Ajatuksista odotukseen 12

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja angsteri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä varmaan tipuin kans listasta sillon ku haaveilupuolelta osa siirtyi lapsettomuuspuolelle ja osa tänne... et jos joku haluaa niin ottakaa mut kans mukaan sähköpostirinkiin.. ;) rosalla pitäis ainaki olla mun meili ja keillähän muilla.. no mut voin sen tähänkin kyl laittaa.. mi-iu85 miukumauku luukku piste com... :D

Tänne ei mitään erikoisen ihmeellistä, maha on kasvanut tielle ihan kunnolla.. huomenna olis neuvola.. vähä jännittää mennä vaa´alle kun simaa on tullut juotua ihan urakalla... :P
onko muilla muuten lepopulssi välillä tosi korkea?! mä oon nyt muutamina iltoina nukkumaan käydessä tajunnu että pulssi on ihan sika korkee ja käynyt mittaa samal verenpaineet.. pulssi siis ollut hyvinkin yli 100sen ja siis ihan että paikallaan on maannut.. ei onneks yhtä mittaa noin korkea ole, mutta jotenkin hurjalta kuulostaa silti.. vaikka kaverilla joka on raskaana on ihan samaa hommaa.. korkee lepopulssi..

Mutta kohta ostamaan kankaita mistä kaveri ompelee pinnasängyn suojat.. ihanaa :)

Mi-iu rv 30+6

hui, Mi-iukin on jo ylittänyt 30 viikkoa =)

mulla on tosi matala pulssi, liikkuessa tosin nousee aika ylös mutta normaalisti melko matala. Nyt en ole mitään mittaillut, ainoastaan sen huomaan että verenpaine mulla pysyy aina vaan älyttömän matalana kun välillä makuulla ollessakin huippaa :/

rv11+3

No johan tänne on tullu vähän eloa!

Onko mi-iukin tosiaan jo noin pitkällä, 30+6, hienoa hienoa!! Ei sullakaan enää pitkä aika oo jäljellä:)
Mulla on leposyke ollut kyllä ihan normaali, se on varmaan n. 55. En oo ainakaan huomannu, että sydän olis hakannu mitenkään epänormaalisti. Ja verenpaineet on ollut neuvolan mittauksilla välillä 95-120/54-70, en tiedä onko ne sitten alhaiset, normaalit vai korkeet, mutta ei niistä ainakaan oo mutistu neuvolassa.

Ja Ballerina, ei oikein vielä jännitä kauheesti. Koitan kyllä olla ajattelematta koko asiaa, sitä ehtii sitte kuitenkin matkalla sairaalaan kehittää sellasenkin paniikin, että huhhuh. Eli koitan säästää kaiken jännittämisen ihan viime tippaan:) Eilen tosin oli taas joku väsymys-masennus-hetki, tuntu taas, että ei munsta kyllä kunnollista äitiä tuu, että jos en halua nähä koko lasta kun se syntyy ja en vaan jaksa hoitaa sitä jne.... Mutta tänään on jo parempi päivä:) En vaan osaa päättää, että haluaisinko sen jo syntyvän vai saisko pysyä vielä masussa. Mutta sen päätin, että jos vielä tulee sellanen supistelukohtaus, niin lähen kävelylle, jos se synnytys lähtis sitte siitä käyntiin:) Mutta väsymystä on ollu kyllä havaittavissa, välillä jopa verrattavissa alkuraskauden väsyyn.

Alotin tänään muuten myös herkkulakon. Ajattelin pitää sitä ainakin perjantaihin. Viikonlopuks ollaan menossa meillä kotona käymään ja on äitienpäiväkin, joten tulee taas mässäiltyä. Ja on tässä nyt muutenkin jo pitemmän aikaa (monta kuukautta) joka päivä tullu mussutettua jotain herkkua, että on jo korkea aika pitää vähän taukoa.

Olokin on jo sen verran parempi, että tänään lähen vähän spinnailemaan salille. Ihanaa saada taas vähän hikeä pintaan, ei oo moneen päivään tullu hikoiltua muualla kuin saunassa.

rv 38+0

Elossa ollaan! Reissu meni hyvin, tosin vähintään yksi yö olisi pitänyt olla matkan päällä enemmän. Mielikin on jo kääntynyt positiiviseksi.

