Äitini ei halua toista lastamme yökylään.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ja syy on se että tämä on hänen mielestään liian pieni. Kuopuksemme on vajaa 2v. Ja esikoisemme on ollut hällä hoidossa ihan vauvanakin ja kerran tuolloin myös yhden yön.
Ja lähempänä 2vuotta oli kerran 2yötä kun olimme miehen kanssa kaksin reissussa.
Sanoi myös että kuopuksen täytyisi olla kuiva ennen kuin saa tulla yöksi..

Joo ei olekaan hänen tehtävänsä vahtia lapsiamme, eikä olla siihen pyydettykään koskaan. Vaan itse aina esikoista pyytä sit sinne. Tänään puhui vanhemmalle lapselle (4v) että tuut sit mummille yökylään ja kuopus innostui ja joooo johon mummi että ei käy olet liian pieni.. kuopukselta pääsi itku.

Minusta tämä on kuitenkin hieman outoa ja syrjivää. Ja enpähän tiedä haluanko kuopusta sinne sitten ollenkaan kunhan hän on ensiksi kuiva.

ja aina kun ottaa itse lapset hoitoon kun kuulee et olis joku meno esim. kaupassa käyntiä (lahjan ostoa) tai muuta sellaista mihi ei mielellää lasten kanssa menis niin alkaa ekaks luetella kun mennään mitä kaikkea hommaa hänellä sitte vielä tänään on ja jos ollaan yleensä kyllä saattaa soitella peräänkin missä oikein viivytään..

Kannattaisiko sanoa sille äidille suoraan että käyttäytyy kuin idiootti. (Sanoessaan lapselle että tule mummille yöksi- joo et muuten tuu!) Muutoin on täysin hänen päätettävissään kenet ja milloin ottaa luoksensa hoitoon ja yökylään. Jos 4 v. on hänestä liian pieni niin fine.

Minä olen kateellinen niille joilla on lapsilla sellaiset/sellainen mummu ja pappa tai tai edes toinen joka AIDOSTI haluaa ITSE viettää aikaa lasten kanssa. Eikä koe sitä rasitteena ja luettele ehtoja.

[QUOTE="popp";23752940]Veikkaan, että tämä kelpaisi ap:lle, jos vaan toisenkin vuoro tulisi ajallaan.[/QUOTE]

Niin minulle olisi ihan sama vaikkevat olisivat ikinä kumpikaan siellä yökylässä, mutta tuntuu pahalta kuopuksen puolesta kun hälle sanotaan että ole liian pieni et saa tulla, kunhan kasvat.
Silloin kun oli vielä vauva ei ymmärtänyt, mutta nyt jo ymmärtää.

Ja jos ITSE pyytää lapsia hoitoon niin miksi sitten alkaa hoputtaa ja luetella mitä kaikkea täytyy sitten vielä ehtiä tehdä? Tätä en ymmärrä.

Meillä taas toisinpäin, anoppi hoitaisi mielellään 2v kuopustamme, mutta kun tulossa olisi esikoinenkin hoitoon, niin kiitos ei!! Alkaa selvitellä kalenteriaan, että mitäs menoja hänellä onkaan silloin... :(

Ja on alkanut myös ostamaan kuopukselle kaikkea ja jättämään esikoisen ilman. No ei sinänsä mitään, mutta esikoinen huomaa että jääkin ilman. Ollaan ratkaistu niin, että jätetään ostokset "vahingossa" anoppilaan, jollei ole molemmille... :(

on ihan sama juttu, ekaa lastenlasta jaksoivat ja jaksavat edelleen paapoa. on ollut mummulassa yökylässä ekan kerran n 1-veenä mujtta toinen lapsi ei vielä 3-veenäkään tunnu olevan tarpeeksi iso... meillä tosin tämä ekan lapsen suosiminen näkyy joka asiassa, hänen kanssa leikitellään hymyillään, jos tekee jotain "tuhmaa" niin se on mun vanhempien mielestä aina vahinko. ja pienestäkin vekkulista katseesta kakkonen saa aina kuulla rajua komentamista. meidän nuorempaa ei oteta syliin eikä välttämättä edes kuunnella vaikka yrittää kertoa jotain... sydän välillä särkyy kun näkee näitä tilanteita.

