V
vierailija
Vieras
Äitini, lapsen mummo, haukkuu lapselle koko ajan miten huono äiti olen. Teen vääränlaista ruokaa, en ole lapseni kanssa tarpeeksi, haukkuu sekopääksi jne. Lapsi käyttää mummon sanoja minua vastaan kiukutellessaan. Mummo puhuu rumasti myös lapselle. Olen yrittänyt keskustella hänen kanssaan ja sanonut että hänen käytöksensä tuntuu pahalta ja vaikuttaa lapsen kehitykseen. Totaaliyh:na joudun tekemään töitä enkä ole iltaisin ajoissa kotona, se on totta. Baareissa en käy kun 2- 3 kertaa vuodessa. Lapsi on jo teini. Äitini kovasti haluaisi olla tukena kun tietää minulla olleen raskasta yksinhuoltaja. Mutta ainoa mitä olen häneltä pyytänyt on lempeät sanat ja myötätunto. Niitä ei ole koskaan tullut. Rahaa on kyllä tarjoamassa joka välissä mutta en haluaisi ottaa vastaan. Yhteydenpito äitiin tuntuu raskaalta ja olen aina henkisesti loppu jos ollaan yhteyksissä. Lapsen takia pidän yhteyttä. Ei voida olla äidin kanssa tuntiakaan samassa huoneessa ilman että hän tölväisee jotakin ja tulee riita. Kaikki oman lapsuuden ikävät kokemukset nousee aina pintaan. Mitä mun pitäisi tehdä kun syyllistää vaan itseäni kaikesta..