Pelotti etukäteen se lentäminen, mutta sehän oli helppo nakki! Ja koneesta toiseen siirtyminen ei ollut mikään ongelma. Pitää päästä miehen kanssakin reissuun :)

Dodii, eka kontakti idon kanssa otettu. Viikolle 10+4 se antoi odottaa itseään. Toivottavasti tää oli vaan tällainen yhden iltapäivän juttu ;)

Hurjaa kuinka pitkällä ore, angsteri ja miiu jo on. Kohta saadaan synnytyskertomuksia luettavaksi :) Ja ajatelkaas, enää hetki niin teillä on omat pikku palleroiset sylissä. Jännää jos ette oo sen kummemmin vielä miettineet synnytystä tai jännittäneet. Mä jotenkin ajattelin, että sitte 30+ viikoilla sitä alkaa "panikoimaan" aiheesta, mut ei kai se tietenkään aina niin mene. Pitää vaan luottaa siihen, että evoluution tuloksena oma roppa on sen verran fiksu, että siitä synnytyksestä selviää kunnialla :)

Missäs Rosa luuraa, huhuu? Vapusta selvitty? Vai olitkohan kirjottanu tuonne aiemmin jo.. Alanpa tarkemmin lukemaan noita vapun ajan kirjoituksia.

ps. mahtavaa ku MM-kiekko on taas alkanut! Harmi vaan kun pelit on niin myöhään ja töissäkin pitäs käydä.

Hienoa, että ihmisten vappuhulinat meni mukavasti! Ja kiva, että palasitte takaisin linjoille ;). Tosiaan, missäs Rosaliini on? Muistin juuri, että sullakin taisi olla juhlan aihetta viikonloppuna, joten jospa miehesi on vienyt sut jonnekin kivaan ja romanttiseen paikkaan. Ja hei, aivan älyttömästi onnea (vaikkakin näin jälkikäteen)!!!!

Hyvä, että Lumpparin matka oli onnistunut!

Täällä ei mitään sen ihmeempää. Supistelut on rauhoittuneet mun rauhoittumisen myötä. Tänään oltiin vauvanhoito-valmennuksessa ja tähän meidän valmennukset loppuikin. Vielä olisi luento parisuhteesta, mutta en viitsi mennä sinne yksin, kun mies joutuu silloin olemaan töissä.

Pikaisesti luin tämän päivän viestit- toivottavasti en unohtanut kommentoida mitään tärkeää -tarkoitus ei ainakaan ollut. Ai niin, Mi-iu kyseli leposykkeestä. Mulla se on kanssa aika korkea nykyään. Viimeksi oli yli 90. Yleensä se on neuvolassa huidellut 70-90 välillä.

Rentouttavaa iltaa!

juup, kyllä se aika äkkiä menee... :)

kaverilla joka on siis n. 8viikkoa mua jäljessä raskaudessaan sanoi että sen leposyke on ollut jopa 120, et eiköhän se kuulu asiaan.. :) toisilla on toisilla ei.. mut kyl se hurjalta tuntuu kun pulssi on kova vaikka nukkumaan olis käymässä... mutta ei onneks kokoaikaa oo noin korkea pulssi... välillä vaan..

Mutta nyt nukkumaan...

Palataan <3

Mi-iu

mulla pahoinuointi vaan kiihtyy..tänään jo 2 kertaa oksentanut..eikö sen pitäisi jo helpottaa eikä pahentua? Tosin kun vatsa imee kaiken ruoan ni tulee vaan limaa mut silti tylsää..

Joo,mut täytyy lähtee sinne npultraan..

Sade, mullakin on alkanut nyt tällä viikolla tuo pahoinvointi! Eilen halailin idoa ja ei ollu kaukana tänäkään aamuna. Ja luin jostain, että on alkanu vasta viikolla 12 se huonovointisuus.. Toivottavasti tää nyt ei kestä kauan :S

Tuuhan kertomaan ultrakuulumiset sitten. Mulla siihen iloon on vielä kaksi viikkoa. Tosin viikon päästä on lääkärineuvola, jotta jospa kuunneltais sydänäänet samalla.

Mulla on tullut uutena hirveä ärtymys. Irkun huutokin käy niin hermoille, että on lähdettävä toiseen huoneeseen rauhoittumaan. Näppistäkin tekee mieli takoa nyrkillä kun yhteys takkuilee. Pitäisi varmaan ostaa nyrkkeilysäkki.

