AJATUKSISTA ODOTUKSEEN 18

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sade81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sade81

Vieras
Mi-iu 22+26 Y08/07 +11/07 LA 8.7.
Rosa 30+32 Y05/07 +01/08 LA 11.10.
Jellybean 26+27 Y01/08 +02/08 LA 16.10.
Amilda 29+26 Y12/07 +02/08 LA 20.10.
Saana 25+29 Y11/07 +02/08 LA 1.11.
Sade81 27+29 Y06/07 +03/08 LA 21.11.
Brogan 25+28 Y06/07 +03/08 LA 26.11
Minisun 25+27 Y09/07 +04/08 LA 25.12

Vauvaantuneet

Ore 26.5. rv 41+0, tyttö 3215g 50,5cm
Baltsu 8.6.2008 rv 40+2, poika 3340g 48cm
Angsteri 14.6.

kiitos noist mehujäävinkeistä..täytyykin käydä heti tänään kaupassa ja kokeilla, toi fanta kuulostaa tosi hyvältä. Kokista ym yritän vältellä niin täytyy jättää sen kokeilu vaikka ensi kesään.

Mä en osaa päättää mitä teen juhannuksen. Miehellä töitä ihan koko juhannus, joten jos jään kaupunkiin olen yksin, mikä olis ihan kiva koska nykyään viihdyn hyvin erakkona. Mökille on menossa isä uuden (lekuri)naisen kanssa ja heidän ystäviä, sekä veli ja meidän yhteisiä ystäviä. Siellä sitten ollaan saaressa ja kaikki kännissä. En tiedä jaksanko sitä menoa selvinpäin. Juhannustanssit läheisessä raflassa on kyllä huipputapahtuma, ja sinne tulee veneillä paljon tuttuja, ja isukki tarjoaisi ruuat ja muut. Mutta tosiaan, meno on varmasti erilaista kun olen selvänä. Kehtaanko mä soittaa isälle ja käskeä sitä pyytämään naistaan ottamaan mulle stetoskoopin mukaan? Voisin kuunnella sydänääniä kalliolla erakkona ja juoda jaffaa.

Ja mulla on tosiaan tämä koirakin huollettavana. Kiltti ja sivistynyt koira joka ei nauti juopuneiden seurasta. Olenkohän mä ihan ilonpilaaja jos menen. Ehkä mun pitäs jäädä kotiin. Voisin silti lainata sen stetoskoopin juhannusseuraksi.

Totta, Saaba. Tässä on hänen tilaisuus rikkoa jää ja lähentyä "tytärpuoltaan". Me ei olla nähty kuin pari kertaa, eikä hirveesti ole juteltavaa ollut. Juu, mä pyydän stetoskoopin!

Äiti voi hyvin, ja jopa nauttii sairauslomastaan, jalka paranee pikkuhiljaa, lukee kirjoja ja kutoo meidän beibille ihania vaatteita. Ei jalka vaan äiti siis... Käyn hänelle kaupassa ja apteekissa jne. Koira on meillä yöt. Pari yötä on ollut äidin luona, ja mulle tuli kauhea ikävä koiraa. On niin ihanaa makoilla "perhepedissä" kissojen ja koiran kanssa, kun kaikki kuorsaa eri tahtiin ja sade ropisee.

Jos osaatte kutoa, niin ehdottomasti suosittelen kutomaan vauvalle! Ne tulee nopeasti (näköjään) ja on aivan mielettömän ihania!

Heipsan! Ja jälleen pika, pikaa...

Mua kans hieman jo valmiiksi ahdistaa tuo juhannus. Kaveriporukalla ollaan mökkeilemään lähdössä (yht. 14 hlö) ja järjetöntä kännäystähän tuo taitaa olla. Ja kun mulla kans tuo mies on sellanen, että kun alottaa juomaan, sitä täytyy sit kitata niin kauan, et sammuu. Eilen sille jo avauduinkin siitä, ettei sitä viinaa ole pakko vetää sit ihan kaksin käsin koko viikonloppua. Ja saatiin kunnon tappelu aikaiseksi, kun puutun siihen ja että kuulemma jos vain itse voisin, vetäisin kanssa samanlailla (juu, siis en mäkään koskaan ole kuppiin sylkenyt ja enempikin on myös mulle maistunut, tosin ei sammumiseen asti), mutta siis kun yritin, että nyt tilanne on eri ja et mua rupee varmasti v*tuttaan se touhu selvinpäin kattellessa, jos sen vetää ihan överiksi. Sano mulle vaan, että et sit kyllä rupee siellä ruikuttaan ja paapoon mun juomisia. Et onko noloo, jos pojat rupee kyseleen, et etkö saa muka enää juodakaan yms. Eli siis musta tehdään sit se paska ämmä, jos siitä mainitsenkin! Aaaargh!!! Kyllä tuo lupas, että rauhaksiin ottaa yms. ettei vastaavaa tilannetta tulis, mutta tiedän, että totuus on toinen, kun pojat pääsee vauhtiin... Apuva, mitähän siitä tulee!

