Ajattelin sitten tassutellen nukuttaa tytön...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tanja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tanja

Vieras
...kun aikaisemmin on urvahtanut tankattuaan rinnalle. Olikin nyt syönyt isosti mutta tyttöä hiukan hötkyilytti :), silmät lupsahtelivat mutta ei kuitenkaan tarpeeksi. Siispä laitoin tytön sänkyynsä ja ajattelin tassutella; ensin sivellä kädelläni tovin alaselkää ja sitten jättää käteni pieneksi "painoksi" alaselälle kunnes unihengitys syvenee...

No, minäpä sivelin. Vaan mitä teki tyttö (6kk)? Ryhtyi könyämään. Sihkutti ja sihkutti, kiehnäs ja puhisi. Onpas levotonta, ajattelin. Jatketaan kuitenkin. Ja taas sivelin hellästi. Ja yhä tyttö kääntyilee ja önisee. Herkes potkimaan jaloillaan pinnoja. Huitas kädelläänkin. Ja minä sivelin...kunnes hoksasin, että - tyttöhän selvästi yrittää hätistää mua pois siitä häsläämästä!!:headwall: :D

Lopetin tassutteluni, tai sen yrityksen ;), ja kappas, tyttö asettui, rauhoittui, koppas vielä unipupunsa käsiinsä hipisteltäväksi ja...nukahti :D :heart:.

Voihan se olla, että tuonnempana taas on tilanne toinen, että todellakin tassutellaan..pitkään ja hartaasti...ja useasti :D. Mutta kun parasta tässä oli se, että neiti oikeesti osas ihanan herkullisesti näpäyttää mua :) kun mielessäni lähdin reteesti rehvastellen vauvaamme nukuttamaan tyyliin "nyt sitten äiti tässä ryhtyy tassuttelemaan ihan tosissaan ja mitään välitankkauksien välitankkauksia ei tule :D"...Loistavaa :)!

Meidän 2,5kk räpätäti tuolla vieläkin hakee unta, äsken naukasi surkeana ja kun menin katsomaan niin voi miten välähti aurinko tytön kasvoille, puoli naamaa yhtä hymyä, silmät viiruina "hihi, glaa". Yritä siinä sitten olla lujana ja jättää tyttö sinne yksikseen... :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Meidän 2,5kk räpätäti tuolla vieläkin hakee unta, äsken naukasi surkeana ja kun menin katsomaan niin voi miten välähti aurinko tytön kasvoille, puoli naamaa yhtä hymyä, silmät viiruina "hihi, glaa". Yritä siinä sitten olla lujana ja jättää tyttö sinne yksikseen... :heart:

:heart: Melkoisia tunnemyllertäjiä osaavat olla...ja niin taitavia siinä pienen suloisessa manipuloinnissaan :).

Täällä on itketys/tassukoulu päällä, 2,5kk.

Olen aivan raivoissani tuolle miehelle tästä. Vauva on ihan liian pieni, mielestäni. Mutta kun minullakin on vain 50% äänimäärästä perheessä. Ja yhtä lailla hän löytää puoltajia näkemykselleen - sekä ammattilaisista että ystäväpiiristä - kuin minäkin.

En tiiä kumpi tulee ennen, uni vai avioero.

Alkuperäinen kirjoittaja tiuku:

Olen aivan raivoissani tuolle miehelle tästä. Vauva on ihan liian pieni, mielestäni. Mutta kun minullakin on vain 50% äänimäärästä perheessä. Ja yhtä lailla hän löytää puoltajia näkemykselleen - sekä ammattilaisista että ystäväpiiristä - kuin minäkin.

Vauva itki klo 20 alkaen 4.30 asti. pari kertaa torkahti, muutaman kerran syötin ja vaihdoin vaipan :(((

Ei tullut eroa - vielä :(

En noin pientä itkettäisi. Onneksi miehen hermoon ottaa itku jopa vielä tehokkaammin kuin minun. Ei tarvitse asiasta valtataistelua käydä. Pidä pintasi vasta 6kk eteenpäin on lapsi kypsä tassutteluun. Samoihin aikoihin kun pärjää syömättä koko yön.

Alkuperäinen kirjoittaja tiuku:

Oikeesti, 2,5kk on liian pieni. Pidä lapsen puolia jos et omiasi... :hug:

No se yö meni jo. Melkein läpi yön huudettiin, kuten kerroin :(

Toisaalta mietin että miksei kokeilisi ensi yönäkin jos menisi helpommin. Että onko siitä nyt sitten enemmän vahinkoa kuin tuosta ensimmäisestä yöstä :/

Hulluinta oli, että vauva nukahti lopulta kun kumpikaan ei hetkeen ollut hänen luonaan. Tai siis oli minun vuoroni tassuttaa ja piti lähteä vessaan. Ja sitten vessareissulla itku loppui, odottelin hetken, vauva jutteli itsekseen ja nukahti.

Ja niin, siis tuntuu hullulta että täällä on näin paljon äitejä jotka ei ikinä kouluttaisi noin pientä, ja sitten taas ystäväpiirissä on useampi monilapsinen perhe jotka ovat vakuuttaneet että mitä aiemmin sen parempi ja helpompi ja jopa suositelleet että nyt vaan heti käyntiin.

Sydäntä raastaa silti :(

Mie oon sitä mieltä että huudattamalla ei saa aikaan kuin sen, että nukkuumanmeno tulee jatkossa olemaan tosi negatiivissävytteistä ja kurjaa - kaikille.

Ei se mielestäni palvele ketään että väkisin yritetään hampaat irvessä saada noin pientä nukahtamaan, kyllä pieni ehtii vielä opettelemaan saamaan unen päästä itse kiinni. Hellävaraisesti itsekin kyllä avustan unentulemisessa, annan ruokaa, kylvettelen, vaihtelen vaippaa, tarjoan tuttia ja harsoa, mutta en väkisin huudata.

Niin ja siis tuohan tuli tiukulle, ei ap:lle. Kyllä se nukkuminen siitä helpottuu, ymmärrän että nuo nukuttamishommat voi saada raivon partaalle ja siksi vältänkin niitä, koska noin pienen kanssa se on monesti ihan yhtä tyhjän kanssa. Eroa en tosiaankaan tuon asian takia suosittele, se helpottuu kyllä!

Yhteistyössä