että mies vajoaa normaalissa flunsassa teho-osastohoidokiksi. Näin näytää olevan useassa perheessä ja se on naisten mielestä ihan ok, vaikka mies terveenä ollessaan ei korviaan lotkauta kun nainen on kipeänä... surkeaa touhua.

Eipä ole moista tarvinnut sadatella.... meillä ollaan kipeinä kipeitä. Oli se sitten mies tai minä. Lapset hoidetaan se kumpi paremmin jaksaa/pystyy. Ja toinen otetaan huomioon "tee toiselle niin kuin itselle haluat tehtävän" . Töistä ei voi olla pois jos toinen vanhempi on kotona, sehän on itsestään selvyys.

miks tuostakin tehdään joku kisa?kyllä mä jaksan ja on pakko kun oon kipeä...mutta annas olla tuo toinen.... saatteko te tuosta jotai tyydytystä kun nostatte oman jaksamisen ylemmälle pallille?

ah noh sillonku harvoin oon kipeenä niin möllöttellen sängyssä luen kirjaa jos jaksan ja syön jätskii :) ööh kyllä mulle opetettiin jos kipeenä ni levolla lähtee ja paraneekin nopeemmin t 1 kuukauden aikoinaan kuumeessa kun ei ollu lepoo tai nousi ja laski tuon ajan.

ja kyl jos oikeesti kipeenä niin voi silloin lkäyttää korttia että itse sairastui jos muu ei auta.

No sairaslomaa mies ei saa jos vaimo kotona kun lapset kipeänä, vaikka vaimokin ois kipeänä.
Vaihtoehtoina ottaa palkatonta vapaata (ei muuten onnistu välttämättä joka paikassa) tai olla luvatta poissa töistä jolloin seuraa potkut.

Yhteistyössä