mun vanhmmat ei tietenkään myönnä mitään. kerran pyydettiin yökyläpaikkaa etukäteen kun järjesteltiin kolmannen synnytystä varten, ja silloin sanoin että mun veli vois ottaa isomman tytön kun on sen kummi, niin ottaisitteko te pienemmän, siihen vastaus olli että jos me saadaan valita niin otetaan ****. eli ihan suoraan sanoi että haluuvat mieluummin isomman. pienempi ei ole koskaan ollut mummulassa yökylässä yksinään, isompi taas on ollut jo tosiaan pienenä muutaman kerran...

joten ymmärrän ap:ta tosi hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja MEILLÄ;23753011:
on ihan sama juttu, ekaa lastenlasta jaksoivat ja jaksavat edelleen paapoa. on ollut mummulassa yökylässä ekan kerran n 1-veenä mujtta toinen lapsi ei vielä 3-veenäkään tunnu olevan tarpeeksi iso... meillä tosin tämä ekan lapsen suosiminen näkyy joka asiassa, hänen kanssa leikitellään hymyillään, jos tekee jotain "tuhmaa" niin se on mun vanhempien mielestä aina vahinko. ja pienestäkin vekkulista katseesta kakkonen saa aina kuulla rajua komentamista. meidän nuorempaa ei oteta syliin eikä välttämättä edes kuunnella vaikka yrittää kertoa jotain... sydän välillä särkyy kun näkee näitä tilanteita.

mun vanhmmat ei tietenkään myönnä mitään. kerran pyydettiin yökyläpaikkaa etukäteen kun järjesteltiin kolmannen synnytystä varten, ja silloin sanoin että mun veli vois ottaa isomman tytön kun on sen kummi, niin ottaisitteko te pienemmän, siihen vastaus olli että jos me saadaan valita niin otetaan ****. eli ihan suoraan sanoi että haluuvat mieluummin isomman. pienempi ei ole koskaan ollut mummulassa yökylässä yksinään, isompi taas on ollut jo tosiaan pienenä muutaman kerran...

joten ymmärrän ap:ta tosi hyvin.

Tuollaista suosimista myös täälläkin. Esikoiselle mummi ostaa aina kaikkea ja antaa kun mennään kylään tai tulevat kylään ja kuopus jää nuolemaan näppejään. Innolla kuuntelee jutut esikoisesta, mutta kun kuopuksesta kertoo jotain niin kuuntelee "velvollisuudesta".
Tämä suosiminen on esillä kaikessa.

Kyseessa voi olla ihan vaan jaksamis kysymys - mummi ottaa mielellaan sen 'helpomman' ja ei-niin-paljon-tyota vaativan. Omasta kokemuksesta voin sanoa etta mina olen vasynyt kun hoidan pojantytarta pari paivaa niin etta tytto on taalla yonkin. Tytto on 3v. Han on kovin helppo ja iloinen lapsi - mutta on se vaan vasyttavaa se pikkulapsen hoitaminen. Ja mielellani tyttoa hoidan - mutta olen samalla iloinen ja helpottunut kun tytto menee kotiin. Ja jos on kysessa 'mummi' niin luulen etta muutama ikavuosikin on jo karttunut... etta ihan ian puolesta jaksaminen ja touhuaminen pikkulapsen kanssa on vasyttavaa..

[QUOTE="aloittaja";23753036]Tuollaista suosimista myös täälläkin. Esikoiselle mummi ostaa aina kaikkea ja antaa kun mennään kylään tai tulevat kylään ja kuopus jää nuolemaan näppejään. Innolla kuuntelee jutut esikoisesta, mutta kun kuopuksesta kertoo jotain niin kuuntelee "velvollisuudesta".
Tämä suosiminen on esillä kaikessa.[/QUOTE]

ainiin ja ensiksi juttu oli niin et kuopus voi mennä yökylään kunhan nukkuu kokonaiset yöunet, noh hän alkoi nukkua kokonaiset yöunet 8kk iässä. Ja nyt on sit siirtynyt tähän kuivaksi oppimiseen..

[QUOTE="popp";23752940]Veikkaan, että tämä kelpaisi ap:lle, jos vaan toisenkin vuoro tulisi ajallaan.[/QUOTE]

meillä tein lopun just tästä syystä esikoiseni vierailuille mummon luona. esikoista vei lomalle omien vanhempien luo, otti yökylään yms. aina vain pienemmille selitteli jotain epämäärästä kuinka seuraavaks on teidän vuoro. (lapsia meillä 4) kerran taas soitteli esikoista reissuun, tuumasin että ei ole tulossa, nyt on pienempien vuoro. tuumaili siihen kuinka on niin vaikeeta pienempien kanssa(todellisuudessa olis voinut ottaa kumman vaan keskimmäisistä tytöistä. tytöt syntyneet 3vuoden sisään.) ymmärrän todella että ärsyttää, mun oli todella vaikeeta kattoa kun muut lapset itki että miksi aina "elli" pääsee mummon luo, koska mekin päästään?suosittelen, tee loppu hommalle.

