Äitiyspäivärahan saajat epätasa-arvoisessa asemassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En ymmärrä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei! Miettikääpä tätä: Minulle sanottiin Kelasta, kun olen kerran opiskelijana tehnyt töitä vain 4kk (2200e/kk) ajalta, sitten palkatonta harjoittelua 2 kk saman työnantajan leivissä ja valmistun pari viikkoa sen jälkeen, kun äitiyspäiväraha on alkanut. Saan minimipäivärahan, vaikka työpaikka heti paperit saatuani olisi tiedossa. Lisäksi Kelasta he ilmoittivat minulle, että jos lapseni syntyisi kuukautta myöhemmin, he voisivat huomioida ammattiinvalmistumiseni ja työpaikkani (laskisivat päivärahan 2 viikon töiden perusteella). SIIS KELASTA SANOTAAN, ETTÄ JOS LAPSI SYNTYISI YHTÄ KUUKAUTTA MYÖHEMMIN, SAISIN TONNIN ENEMMÄN???? Todellisuudessa tienaisin vuoden vaihteen jälkeen 2400e/kk +vuorolisät, enkä eläisi millään opintotuella enää kun en sitä edes saisi. Minua on nimittäin kysytty valmistumiseni jälkeen kolmeen paikkaan töihin. Kela ei todellakaan kannusta käymään viittä vaille valmista koulua loppuun, vaan kannustaa jättämään sen kesken. Noh, nyt kun kävin kouluni loppuun, Kela kannustaa minua palaamaan mahdollisimman pian työelämään, koska sieltä saisin aivan eri suuruiset rahat. Kannattaisi jättää lapsi isälle kotiin, eikä jäädä itse imettämään.

Yhteistyössä