Kävin viime viikolla ostamassa vaunutkin jo valmiiksi. Viime yönä näin unta keskenmenosta ja sitten unessa mietin että mitä niille vaunuille teen kun ei olekaan käyttäjää.

Tulethan Sade sit kertomaan kuulumiset?

Ido, ido, mun rakas idoni! Mun ja idon suhde käy taas kuumana.
Mitään ei voisi syödä illalla, eikä autolla voisi matkustaa. 100km ja laattaus. Hmph. Saisi loppua jo.

Tule Sade sitten kertomaan ultrakuulumiset! :)

Ja tsemppiä pahaan oloon! Jos Sade sullakin pahenee ennenkuin alkaa helpottaa. Mulla meni niin.
Brogan, muista syödä... Ja Sade kanssa! Paljon kivempaa oksentaa jotain oksennettavaa kuin pelkkää limaa tai mahanesteitä... ;)

Rosalle myöhästyneet onnittelut!

Jotain tärkeää olen nyt unohtanut sanoa, mutta en kyllä nyt muista mitä. Tämäkin oli taas vaan pikainen ilmoittautuminen, pikkuisen kiirus töissä :( & :)

14+3

Voi kauhea noita teidän pahoinvointeja :( Toivottavasti alkaa pian helpottaan. Saanakin on kärsinyt siitä jo ihan luvattoman kauan!! Mä olen kyllä onnen pekka, kun ei ole tarvinut Idoa treffata ollenkaan ja tuota huonoa-oloa, kuvotusta ja äklötystä oli vaan sen reilut 3 viikkoa. Sekin oli jo niin kaameeta aikaa, et huh huh... En voi edes kuvitella kuin kamalaa teillä on.

Jellybeanille tsemppiä raivon hallintaan. Mulla on kans pari kertaa höyrynnyt päästä ja iskenyt päälle sellanen kunnon kiukutus/raivo päälle, et olis tehnyt mieli huutaa ja raivota ja hajottaa jotain. Kylläpä on terve tämä ihmismieli raskaana, hih... ;) Onneks kuitenkin vielä järki pelaa sen verran, et ymmärtää näiden kaikkien kummalluuksien ja tuntemusten johtuvan tästä raskaudesta. Mutta kyllä välillä vaan käy aika sääliksi tuota miestä, kun ei tiedä, milloin emäntä on lintu ja milloin kala ja milloin mikäkin on hyvin. hih!

Juu... Saden ultrakuulumisia täälläkin toivotaan!

Niin ja onnittelut Rosalle munkin puolesta! (vaikken edes tiedä, miksi onnitellaan, mut kun muutkin onnittelee, niin mä kans.. ;) )

Olipa ikävä teitä! Tosiaan mies yllätti ja oltiin muutama päivä Barcelonassa; ihanaa. Mä inhoan vappua enkä ollut kovin innoissani koko synttäreistäni, joten oli kiva päästä pienelle matkalle. Oikeasti luulin että se on järkännyt jotkut pippalot joissa mun pitää näyttää yllättyneeltä ja kaikki vaan juopottelis, joten ihana ratkaisu. Taisi olla viimeinen reissu hetkeen ihan kahdestaan... Kiitos onnitteluista. Siirryin siis uudelle vuosikymmenelle. Mutta ei siitä enempää. Otsassa on uusi vaakaryppy. Ja selluliittia löytyy yhä alempaa takareisistä.

Sadelle tsemppiä np-ultraan!

Kiva että Lumiksen reissu meni hyvin!!

Angsteri, mun täytyy lukea uudestaan myöhemmin noi sun juttus. En siis ihan ymmärtänyt. Onko riski että Nuki pukkais ulos jo? Ota nyt iisisti siellä!

Järkky työpäivä luvassa, mun pitäis näyttää siltä etten ole raskaana, eli jotain löysää päälle. Ei siis että pitäis raskautta salailla, mutta tylsää jos huomio menee vatsaan kun pitäis mennä ihan muualle. Jännittää kyllä. Vatsa on siitä hassu että aamulla ihan littana mutta iltaisin kunnon rantapallo. Eikä siitä enää kuulemma voi erehtyä päivälläkään. Omasta mielestäni vois kyllä luulla että on vaan terassilla istuttu.