[QUOTE="Gloria Mundi";23753045]Kyseessa voi olla ihan vaan jaksamis kysymys - mummi ottaa mielellaan sen 'helpomman' ja ei-niin-paljon-tyota vaativan. Omasta kokemuksesta voin sanoa etta mina olen vasynyt kun hoidan pojantytarta pari paivaa niin etta tytto on taalla yonkin. Tytto on 3v. Han on kovin helppo ja iloinen lapsi - mutta on se vaan vasyttavaa se pikkulapsen hoitaminen. Ja mielellani tyttoa hoidan - mutta olen samalla iloinen ja helpottunut kun tytto menee kotiin. Ja jos on kysessa 'mummi' niin luulen etta muutama ikavuosikin on jo karttunut... etta ihan ian puolesta jaksaminen ja touhuaminen pikkulapsen kanssa on vasyttavaa..[/QUOTE]

no äitini täyttää piakkoin 45 et ei kyllä niin älyttömän vanha edes.

Ja ymmärrän kyllä tuon jaksamis pointin mut miks aina vaihtaa "tekosyytä" jonka vuoksi kuopus ei saa sinne mennä yöksi. Ja miksi kysyä kuopuksen kuullen asiaa josta hänet sitten tylytetään ja tästä pieni selvästi loukkaantuu.. ei ymmärrä.

Ymmärrän mummia, neljä vuotiaan kanssa on kivaa, pienempää joutuu hoitamaan ja vahtimaan enemmän. Mummi on jo kerran saanut kokea sen pikkulapsi ihanuuden ja haluaa nyt nauttia isomman seurasta. MUTTA väärin tekee pienempää kohtaan. Sinuna sanoisin että saa pitää lapsia vuorotellen jos haluaa, mutta yhtä ja samaa lasta ei aina voi ottaa luokseen.

[QUOTE="aloittaja";23753070]no äitini täyttää piakkoin 45 et ei kyllä niin älyttömän vanha edes.

Ja ymmärrän kyllä tuon jaksamis pointin mut miks aina vaihtaa "tekosyytä" jonka vuoksi kuopus ei saa sinne mennä yöksi. Ja miksi kysyä kuopuksen kuullen asiaa josta hänet sitten tylytetään ja tästä pieni selvästi loukkaantuu.. ei ymmärrä.[/QUOTE]

En minakaan ihan taivaan vanha ole - taytan ensi vuonna 50. Omat nelja on tassa kasvatettu jotta tiedan kylla millaista se 'arki' pikkulapsen kanssa on. Jospa mummia nolottaa myontaa etta saattaa johtua iasta. Sita on vaikea itselleen sellaista myontaa - me kun kaikki ollaan ikinuoria!
Mutta olen samaa mielta etta nolo homma mummilta puhua noista yokylista ja kutsuista lasten kuullen. Se ei tunnu kenestakaan kivalta. Mita aitis sanoo jos pyydat hanta juttelemaan vain sinun kanssa naista suunnitelmista ja kutsuista, eika ollenkaan lasten kanssa?

Varsinkin lasten kannalta surullisia tuollaiset "mummolat". Nykyisovanhemmat osaavat jo itsekkyyden jalon taidon. Onneksi meidän lapset ovat aina tervetulleita ja vaikka kaikki kolme kerrallaan. Mummola onkin lapsille kuin toinen koti ja aina on lämmin vastaanotto :)

isäni täyttää 70 ja äitini on 66 poika on 4,5 vuotta. on ollut jo pari vuotiaasta asti
2 vkoa kesällä maalla ja me töissä, koska lomia ei olla saatu.
Nykyään jo kysyvät tuleeko mies hoitoon kesälllä. Oli jo talvilomallakin.
Ovat myös hoitaneet mestä 2 kk asti joskus viikonloppuina öitä, kun olimme väsyneitä ja
ukko kukkui yöt.
He kyllä jaksavat ja ovat todella hyvässä kunnossa ja eläkkeellä.

Yhteistyössä