Aivoinfarkti, voinko enään koskaan saada vauvaa? Onko kokemusta asiasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neljäskö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

neljäskö

Jäsen
30.11.2010
453
0
16
Uusimaa
Sain viikko sitten äkillisen lievän aivoinfarktin ja jouduin sairaalaan moneksi päiväksi.
Toisessa magneetti kuvauksessa paljastui että vasemmalle puolelle oli jäänyt jälkiä aivokudokseen ja ainakaan nyt en saa missään tapauksessa tulla uudestaan raskaaksi.
Sain siis samaisella reissulla tietää että odotukseni on mennyt kesken ja surusta tuli vielä suurempi ettei tilalle saada edes yrittää nyt uutta :'(

En pääse asian yli sillä haluamme ehdottomasti vielä yhden vauvan ja tiedän ettei se olo ihan ajankohtainen nyt mutta onko minulla tulevaisuudessa ehkä mahdollisuuksia vielä saada yksi pieni rakas.

Tiedän että minulla oli onnea matkassa ja saan olla onnellinen että huonommin ei käynyt. Asia on toki hyvin tuore, mutta olisikohan jollakin kokemuksia asiasta?
Olisi kiva kuulla että onko palstalla muita infarktin kokeneita jotka olisivat saaneet vauvan vielä?

Kiitos kaikille lukeneille ja jos vastauksia saan niin hieno juttu :flower:

Aluksi suuret pahoittelut aivoinfarktistasi ja keskenmenosta!:hug:

Minulla on ollut aivoverenvuoto, joka on kyllä tietenkin eri asia kuin infarkti, mutta aivoverenkiertohäiriö kuitenkin, joten kerronpa kokemukseni.
Aivoverenvuodosta nyt kulunut kymmenen vuotta(ikää nyt 27). Syynä oli synnynnäinen
verisuoniepämuodostuma. Ennenkuin aloitimme yrittämään vauvaa selvitin asiaa neurokirurgien ja neurologien kanssa ja estettä raskaudelle tai synnytykselle ei löytynyt. Tuo suoni on aikoinaan korjattu ja vaikka minulle jonkinlainen loppuelämän haitta jäi niin aivojen osalta kaiken pitäisi olla ok. Nyt raskaana 15+ viikoilla ja toivottavasti kaikki menee hyvin<3
Perinnöllistä tämä ei lääkärien mukaan ole. En tiedä olisinko tuolloin aikoinaan heti saanut tulla raskaaksi. Alussa oli kaikenlaisia kieltoja elämisen ja tekemisien suhteen...

Hjannah

Kiitos viestistäsi.
Minulla kaiketi on vähän erilainen tilanne sillä tämä on niin tuore, piikityshoito juuri loppusuoralla ja sitten marevan tilalle ties kuinka pitkäksi aikaa. Ehkä loppu elämän.
Sen verran vaan olen netistä lukenut ettei marevanin kanssa saa odottaa vauvaa ja tiedän että kunnon lääkitys on tässä vaiheessa hyvin tärkeä.

Mukava kuitenkin kuulla ettei sinulla ollut estettä raskauteen ja kaikki mennyt hyvin =)
Se antaa toivoa itsellekin :saint:

Yhteistyössä