Aivan mahtava tunne kun usko uudistaa elämän!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UniQuePopPy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oletteko muuten koskaan ajatellut että miksi nykyäänkin uskonto saa näin suuret keskusteluaiheet aikaiseksi?

Toinen puoli väittää että Jeesus ja Jumala on totta. Toisella puolella on tarve saada väitteet perättömäksi mm. vetoamalla satuolentoon, ja silti uskovat joulupukkiin kuin todesta.

Itse väitän, että kaikki ne, jotka ovat myös nähneet joulupukin, tulevat kerran kohtaamaan Jeesuksen silmästä silmään. Onko se kohtaus täynnä iloa, vai tuskaa. Sen päättää jokainen jo täällä...Jumalaa unohtamatta

Minäkin olin sairaalassa mutta en itkenyt koska tiesin ettei se mitään auta. Minä löysin voiman ihan itsestäni ja ihan itse nousin joka ikinen kerta liikkeelle. En ahdistunut koska sekään ei auta kuntoutumisessa. Kun ottaa elämänsä ja kuntoutumisensa omiin käsiin niin ei tarvitse sen enempää rukoilla kuin kiitellä ketään.

Timppa. Kyllä mies saa itkeä, itku helepottaa.
Ja on terveellistäkin jonkun tutkimuksen mukaan. Vaikka se ei itse sairautta parantaisikaan.
Liian vahva ei tarvitse olla.

[QUOTE="Uskis";27008824]Siinä mielessä olet oikeilla jäljillä, että ympäristönsuojelu kuuluu uskoville, ja siihen ollaan heräämässä seurakunnissakin. [/QUOTE]

Puhut täyttä palturia ja vieläpä melko ylimieliseen sävyyn. Raamattu ei käske pitämään huolta planeetasta vaan opettaa että se on kertakäyttöinen leikkikenttä josta ihminen voi, saa ja pitää nauttia ilman huolta huomisesta. Tuomiopäivän jälkeen kukaan ei palaa tekemään saastemittauksia.

[QUOTE="vieras";27008951]Puhut täyttä palturia ja vieläpä melko ylimieliseen sävyyn. Raamattu ei käske pitämään huolta planeetasta vaan opettaa että se on kertakäyttöinen leikkikenttä josta ihminen voi, saa ja pitää nauttia ilman huolta huomisesta. Tuomiopäivän jälkeen kukaan ei palaa tekemään saastemittauksia.[/QUOTE]

Odotinkin että milloin sulta tulee "The Viimeinen Sana".

"Ja Herra Jumala otti ihmisen ja pani hänet Eedenin paratiisiin viljelemään ja VARJELEMAAN sitä."

Ympäristönsuojelusta vielä: mun mielestä sitä on liikaa sysätty yksittäisille ihmisille. Siis jokaisellehan kuuluu kierrätys ja me kuluttajat päätämme mikä kauppa menestyy ym.vai ostammeko puoliakaan siitä mitä nykyään.
Mutta varsinaiset vaikutukset luodaan isommassa mittakaavassa, politiikassa. En ymmärrä vieläkään miksi edelleen arabeilta tuodaan öljyä, miksei ole nopeammin siirrytty sähköautoihin tai vastaaviin. Onko se rahasta kiinni se siirtymävaihe? Miksi Venäjä saa puskea Fosforitin kautta moskaa Itämereen.
Kauhulla odottaa sitä kun vaurastuneet kiinalaiset aloittavat yksityisautoilun samalla teholla kuin Usassa.Onhan heillä oikeus samaan elintasoon kuin meilläkin, mutta sit meneekin maapallon ilmasto viimeistään pilalle.

Vapaa kauppa ja ihmisten valinnanvapaus on ihan hieno juttu, mutta jotain rajoituksia siihen pitää luoda poliittiselta ja ympäristönsuojelijoiden taholta.

No, tämä on vain pohdintaa, en tiedä asiasta kuin omalta henkilökohtaiselta tasolta.

[QUOTE="Uskis";27008949]Timppa. Kyllä mies saa itkeä, itku helepottaa.
Ja on terveellistäkin jonkun tutkimuksen mukaan. Vaikka se ei itse sairautta parantaisikaan.
Liian vahva ei tarvitse olla.[/QUOTE]

Itkeä saa, ei siinä mitä. Mutta jos alkaa sairaalassa tursaamaan ja rypemään itsesäälissä niin se ei mitään helpota. Päinvastoin se vaikeuttaa sieltä sängystä nousemista. Ja mitä nopeammin sieltä nousee, sen parempi. Vai nopeuttaako se toipumista jos itkusta ääni käheänä huutaa: jumalani, miksi minulle kävi näin? Tuskin.