En varppina muuta ikääni listaan vielä. Mun täytyy sopeutua ensin pari päivää.

Huomenna alkaa rv 18 eli 19. viikko! Migreeniä vaan pukkaa ja varasin neuvolalääkärin perjantaiksi että saisin jotain reseptilääkettä. Ja samalla tietenkin kuulen sykkeen!

Ai, Rosakin siellä on toinen härkäpää ;) Hirmusti onnea!!!
Me ollankin sit ihan parin päivän sisällä synnytty (tosin mulla vielä vuosi armon aikaa tällä kymmenyksellä) ja taitaa meitin esikoisetkin syntyä ihan lähipäivinä toisistaan... ;)

Onnea täältäkin Rosalle. Onpa sulla ihana mies kun tuollaisen yllätyksen järkkäsi. Vautsi. Niin, ajattele positiivisesti, että olet nyt nuorimmillasi mitä tulet enää koskaan olemaan ;) (hähähää...) Okei, tuo oli ehkä vähän vyön alle. :)

Sanokaa oikeasti miten hitossa mä saan sanottua täällä töissä tästä raskausasiasta!! Kun mun alkaa pikkuhiljaa olla pakko sanoa. Kun en siis saa tehdä tiettyjä hommia.. Se on niin vaikeaa, mä jotenkin aavistelen, että vastaanotto asialle ei tule olemaan lämmin.

Rosalle suuret onnittelut ja aivan ihanan yllärin oli sun mies järkännyt =)!!

nopsaan ultrakuulumiset sitten pitää alottaa työt..eli ultrassa kaikki hyvin, turvotusta 0,8mm ja kävin sitten vielä verikokeessa niin saa hyötyä ja huvia koko rahan edestä ;) oli kasvanut jo tosi paljon, tuon mukaan oli muutaman päivän edellä virallista aikaa, mutta kuulemma laskettua aikaa muutetaan vasta jos on yli viikko eroa. Siellä se heilui ja oli ihan uskomatonta nähdä se nyt kun alkaa jo näyttääkin joltain muulta kuin epämääräiseltä tikulta.

Käytiin ultran jälkeen Mäkissä juhlimassa, mun tämän aamun ruokavalio on ollut: näkkäri, muutama ranskalainen kotona, yksi kuiva ruisleivän pala, puolikas mäkkiateria..että kyllä mullakin menee lujaa ;) ja tohon Saanan oksennusvinkkiin, niin kai sitä söisikin jotain ensin mutta kun ei ehdi. Nykyään ryntään suoraan sängystä vessaan ja tänään menin sen jälkeen syömään tuon näkkärin ja siitä taas vartin päästä oksentamaan mutta näkkäri oli jo sulanut sen siliän tien...kunhan nyt tekisi mieli syödä edes jotain...

Mulla aamuisin vatsa tosi pieni mutta illalla huomaa jo selvästi että on isontunut..ja pitäisi jaksaa lähteä shoppailemaan uudet rintsikat ja jotkut housut..

joo mutta nyt töihin. Brogan, ei taida olla mitään muuta vaihtoehtoa kun sanoa ihan vaan suoraan että oot raskaana, tuskin vastaanotto on niin paha mitä nyt luulet..

Voi V. Mun housut on ratkenneet persuuksista. Ja eihän mulla ole töissä tietenkään mitään varahousuja tai neulaa ja lankaa. Onko tänään maanantai? Onneksi ovat ratkenneet siitä haarasauman kohdalta, ettei se näy, mutta silti. Koko ajan on sellainen tunne, että nyt nämä levähtävät kokonaan just jossain sellaisessa kohdassa, missä on paaljon ihmisiä ympärillä... Isot on ihmisen ongelmat.

Amildallekin onnittelut :)

Ja ihanaa, että Lumiksen reissu meni hyvin :)

Voi Brogis, sun pitää vaan kertoa. Vaikka se kirpaiseekin, mutta kun kerran on sellaisia tehtäviä, joita ei voi tehdä, niin... Sun pitää vaan marssia nyt pomon luo ja sanoa se asia. Aloitat vaikka, että: kun mulla on se homma, niin nyt on niin, etten oikein voisi sitä enää tehdä... Parempi kertoa, ennenkuin sun on pakko kieltäytyä siitä hommasta just siinä tilanteessa, kun se pitäisi jo tehdä.

