Äitini kehitti riidan lapseni sukupuolesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vituttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vituttaa

Vieras
on ilmeisesti mun vika että sain pojan, kun hän oli ostanut jo kaikkea kivaa tulevalle tyttärentyttärelleen. Lapseni kohta 2v ja tämän paukautti tänään kahvipöydässä, että "tuolla ois kaapissa kaikenlaista kivaa jos olisit tytön tehnyt!", voi maaria.

No niin se meillä anoppikin tyttöä toivoi....poika kuitenkin tuli. Jaksoi taivastella joka paikassa, että "nuo ne vaan niitä poikia tekee". Juu, ja ei tulla toimeen.

että mikä estää antamasta ne jollekin tytölle sitten? Kysyisin myöskin, että onko muita oireita ollut kuin sekavuus, että pitääkö ihan päivystykseen mennä vai ehtiikö ma-aamuna tilata aikaa mt-toimistoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
en ois muuten hetkeäkään istunut samassa pöydässä tollasen kommentin jälkeen..

Lähdettiin kun oltiin kahvit juotu.
Kehtasi vielä silittää poikaa kun lähdettiin ja sanoa "mummun prinssi!"
Ukko vaan naureskeli, se ei ees tajua mitä raivoan.:(

Alkuperäinen kirjoittaja sul on kuiteski poika:
usein se on just toisinpäin, että pitäs se poika saada, suvunjatkajaks :( tuntuu ettei meidän 3 tytärtä oo mitään

Ai, en mä tollaseen oo törmännyt kertaakaan, kaikkialla aina ollaan tytöistä ihan "haltioissaan". Musta tuntuu että kukaan ei oikeen enää halua poikia.

Lapsen sukupuoli määräytyy hedelmöityksessä. Siittiösolu on ratkaisevassa roolissa, sillä se kantaa sukupuolen määräävää X- tai Y-kromosomia. Jos naisen munasolun X-kromosomi kohtaa siittiösolun X-kromosomin, on tuloksena tyttö. Jos naisen X-kromosomi taas saa seurakseen Y-kromosomin, kehittyy alulle saatetusta uudesta elämästä poika.

http://www.vau.fi/templates/Article____75560.aspx

:o tosi röyhkeästi sanottu. Minä olisin tokaissut varmaan nenäkkäänä takaisin että me suureksi onneksemme saimme juuri sen lapsen jota toivoimme, emmekä vaihtaisi poikaa minkäänlaiseen tavaraan.

Alkuperäinen kirjoittaja just niin:
että mikä estää antamasta ne jollekin tytölle sitten? Kysyisin myöskin, että onko muita oireita ollut kuin sekavuus, että pitääkö ihan päivystykseen mennä vai ehtiikö ma-aamuna tilata aikaa mt-toimistoon.

no melkein samaa oisin kans lohkaissut

Meillä anoppi toivoi nuorimmastamme tyttlöä tyyliin että ihan pakko olla tyttö muu ei käy. Meidän vanhin poika on ehtiväistä sorttia, samoin kun toinenkin poika joten arveli,e ttä enempää vilkastuksia ei tarvii plus luulen, että hiukan mukana kademieltäkin kun itse hän on saanut tehtyä vain yhden pojan, täällä maalla kun pojta on kovasti tärkeitä työmieheiä=)
Kun ultrassa sitten paljastui, että kilkuttimet sillä on masuvauvallakin, anoppi tokas "vittu sille on hommattava" =) .Tänään viimen kuulin kun sanoi pojalle, että tyttö se sinun olisi pitänyt olla, nuorimmainen kun meinaa olla vilkkain koko porukasta<3 ummulla on perässä pysyminen.
Poika on vielä niin pieni ettei ymmärrä mummun puheita, isommat kyllä ja ihmettelee tietysti.
Anoppi on elävä legenda letkautuksineen joita ei sekunnin vertaa tuumaa ennen kun suustaan ulos laskee. Itse en osaa loukkaantua anopin jutuista, tosin kyllä se ihan ilkeyttäänkin monenmoista päästää suustaan, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. itelleen siinä hallaa tekee jos alkaa kaikenmaailman jutut tosissaan ottamaan mielen päälle.