[QUOTE="Uskis";27009208]Ympäristönsuojelusta vielä: mun mielestä sitä on liikaa sysätty yksittäisille ihmisille. Siis jokaisellehan kuuluu kierrätys ja me kuluttajat päätämme mikä kauppa menestyy ym.vai ostammeko puoliakaan siitä mitä nykyään.
Mutta varsinaiset vaikutukset luodaan isommassa mittakaavassa, politiikassa. En ymmärrä vieläkään miksi edelleen arabeilta tuodaan öljyä, miksei ole nopeammin siirrytty sähköautoihin tai vastaaviin. Onko se rahasta kiinni se siirtymävaihe? Miksi Venäjä saa puskea Fosforitin kautta moskaa Itämereen.
Kauhulla odottaa sitä kun vaurastuneet kiinalaiset aloittavat yksityisautoilun samalla teholla kuin Usassa.Onhan heillä oikeus samaan elintasoon kuin meilläkin, mutta sit meneekin maapallon ilmasto viimeistään pilalle.

Vapaa kauppa ja ihmisten valinnanvapaus on ihan hieno juttu, mutta jotain rajoituksia siihen pitää luoda poliittiselta ja ympäristönsuojelijoiden taholta.

No, tämä on vain pohdintaa, en tiedä asiasta kuin omalta henkilökohtaiselta tasolta.[/QUOTE]

Huomasin että nyt harmittelen itse, miksei mikään isompi taho (tässä tapauksessa maalliset päättäjät) toimi tehokkaammin. :D Eli vähän kuin ei-uskovat sanovat että miksei isompi taho eli Jumala toimi näkyvämmin itse vaan pistää pienet uskovat liikkeelle.

Mutta ehkä se klisee pitää paikkansa että isot asiat lähtevät valinnoista ja yksittäisistä ihmisistä. Luulen kyllä että jos mahdollisimman moni länsimaalainen ihminen pitää mölyä kulutuksen vähentämisen puolesta, kotimaisten ja laadukkaiden tuotteiden suosimisesta ja äänestää rahapussillaan, niin eiköhän siinä teollisuuden kelkka jossain vaiheessa käänny. Jottei ihan kauppiaat menisi puille paljaile, niin ehkä olisi hyvä olla vähemmän tavaraa tarjolla, mutta laadukasta, ja siitä voisi ottaa isomman hinnan koska se vastaavasti kestäisi käytössäkin paremmin?
Netti ja tv on onneksi käytettävissä ja ne on voimakkaita kanavia.

Yhden valtaisan ekoteon tein tässä kesällä. En enää osta hampurilaispaikassa lasten ateriaa johon tulee se krääsälelu, vaan hampurilaisen ja ranskikset erikseen. Muutenkin sitä sälää on siinä pöydässä ihan liikaa. ...Ja nyt maailma pelastui!! :)

Itkeä saa, ei siinä mitä. Mutta jos alkaa sairaalassa tursaamaan ja rypemään itsesäälissä niin se ei mitään helpota. Päinvastoin se vaikeuttaa sieltä sängystä nousemista. Ja mitä nopeammin sieltä nousee, sen parempi. Vai nopeuttaako se toipumista jos itkusta ääni käheänä huutaa: jumalani, miksi minulle kävi näin? Tuskin.

Ei nopeuta toipumista. Mutta nopeuttaa sulla hienon ja mahtavan ja suositeltavan ja kannattavan ja erittäin antoisan ja mukavan Jumala-suhteen syntymistä. :D

[QUOTE="vieras";27008913]Oletteko muuten koskaan ajatellut että miksi nykyäänkin uskonto saa näin suuret keskusteluaiheet aikaiseksi?

Toinen puoli väittää että Jeesus ja Jumala on totta. Toisella puolella on tarve saada väitteet perättömäksi mm. vetoamalla satuolentoon, ja silti uskovat joulupukkiin kuin todesta.

Itse väitän, että kaikki ne, jotka ovat myös nähneet joulupukin, tulevat kerran kohtaamaan Jeesuksen silmästä silmään. Onko se kohtaus täynnä iloa, vai tuskaa. Sen päättää jokainen jo täällä...Jumalaa unohtamatta[/QUOTE]

Missä kohtaa ketjua kukaan, joka ei usko Jumalaan, on sanonut uskovansa Joulupukkiin? Tai edes milloin ihan oikeassa elämässä, ei siis nettipalstoilla? Ikinä en ole sellaista henkilöä tavannut ja tätä palloa on tallottu jo kolmisenkymmentä vuotta.

