Äitini haluaa äidinlyyran!! Voi herramunjee....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuleva ylioppilas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuleva ylioppilas

Vieras
Valmistun nyt jouluna ylioppilaaksi aikuislukiosta, olen 26 vuotias kahden lapsen äiti. Nyt kun haluan kuitenkin järjestää valmistujaisjuhlat kakkuineen kahveineen kavereille ja perheelle. Äitini alkoi puhumaan että hän haluaa sen äidinlyyran kun olen ainut sisaruksista joka valmistuu ylioppilaaksi. Just joo. Äitini ei ole tukenut minua millään lailla opiskelujeni aikana. Ei ole tukenut kirjaostoissa, ei ole hoitanut lapsia kun minun tarvitsisi lukea. Ei vttu mitään. Ja on muka jotain äidinlyyraa vailla, kun se "kuuluu asiaan" Nuorempana yläasteen jälkeen aloitin lukion ja se jäi kesken, äitiä ei kiinnostanut tuon taivaallista miten minulla menee, mitä teen. Ei mennyt hyvin silloin. Potki vielä pois kotoa, että saa olla rauhassa uuden miehensä kanssa. Nyt kun ITSE olen omin voimin ja avuin lukenut ja tehnyt samaan aikaan töitä ja hoitanut lapsia, hän on jotain äidinlyyraa vailla. aaaarrgghh mua ärsyttää niin paljon etten edes kohta halua äitiä koko juhliin....

Olet aikuinen ihminen. Päätä itse mitä haluat. Voit tietysti sanoa suoraan äidilles tosta äitilyyrästä. Ja kun kerran itse järjestät juhlia, päätät itse ketkä sinne tulee.

Mun äiti on vieläkin katkera mun veljelle siitä, ettei siltä sillon muinoin saanut lyyraa :D
Ja mulle se jaksoi jäkättää, kun meninkin amikseen enkä kauppikseen, kun ei hän nyt saa sitä fakin lyyraa. Ja kun musta ei tullut sairaanhoitajaa :D

Se on sua 9kk kantanut ja synnytyksen kestänyt, kyllä jo pelkästään niillä yhen lyyran ansaitsee jos ei täys läpimätäväkivaltainenpäihderiippuvainen hullu ole.

No äidinlyyran saat 15 eurolla jo hommattua. Onko se niin vaikeaa ostaa, Jos sulla pitää noin kantaa kaunoja suosittelen että puhuisit terapeutille.

Äidinlyyra on kiitos huolenpidosta, kasvatuksesta ja tuesta. Mitään noista en ole äidiltäni saanut ja nyt hän vaatii jotain julkista kiitosta ja huomiota siitä. Pyh ja pah. Ostakoot omat lyyransa... Juhliin saa tulla, mutta jos alkaa vaahtoamaan siitä kuinka on aina tukenut ja kannustanut minua niin sanon varmasti vastaan. Sen hän voisi hyvinkin tehdä, ulkokultainen ja huomionkipeä kerta on.

Suurin osa ylioppilaiden äideistä ostaa lyyransa itse. Suurin osa ylioppilaiden äideistä ostaa myös lapsensa ylioppilaslakin sekä lyyran siihen. Äitisi on hassu, jos olettaa sinun ostavan hänelle lyyran.

• Tykkää
Reactions: mamatsu
Hmm, no tietysti teet mitä haluat. Musta olisi kiva äitiä ajatellen hommata se äidinlyyra, ehkä saisitte välitkin vähän paremmiksi kun antaisit vähän porkkanaa?

Kirjoitin myös aikuislukiosta suurinpiirtein sun ikäisenä. Mun äiti oli ostanut itelleen uuden lyyran neuvottelematta mun kans lainkaan. Emmää edes tienny että mun ois pitäny se hankkia, ja tuskinpa mun sisaruksetkaan on niitä ostanu...

Mun äiti aikanaan syyllisti yo-juhlissani, etten ollut ostanut hänelle ko. lyyraa. Wtf, mä en ollut kuullutkaan koko lyyrasta ikinä sitä ennen, ja jos olisin, en kyllä olisi arvannut että äiti keksii alkaa sitä vaatimaan. Urpo.

Mulla on kolme ylioppilaslasta, eikä ole tullut mieleenkään hommata mitään äidinlyyria. Eikä mun tutuillakaan äideillä tietääkseni ole. Minusta on äidin homma ostaa se, jos nyt niin kovin haluaa. Vaikka ap:n tapauksessa sekin tuntuu vähän oudolta.

[QUOTE="vieras";28971912]Hmm, no tietysti teet mitä haluat. Musta olisi kiva äitiä ajatellen hommata se äidinlyyra, ehkä saisitte välitkin vähän paremmiksi kun antaisit vähän porkkanaa?[/QUOTE

Ap:n kertomuksen mukaan äitinsä on osallistunut lapsensa elämään ja opiskelun kannustamiseen vain haluamalla äidinlyyran...jos minun äitini olisi käyttäynyt tuolla tavalla, hän ei edes olisi minulle äiti vaan aivan vieras ihminen. Ihan kaikkea ei sentään tarvitse sietää vaikka kuinka olisi biologinen "äiti".

Minun äiti taas meuhkasi, että HÄN ei kyllä sitä lyyraa hommaa ja että ihan naurettavaa ja eihän se hän se ylioppilas ole, vaan lapsi. Minä taas olin ajatellut, että äiti olisi ollut ylpeä ja iloinen, kun kahlasin lukion läpi ja sain jopa hyvät arvosanat kirjoituksista. Että olisi sen lyyran siksi hommannut, että oli iloinen minun puolesta.

Äitisi on aivan hakoteillä. Suorastaan irvokasta, että hän kaiken jälkeen haluaa lyyran! Sinä olet sankari - ei äitisi. Hänen pitäisi osoittaa enemmänkin häpeää siitä, ettei ole tukenut sinua elämässäsi.Täydellistä itsekritiikin puutetta hänen taholtaan. Itse olen kolmen ylioppilaan äiti ja olen iloinnut heidän onnestaan ja siitä, että hoitivat opintonsa ja sanonut sen myös heille. Osuuteni oli tehdä ruokaa (urheilevia poikia) - ja paljon...:) Ei äitiys (raskaus, synnyttäminen) ole vastalahjan odottamista, se on suuri kunnia!

Äitisi on aivan hakoteillä. Suorastaan irvokasta, että hän kaiken jälkeen haluaa lyyran! Sinä olet sankari - ei äitisi. Hänen pitäisi osoittaa enemmänkin häpeää siitä, ettei ole tukenut sinua elämässäsi.Täydellistä itsekritiikin puutetta hänen taholtaan. Itse olen kolmen ylioppilaan äiti ja olen iloinnut heidän onnestaan ja siitä, että hoitivat opintonsa ja sanonut sen myös heille. Osuuteni oli tehdä ruokaa (urheilevia poikia) - ja paljon...:) Ei äitiys (raskaus, synnyttäminen) ole vastalahjan odottamista, se on suuri kunnia!

Tykkään! Ap..näytä tämä äidillesi!

Yhteistyössä