Äitiyspäivärahasta - tietääkö kukaan ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiitos

Vieras
Tietääkö kukaan äitiyspäivärahan määräytymisestä ja alle kolmen vuoden ikäerosta, että onko se voimassa niin, että jos on jo kuopuksen kohdalla käytetty tuota eli
-Äiti ollut töissä ennen esikoista. Tämän työtulon perusteella äitiyspäiväraha.

-Äiti kotona ja tulee jälleen raskaaksi. Seuraavan lapsen kohdalla käytetään tuota esikoisen äitiyspäivärahaa, koska ikäeroa alle 3 vuotta.

-Äiti edelleen kotona ja jälleen raskaana. Voidaanko edelleen käyttää tuota esikoisen äitiyspäivärahan määrännyttä työtuloa, jos ikäeroa kuopukseen alle 3 vuotta vai toimiiko tuo vain kerran tms.?

Ymmärsiköhän kukaan...

lähetä kelalle sähköpostia ja kysy,niiden sivuilta onnistuu. mulla on nyt tilanne et oon mammalomala ja raskaana eli saisin seuraavasta tän saman rahan mutta verotuloista tulee paremmat. en joo oo varma onnistuuko tuo sama uudestaan. minkäikäinen esikoinen on?

Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
lähetä kelalle sähköpostia ja kysy,niiden sivuilta onnistuu. mulla on nyt tilanne et oon mammalomala ja raskaana eli saisin seuraavasta tän saman rahan mutta verotuloista tulee paremmat. en joo oo varma onnistuuko tuo sama uudestaan. minkäikäinen esikoinen on?

Esikoinen on nyt neljä, kuopus 1,5. Mikäli raskaus sujuu toivotusti, niin ovat sitten juuri 5 ja reilu 2, kun vauva syntyy.

Yhteistyössä