Yhtäkään uskovaa ei tule yhtäkkiä mieleen joka rypisi tuossa tilanteessa itsesäälissä. Itsepetosta on varmasti odottaa että Jumala minut liikkeelle laittaisi, kyllä sieltä sieltä tosiaan on itse lähdettävä ja päätettävä että kuntoutuminen on parempi vaihtoehto kuin sängynpohjalla surkuttelu. Miksi minulle kävi näin kysymys saattaa johtaa siihen oikeaankin päätelmään miksi näin kävi, olisinko ja ennenkaikkea pitäisikö minun vastaisuudessa toimia toisin. Tarvitaanko siihen miksi kysymyksen esittämiseen Jumalaa vai ei onkin sitten jo toinen asia.

Miksi kysymyksen luovuttaminen Jumalan ratkaistavaksi (taas sen tietysti voi jättää vaikka kärpäselle niin hautessaan) voi vapauttaa käytössä olevat voimavarat niihin asioihin joihin minä voin vaikuttaa esim. siinä toipumisessa.

[QUOTE="Uskis";27009035]Odotinkin että milloin sulta tulee "The Viimeinen Sana".

"Ja Herra Jumala otti ihmisen ja pani hänet Eedenin paratiisiin viljelemään ja VARJELEMAAN sitä."[/QUOTE]

Miksi kaikki uskovaiset eivät sitten asu jossain takametsässä täysin omavaraisina, jolloin luonnonvaroja tulee tuhlattua paljon vähemmän kuin kaupunki- tai edes keskiverrossa maaseutuasumisessa?

[QUOTE="vieras";27009380]Miksi kaikki uskovaiset eivät sitten asu jossain takametsässä täysin omavaraisina, jolloin luonnonvaroja tulee tuhlattua paljon vähemmän kuin kaupunki- tai edes keskiverrossa maaseutuasumisessa?[/QUOTE]

Nii-i. Mutta jos asun takametsässä, niin eikös jatkuva nuotion, takan tai uunin polttaminen pilaa myöskin ilmastoa?
Vrt. meillä on tässä talossa maalämpö.

[QUOTE="Uskis";27009432]Nii-i. Mutta jos asun takametsässä, niin eikös jatkuva nuotion, takan tai uunin polttaminen pilaa myöskin ilmastoa?
Vrt. meillä on tässä talossa maalämpö.[/QUOTE]

Ja jos mulla onkin siellä takametsässä maalämpö, niin on vaikeaa pitää käydä asioilla tai töissä ja pitää yhteyttä ihmisiin jos ei ole autoa tai kännykkää.

Siis se puun polttamisesta syntyvä jäte ei myöskään ole ekologista.
Tietysti oma tuulimylly tai aurinkopaneeli olisi jees, mutta riittääkö Suomen olosuhteissa sellaisten teho muuhun kuin mökkikäyttöön?

[QUOTE="Uskis";27009451]Ja jos mulla onkin siellä takametsässä maalämpö, niin on vaikeaa pitää käydä asioilla tai töissä ja pitää yhteyttä ihmisiin jos ei ole autoa tai kännykkää.[/QUOTE]

Ei kai siellä takametsässä omavaraistaloudessa elellen (viljellen maata) kännykkää tai autoa tarvitse ;)

[QUOTE="vieras";27009358]Missä kohtaa ketjua kukaan, joka ei usko Jumalaan, on sanonut uskovansa Joulupukkiin? Tai edes milloin ihan oikeassa elämässä, ei siis nettipalstoilla? Ikinä en ole sellaista henkilöä tavannut ja tätä palloa on tallottu jo kolmisenkymmentä vuotta.[/QUOTE]

olet siis lukenut vain yhden uskis-ketjun? No, mä kymmeniä-Ja kyllä monesti se pukki satuolento vedetään Jeesukseen.

Ajat eivät ole muttuneet sitten Jeesuksen syntymän. Silloinkaan ihmiset eivöt uskoneet Jumalan poikaa. Hän sai pilkkaa osakseen. Mutta siltikin Hän pyysi:-" Anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä mitä tekevät. "

[QUOTE="vieras";27009380]Miksi kaikki uskovaiset eivät sitten asu jossain takametsässä täysin omavaraisina, jolloin luonnonvaroja tulee tuhlattua paljon vähemmän kuin kaupunki- tai edes keskiverrossa maaseutuasumisessa?[/QUOTE]

Miksi kaikki homot eivät asu jossain korvessa?

[QUOTE="vieras";27008878]Uskosta olisi haittaa jos se estäisi hakeutumista hoitoon tms.[/QUOTE]

Niin, ja sitä se kyllä tekee. Todella monet etenkin mielenterveyteen liittyvät ongelmat vaietaan ja selitellään mustasta valkoiseksi uskonnon varjolla. On saatanaa ja riivaajaa ja vaikka mitä.

