Jos perheen neljästä lapsesta yksi on sairaana ja muut 3 terveitä niin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eedla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Eedla

Aktiivinen jäsen
06.07.2011
7 832
2
36
pitääkö teidän mielestä kaikki lapset pitää kotona "varmuuden vuoksi" (eli perua kaikki kerhot, harrastukset ja kyläreissut vaan sen takia että myös ne terveet lapset saattaa tartuttaa vaikka heillä ei vielä oireita olekaan)??

Tälläistä palautetta sain, eli että lapsi x ei saa mennä kerhoon vaikka on itse täysin terve, koska hänen sisaruksensa lapsi y on flunssassa.

Mielestäni järjetöntä hysterisointia. Tietenkin sairas lapsi pidetään kotona ja jos mennään vaikka pikkuvauvaperheeseen kylään niin tietenkin silloin ollaan tarkempia. Mutta näin muissa tilanteissa.

Mitä mieltä te olette?

Riippuu mitä sillä sairaalla on. Oksennustaudin kohdalla varmaan jäisi tervekin kotiin, mutta flunssan kohdalla ei.

Muoks. Ja nyt kun luin tarkemmin, niin huomasin, että puhut flunssasta. Eli ei jäisi kotiin.

Viimeksi muokattu:
Minä myös vien kyllä muita lapsia jos kotona on vaan perusräkätautia tms, mutta mahataudin kohdalla olen varovaisempi kun se kyllä yleensä iskee muillekin aika pian.. Samoin jos on esim. oletettavissa, että on puhkeamassa vaikka joku oikein tarttuva rokko tms.

Mä oon kans mahatautien kanssa varovainen ja silloin ollaan tarkempia, taikka jos on jotain muuta "pahempaa". Mutta siis tarkoitin ihan perus nuhaa ja yskää ilman kuumetta.

Meillä muut lapset liikkuu ihan normaalisti kerhoissa ym. muualla. Vatsataudissa ollaan kotona, kun en halua ottaa riskiä et lapset oksentaa matkalla jos ovatkin saaneet tartunnan. Ei tulis mitään monilapsisissa perheissä jos kaikkien pitäis pysyä kotona kun yksi sairastaa.

Yhteistyössä