Äitiys on tosi rankkaa näin laiskalle ihmiselle kuin minä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmph
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmph

Vieras
Oikeasti. Ja meillä on kuitenkin ns. helppo vauva: nukkuu yöt (toki herää syömään välillä) ja päivälläkin parit päikkärit eikä itke turhia.. ei minkäänlaisia vatsavaivojakaan ole.

Silti koen tämän välillä raskaaksi. Ennen lasta sai vaan olla. Joskus saattoi koko illan löhötä sohvalla ja katsoa koko ajan samaa kanavaa, koska kaukosäädin oli niin kaukana että olisi pitänyt nousta sen takia.

Ja nyt pitää olla koko ajan liikkeessä. Ainakin tässä tulee hyötyliikuntaa väkisinkin. Liikun nyt varmasti enemmän kuin silloin kun kävin töissä (toimistotyö, mutta toki oli matkat bussipysäkille jne.) Eilen ehdin istahtaa vain muutamia minuutteja sohvalla yksin, kun taas oli mentävä tekemään jotakin; vaihtamaan vaippa, pesemään pyllyä, vaihtamaan puklussa olevia vaatteita, pesemään pyykkiä, keittämään tutteja ja pulloja, seurustella vauvan kanssa, mentävä kauppaan, ulkoiluttamaan vauvaa, tekemään itselle ruokaa, syöttämään vauvaa.. ja jos ei muuta, niin heijaamaan vauvaa seisaaltaan, koska muulla tavalla ei rauhoitu.

Ja meillä tosiaan on vasta vauva, joka ei edes osaa liikkua.. eli tämä on vasta alkusoittoa koko hommalle.. Olen varmasti aivan liian laiska useammalle lapselle.

Jaa. Mun mielestä ekan kanssa oli helppoa(vaikkei esikko juuri nukkunutkaan)h, nyt kolmannen tultua en ole montaa minuuttia istuskellut.. Että kannattaa jättää yhteen..

Tutulta kuulostaa ;)
Ja nyt on kyllä pakko sanoa, että tosta se vaan pahenee.. mulla vilkas 1v8kk ja sen perässä on juostava koko ajan!
Toinen lapsi kuulemma on helpompi kun lapset viihdyttää toisiaan - ehkä saisi sitten edes hetkisen aikaa itselleen...?

Alkuperäinen kirjoittaja ninni:
Tutulta kuulostaa ;)
Ja nyt on kyllä pakko sanoa, että tosta se vaan pahenee.. mulla vilkas 1v8kk ja sen perässä on juostava koko ajan!
Toinen lapsi kuulemma on helpompi kun lapset viihdyttää toisiaan - ehkä saisi sitten edes hetkisen aikaa itselleen...?

niin ja ne puree ja repii toisiaan hiuksista, eli sitten saa olla kiskomassa lapsosia irti toisistaan

Mä oon kans laiska ihminen mutta kyllä sitä vaan on tähänkin lapsiperhe-eloon tottunut. Mutta onhan se lapsen mentyä nukkumaan ihana sit rojahtaa soffalle! :) Ja tää taaperovaihe se vasta vauhdikasta onkin. Tyttö ei paljoa paikallaan viihdy eikä myöskään leiki itsekseen joten on itsekin oltava koko ajan täysillä menossa mukana. Välillä ei jaksais millään. Varsinki jos aamuherätys on ollut jo ennen kuutta. Mutta silti tää on niin ihanaa aikaa! Vaikka toista lasta ei kyllä aiota yrittää. Tietty siinäki ois puolensa ku leikkisivät sit keskenään niin ei tarttis itse viihdyttää koko aikaa. Mut en silti taida enää jaksaa aloittaa alusta koko touhua...

koko ajn ne kiistelee,ruokaa saa laittaa kokoajan ja pyykkiä pestä.Työ määrä tuplaantuu...yhden kanssa elämä oli niin helppoa...niin helppoa...Nyt ei voi laiskotella tai siis voi mut hommat kaatuu päälle hyvin äkkiä...

Yhteistyössä