Paskaakos sillä pojalla tekee kun lesbotkin saaqvat lapsia. No enkä niihin siemeniin mutta eiköhän tuokin pian ulkoisteta.
Naiset tekee ja haluaa lapsia ihan ilman miestä jaloissa pyörimässä.

Alkuperäinen kirjoittaja 2tytön äiti:
usein se on just toisinpäin, että pitäs se poika saada, suvunjatkajaks :( tuntuu ettei meidän 3 tytärtä oo mitään

Ai, en mä tollaseen oo törmännyt kertaakaan, kaikkialla aina ollaan tytöistä ihan "haltioissaan". Musta tuntuu että kukaan ei oikeen enää halua poikia.

toi on SUN korvienvälissä, kyllä ne pojat yhä on enempi arvossaan, usko pois, sinä vaan luulet päinvastaista kun sul vaan tyttöjä

jolla olisi kompleksi siitä ettei ole saanut tytärtä, toisin päin kylläkin monta..
Yksi sukulainen kysyi vaarallisen tosissaan, että "vaihdetaanko" kun sai kolmannen tyttären samaan aikaan kun minä toisen poikani.
Sanoi myös miehelleen siinä itkua vääntäen kun tapasimme ristiäisissä, että "anteeksi, mutta en saanut sinulle sitä kalakaveria aikaiseksi".. Silloin säälitti todella tuon naisen masis asiasta.

Kyllä se ainakin näin "maalla" tuntuu olevan poika, joka on "jotain". Meillä oli pitkään haaveessa kakkonen niin monesta suusta kuulin sellaisen kommentin "että onhan sulla sentään se poika..." Juu esikoinen on poika ja niin on tämä kakkonenkin. Kyllä vahvasti sellainen tunne, että poika se olla pitää (siis muiden mielestä). Olen kyllä ajatellut sen johtuvan siitä, että tosiaan asutaan maalla, missä talot ja maat jää perinteisesti pojalle.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
jolla olisi kompleksi siitä ettei ole saanut tytärtä, toisin päin kylläkin monta..
Yksi sukulainen kysyi vaarallisen tosissaan, että "vaihdetaanko" kun sai kolmannen tyttären samaan aikaan kun minä toisen poikani.
Sanoi myös miehelleen siinä itkua vääntäen kun tapasimme ristiäisissä, että "anteeksi, mutta en saanut sinulle sitä kalakaveria aikaiseksi".. Silloin säälitti todella tuon naisen masis asiasta.

Sääliksi käy lasta joka on vanhempansa mielestä väärää sukupuolta. Tyttöjen ja poikien kanssa voi puuhastella ihan samoja juttuja =) Kaikki isät eivät vain viitsi/halua viettää lastensa kanssa aikaansa.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:

juu no meillä on yhteensä 4 poikaa enkä kyllä tuota kuopustakaan tytöksi lähtis vaihtamaan. on se niin rakas ihan omana itsenään. vaikka raskauden alussa hieman tyttöä toivoimmekin rauhottamaan poikajoukkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja poika*2:

Kyllä se ainakin näin "maalla" tuntuu olevan poika, joka on "jotain". Meillä oli pitkään haaveessa kakkonen niin monesta suusta kuulin sellaisen kommentin "että onhan sulla sentään se poika..." Juu esikoinen on poika ja niin on tämä kakkonenkin. Kyllä vahvasti sellainen tunne, että poika se olla pitää (siis muiden mielestä). Olen kyllä ajatellut sen johtuvan siitä, että tosiaan asutaan maalla, missä talot ja maat jää perinteisesti pojalle.

Miehen lapsuuden perheessä 3 poikaa ja yksi tyttö, kukaan heistä ei jatka maatilan viljelyä.