Luonnonvarat on tehty tuhlattavaksi. Maapallo on luotu vain ihmistä ja ihmisen tarpeita varten eikä takametsiä kuuluisi olla. Moos 1:28 Täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi.

[QUOTE="Uskis";27009432]Nii-i. Mutta jos asun takametsässä, niin eikös jatkuva nuotion, takan tai uunin polttaminen pilaa myöskin ilmastoa?
Vrt. meillä on tässä talossa maalämpö.[/QUOTE]

Ei varmasti pilaa yhtä paljon kuin vaikka autolla ajaminen. Jos kaikki uskovaiset muuttaisivat takametsään aivan täysin omavaraisiksi ilman sähköä yms. modernin ja mukavan elämän välttämättömyyksiä, ilmaston pilaaminen vähenisi kummasti.

[QUOTE="Uskis";27009451]Ja jos mulla onkin siellä takametsässä maalämpö, niin on vaikeaa pitää käydä asioilla tai töissä ja pitää yhteyttä ihmisiin jos ei ole autoa tai kännykkää.[/QUOTE]

Hevonen, kirjeposti jne. Ei sinulla olisi aikaa käydä palkkatöissä, omavaraisen ja vanhanaikaisen (=ilmastolle ystävällisemmän) talouden ylläpitäminen on täysipäiväistä hommaa. Ja toki kaikki maan ja maailman uskovaiset muuttaisivat kanssasi, sehän tässä olikin pointtina. Et sinä siellä yksin asuisi.

[QUOTE="vieras";27009608]olet siis lukenut vain yhden uskis-ketjun? No, mä kymmeniä-Ja kyllä monesti se pukki satuolento vedetään Jeesukseen.

Ajat eivät ole muttuneet sitten Jeesuksen syntymän. Silloinkaan ihmiset eivöt uskoneet Jumalan poikaa. Hän sai pilkkaa osakseen. Mutta siltikin Hän pyysi:-" Anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä mitä tekevät. "[/QUOTE]

Se, että Joulupukkia verrataan Jeesukseen asiayhteydessä "kumpikin on yhtä varmasti olemassa eli eivät ole", ei tarkoita, että kukaan uskoisi Joulupukkiin. Järki ja lukutaito käteen.

[QUOTE="vieras";27009830]Ei varmasti pilaa yhtä paljon kuin vaikka autolla ajaminen. Jos kaikki uskovaiset muuttaisivat takametsään aivan täysin omavaraisiksi ilman sähköä yms. modernin ja mukavan elämän välttämättömyyksiä, ilmaston pilaaminen vähenisi kummasti.

Hevonen, kirjeposti jne. Ei sinulla olisi aikaa käydä palkkatöissä, omavaraisen ja vanhanaikaisen (=ilmastolle ystävällisemmän) talouden ylläpitäminen on täysipäiväistä hommaa. Ja toki kaikki maan ja maailman uskovaiset muuttaisivat kanssasi, sehän tässä olikin pointtina. Et sinä siellä yksin asuisi.[/QUOTE]

Minä haluan lähteä tapaamaan myös ei-uskoviakin tuttujani jotka ei olisi siellä kommuunissa...enkä lähde kyllä hevosella käymään lapsuudenkodissani kun se sattuu olemaan toisella puolella Suomea. Ja kyllä olisi tosi tehokasta auttamistyötä jos olisin vaikkapa seurakunnan diakoni: kaikki mummot odottelisi että milloin se diakoni ehtis karauttaa hevosillaan pihaan. :D

Mutta toivon että tosiaan ne matalapäästöiset autot tulevat ja pian semmoisiin hintoihin että pystyy itsekin semmoisen ostamaan. Jossei tässä nyt mitään energiakriisiä tule eli ei tarvita heppakuljetusta, niin se olisi jonkinlainen helpotus päästöihin. Vaikka viehän se niiden autojen valmistuskin luonnonvaroja...

[QUOTE="vieras";27009830]Ei varmasti pilaa yhtä paljon kuin vaikka autolla ajaminen. Jos kaikki uskovaiset muuttaisivat takametsään aivan täysin omavaraisiksi ilman sähköä yms. modernin ja mukavan elämän välttämättömyyksiä, ilmaston pilaaminen vähenisi kummasti. [/QUOTE]

Meitä uudestisyntyneitä kristittyjä on valitettavasti niin vähän että se meidän ekokommuuniasuminen ilmastoon vaikuttaisi...siihen tarvitaan sitä että te eikkarit muutatte sinne peräkorpeen kans. :P Sit se korpi enää ei kyllä olisi korpi...

Yhteistyössä