Äitini mielestä mies ei voi jäädä kotiin hoitamaan lapsia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jassåå
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jassåå

Aktiivinen jäsen
17.04.2010
13 096
12
38
Turku
...koska se on naisen tehtävä. Ja lapsia tulisi hänen mielestään hoitaa kotona kouluikään asti.

Hän ei voi hyväksyä sitä, että minä annan miehenkin hoitaa lapsia kotona, koska mies itse haluaa- miksi en antaisi? Onko väärin että mies hoitaa lapsia? Mielestäni se kertoo siitä, että isä oikeasti välittää lapsistaan, ja haluaa siksi hoitaa heitä kotona.

Onko muut saaneet ihmettelyjä siitä, kun mies jääkin kotiin hoitamaan lapsia?

No mä laitoin joku päivä sitte aiheesta kans ketjun kun mun anoppi on samaa mieltä kuin sun äitisi. Tosin hänen perustelunsa sille miksi mies ei voisi olla kotona, on se, että hänen mielestä miehet on niin luusereita ettei ne voi mitenkään selvitä kodin- ja lastenhoidosta kunnialla. :whistle:

No mä laitoin joku päivä sitte aiheesta kans ketjun kun mun anoppi on samaa mieltä kuin sun äitisi. Tosin hänen perustelunsa sille miksi mies ei voisi olla kotona, on se, että hänen mielestä miehet on niin luusereita ettei ne voi mitenkään selvitä kodin- ja lastenhoidosta kunnialla. :whistle:
oho :O, mä kyllä luotan että mies osaa lapset hoitaa... mut ehkä se on jotenkin niin uutta heille, että mies jääkin kotiin, kun kautta aikojen se on aina ollut äiti kun hoitaa lapset ja kotityöt. :D

[QUOTE="vieras";25443975]Käske äitis päivittää itsensä tälle vuosisadalle.....[/QUOTE]
mulla on muutenkin hieman eri kavatusmetodit, en esim. hyväksy tukistamista, lyömisä tms. rangaistuksena- äitini mielestä ne on hyviä keinoja :O
Mut joo- onneksi en ota häneltä kasvatusneuvoja. Sanoin hänelle vaan, että meiltä töistäkin monet miehet on jäänyt hoitamaan lapsiaan kotiin, että nykyään se on aika yleistäkin :D

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;25443981:
oho :O, mä kyllä luotan että mies osaa lapset hoitaa... mut ehkä se on jotenkin niin uutta heille, että mies jääkin kotiin, kun kautta aikojen se on aina ollut äiti kun hoitaa lapset ja kotityöt. :D

No mäkin luotan omaan mieheeni 100%. ja se on ollu aiemmin päiväkodissa töissä ja sen lisäksi kun ennen kolmatta lasta oltiin kumpikin töissä nii käytiin töissä sillai osittain vuorotellen (ollaan kumpiki 3 vuorotyössä) että toinen töissä ja toinen kotona lasten kanssa. Osaa kyllä. Mies on jäämässä syksyllä hoitovapaalle kun mä meen töihin, kuopus on sillon yli 2vuotias. ja anoppi tästä ihan paineissa että miten mä uskallan jättää lapset ja kodin mieheni vastuulle :headwall:

Meillä mies jäi reiluksi vuodeksi kotiin hoitamaan 1v , 5v, 9v, ja 12v lapsia. Sai vuorotteluvapaakorvausta enemmän kuin minä olisin kotona ollessa saanut ja minä sain tuolloin vuorolisineen parempaa palkkaa kuin mies.
Siivosi ja laittoi ruokaa, ja teki minulle jopa eväät työpäiviksi ;)

• Tykkää
Reactions: jassåå ja Eedla
Omat vanhemmat ovat kuolleet, joten he eivät ihmettele mitään.

Anoppi on fiksu ihminen eikä ihmettele mitään meidän hoitokäytäntöjä. Appiukko sen puoleen on välillä ihmeissään, pärjääkö poikansa oikeasti lasten kanssa. :D Appiukon ihmettelyihin kuuluu myös se asia, että poika osaa tehdä jopa synttärikakun lasten synttäreille. Kun ei itse osaa, on ihmeellistä, että joku mies osaakin.