Huoh, aivotoiminta lähes nollassa ruokiksen jäljiltä. Ja töitäkö tässä pitäisi kyetä tekemään?? Jos voisi ottaa kymmenen minuutin tirsat...

Amildalle ja Rosalle synttärionnittelut!Sadelle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!Ja voimia kaikille pahoinvoinnista kärsiville,Sadelle,Saanalle ja Broganille!
Ihanan yllätyksen Rosan mies oli järjestänyt!Tosi kivaa tollainen!Kunpa omakin mies joskus tekisi noin;)

Mulla olisi huomenna se varhaisultra!Eilen illalla meinasi iskeä paniikki jos siellä ei olekaan kaikki hyvin.Vaikka toisaalta uskon vahvasti että kyllä siellä kaikki on hyvin.No huomenna tietää.Ja viikonloppuna sitten kerrotaan vanhemmille:)

Kannattaa Brogan kyllä vaan ilmoittaa raskaudesta ihan suoraan.Ei ne sua syödä voi!;)Helpottaa sitten kun saat kerrottua.Ja juuri niin kuin Saana sanoikin niin parempi kertoa ennen kuin joudut sellaiseen tilanteeseen että et voi tiettyä työtä tehdä.

Mitäs vielä..Päiväunille voisin myös mennä.Nukuin eilen illalla 2 tunnin päiväunet ja yöllä yli 8 tuntia eikä tehnyt tiukkaakaan.Oisin voinut vielä aamullakin jatkaa unia..

Onnittelut Rosalle ja Amildalle, samoin Sadelle ultrakuulumisista. Barcelona kuulostaa kyllä mahtavalle...

Voi noita pahoinvointejanne. Minulla kuvotus ja yökkäily oli iltapainoitteista, ja jatkui kyllä puolen välin yli. Töitä ei haitannut, vapaa-aikaa sitäkin enemmän. Tällä hetkellä väittäisin että nämä viikot 30+ ovat olleet sitä ihaninta aikaa.

Hain eilen tuttipulloja, tutteja, maidonkerääjän, liivinsuojuksia ja Mauri Kunnaan Vauvakirjan. Tilasin myös isovanhempien kirjan, joka oli Vauva-lehden tarjouksena. Kummasti sitä ostoslistaa kuitenkin riittää edelleen, mutta onhan tässä aikaa. Vauva on tosi ylhäällä, enkä supisteluja ole havainnut lainkaan, joten tuskin tässä äkkilähtöä tulee.

B. 35+4

Onnea hyvistä ultrakuulumisista Sadelle!
Toivotaan yhtä hyvinä kuulumisia myös minisunille huomiseen ultraan...

Barcelona on kyllä ihana kaupunki! Mukavasti saa yhdistettyä kaupunki- ja rantaloman. Voi kun tosiaan sais tuollaisen yllärin joskus itsekin. Mähän en saanut mieheltä synttärilahjaksi mitään... :(

Huh, mitä kaikkee sitä pitää ostaakaan, kun tuo synnytys lähenee... Mistähän ihmeestä sitä sit tajuaa ja edes osaa ostaakaan kaikkee, mitä tarvitsis?

Amildallekin onnittelut syndyistä. Ja Sadelle tietenki onnea hyvästä ultratuloksesta :) Hieno juttu.

Mä tiedän itsekin, että niin pitäis kertoa ennen ku oon siinä tilanteessa, että tosiaan pitäs jo olla tekemässä sitä hommaa. Mä mietin että voisko sitä kertomista lykätä ens viikkoon kun on neuvola tai sitä seuraavaan kun olis se np-ultra.. Mutta en voi tietää tuleeko ennen niitä vastaan tilanne, jossa pitäis tehdä sitä mitä en saa tehdä. Äh.. Voisko joku muu hoitaa tän kertomisen?? Vapaaehtoisia?? :)

Nyt sun täytyy vaan Brogan mennä ja kertoa!Ei siinä muu auta..Mulla on puolestaan päinvastainen tilanne koska odotan niin että saan kertoa tästä täällä.Koska huomaan että mua kytätään koko ajan ja jotenkin musta edelleen tuntuu et pomo aavistaa tän homman.Joudun melkein välttelee sitä;)Kun haluan mä tän kertoa ensiks tuleville isovanhemmille ku pomolle..

Yhteistyössä