Äiti ulkomaille töihin, mies ja lapset Suomessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tämmöinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tämmöinen

Vieras
Olen melko huono äiti. Ollaan miehen kanssa ilmeisesti asiasta yhtä mieltä. Mies tarjosi ratkaisuksi, että hän jäisi lasten kanssa kotiin (nuorin alle 1v.). Olisiko paha jos lähden ulkomaille töihin ja käyn kotimaassa vain lomailemassa? Mies jäisi Suomeen lasten kanssa. Tietty lähettäisin rahaa kotiin jne. Olen aina haaveillut siitä ja alallani on hyvät mahdollisuudet ulkomailla.

Voiko huoltajuuden antaa kokonaan toiselle, vaikka ollaan aviossa vai pitääkö erota? Mies ei kuitenkaan halua erota, vaikka lähtisin. Olen nimittäin oikeasti aika huono tässä äiti-hommassa... (siis ihan p....a äiti, en minä muuten tämmöisiä keksisi) ehkä muutaman vuoden päästä helpottaa kun lapset kasvaa.

Onhan niitä paljon jotka käyvät ulkomailla töissä. Miksi et voisi olla lapsesi huoltaja, vaikka olisitkin ulkomailla töissä?
Itse olen kuukaudessa 2-3 viikkoa kotoa poissa työn takia. Näin vaan joskus on tehtävä, ei se huonoa äitiä tee jos olet töissä. Nykyään on tehtävä töitä siellä missä niitä on.
Jos miehellä ei ole omaa työtä niin miksette kaikki lähtisi ulkomaille?

No mikäs susta tekee huonon äidin?

No jaa. Jos oikeasti olet surkea äitinä, niin kaikille voi olla parempi, että otat ulkomaan keikan vastaan. Ei kai sitä huoltajuutta mitenkään tarvitse erikseen toiselle antaa, jos naimisissa meinaatte (ainakin virallisesti) pysyä.

Oisko sellainen vaihtoehto mitään, että lakkaisit olemasta huono äiti, ja vähän yrittäisit? Tuskin sulle tuli yllätyksenä tämä huono äitiys vasta tän nuorimmaisen kohdalla. Teit lisää lapsia vaikka tiesit ettet pärjää, ja nyt sun ainoa toimintamalli asian korjaamiseksi on karata ulkomaille ja jättää muut siivoamaan jäljet. Voisko olla että sun tapa väistellä vastuuta ois myös syy siihen, että olet huono äiti? Ja että voisit vaan vähän tsempata ja alkaa kantaa sitä vastuuta kuten muutkin tekee?

Yhteistyössä