Anna mennä äidin ihmettelyt ohi korvien. Teidän perheestä on kyse ja mielestäni nykyaikana on täysin normaalia, että mieskin haluaa olla lastensa kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;25443937:
...koska se on naisen tehtävä. Ja lapsia tulisi hänen mielestään hoitaa kotona kouluikään asti.

Hän ei voi hyväksyä sitä, että minä annan miehenkin hoitaa lapsia kotona, koska mies itse haluaa- miksi en antaisi? Onko väärin että mies hoitaa lapsia? Mielestäni se kertoo siitä, että isä oikeasti välittää lapsistaan, ja haluaa siksi hoitaa heitä kotona.

Onko muut saaneet ihmettelyjä siitä, kun mies jääkin kotiin hoitamaan lapsia?

Joo! Mä menin töihin, kun lapsi oli 1,5v ja jatkuvasti äitini kyseli, kuinka mieheni jaksaa hoitaa lasta ja piti huonona tuota ratkaisua. :O Pakko se on toisen käydä töissä!

Nykyään lapsia on 2, olen hoitovapaalla itse, mutta jos "jätän" lapset viikonloppuna mieheni kanssa kotiin, jos lähden esim shoppailemaan niin heti alkaa se sama natkutus siitä kuinka mies nyt jaksaa ja kuinka pärjää jne!
Miksi ei pärjäisi?? Onhan hän lasten ISÄ herranen aika!

Oma isäni ei _KOSKAAN_ laittanut tikkuakaan ristiin lastensa takia... Äitini hoiti kaiken kotona yksin ja se on nyt niin outoa, kun olemme mieheni kanssa tasavertaisia vanhempia, niin lasten- ja kodinhoidossa, kutrn muissakin asioissa. Meillä ei ole varsinaisia miesten ja naisten töitä, vaan molemmat osallistuu.

Meillä mennään niin, että mies on päivisin töissä ja mie olen ilta- ja viikonlopputöissä. En kuitenkaan joka ilta tai kumpanakin päivänä viikonloppuna. Anoppi kun kuuli tästä, että lapsi on mun töissä ollessa miehen kanssa. Alkoi hän puhua" että vai aiot sie lapsenvahdiksi alkaa" " voi, mitenköhän sie nyt pärjäät sen lapsen kanssa". Muutenki väänsi vitsiä miehestä lapsenvahtina. Hetken kuuntelin tuota taivastelua ja totesin, että Isä, joka viettää aikaa oman lapsensa kanssa EI ole lapsenvahti!

Tuolloin meillä oli 1 lapsi. Nyt tehdään samanlaista vuorottelua 2 lapsen kanssa.

Ai niin! Olimme ennen joulua mieheni papalla kylässä ja kerroin hänelle etsiväni töitä. Papparainen oli kauhuissaan siitä, kuka hoitaa 1-vuotiasta. Sanoin että, jos kotihoito ei onnistu, niin sitten lapsi menee päiväkotiin. Sitä 80-vuotias papparainen piti todella outona. Ilmeestä huomasi kuinka hölmistynyt hän oli! :)

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;25443996:
mulla on muutenkin hieman eri kavatusmetodit, en esim. hyväksy tukistamista, lyömisä tms. rangaistuksena- äitini mielestä ne on hyviä keinoja :O
Mut joo- onneksi en ota häneltä kasvatusneuvoja. Sanoin hänelle vaan, että meiltä töistäkin monet miehet on jäänyt hoitamaan lapsiaan kotiin, että nykyään se on aika yleistäkin :D

Mun äitini kysyi joskus sillon alle 2v lapsesta, että koska häntä saa alkaa tukistelemaan! Olin ihan että :O :O Ja sanoin että sitten kun minä saan ottaa sinun tukasta kiinni ja ravistaa. :D

Yhteistyössä