Mites Rosa, joko sait tulokset labrakokeista?

Ja Sade, älä stressaa, vaikket niitä liikkeitä vielä tunnekaan. Jospa sullakin on tuo istukka etuseinämässä, mikä estää niitä tuntumasta tai pehmentää niitä sen verran, ettet niitä vielä tunne. Mäkin tunnen vasta tosi vähän ja harvoin potkuja ja meen jo 23. viikolla. Tai sit mulla on vaan todella rauhallinen kaveri mahassa...

Soitin just, eikä tulokset ole vielä tulleet; huomenna sitten.

Joo, mäkään en jaksaisi yhtään miehen juomista tässä tilassa. Meillä nyt vapaa päivä ja just sanoin miehelle että himpura kun tekis mieli mennä terassille ja juoda kylmä olut. Tai neljä. Ehkä ens kesänä sitten. Olen kuinka ärsyttävä ämmä tahansa, niin mies saa kyllä olla vetämättä kännejä jos mun täytyy kattella. Toisaalta mua ärsyttäis olla edes tilanteessa missä miehen kaverit joisi, ja mun mies olis mun mieliksi juomatta, koska tuntuisi koko ajan että kun mä en saa pitää hauskaa ei mieskään saa (mikä on siis totta). Eli tekis se miten päin vaan, mua ärsyttäis. Onneksi se on töissä juhannuksen.

Mulla alkanut vasta tällä viikolla tuntumaan niin selkeät liikkeet mahassa, että ei millään voi erehtyä. Välillä vasta oikein muljahtaa ja tärähtää, mikä on ihanaa.

Mukavaa päivää tytsät, me lähdetään nyt uuteen Ikeaan!

Rosis, ihanaa, että äitisi voi hyvin :)

Nyt tulee viikon blondein kysymys. Mä olen nukkunut varmaan bilsan tunnilla.
Mutta siis. Missä järjestyksessä mahanahkasta lukien ovat suolet ja kohtu? Siis normaalitilassa ja mihin ne suolet ja muut sisäelimet siirtyy sitten kun maha kasvaa? Öisin on kiva miettiä kaikenlaista...

Mä en normaalisti kestä Ikeaa ollenkaan mutta käytiin viikonloppuna hakemassa sieltä tuollainen kenkäkaappi eteiseen ja sitten pöytätaso joka laitetaan kylppäriin jonka päälle tulee sitten hoitotaso.

me on onneksi juteltu nämä kaikki jo aiemmin, siis että nyt kun mä en voi tehdä kaikkea niin ei mieskään voi. Mä en nyt koskaan ole pahemmin juonut eikä mieskään sammumiseen asti tosi pitkään aikaan, mutta kaikki herkuttelutkin on sovittu niin että koska mä en voi kauheasti syödä karkkia, sipsejä jne niin mieskään ei voi vetää puolta kiloa kerralla. Eli päätettiin että ollaan nyt yhdessä raskaana. Toki mies voi sauna- ym. olutta ottaa viikonloppuisin mutta ei mitään suuria rellestyksiä.

Mutta siis toi on niiiiiin väärin että tosi usein asiat menee just noin että sitten on se ämmä jos avaa suunsa tai jotain kieltää. mä olen yleensä aina ilonpilaaja kun en normaalisti jaksa valvoa kovin myöhään (paitsi jos ollaan jossain missä voin tanssia..mutta istuessa väsyn väkisin puolenyön jälkeen) ja sitten kun yleensä olen kuskina että mies voi juoda niin täytyy noudattaa mun aikataulua ja lähdetään yleensä ekoina joka paikasta. miehen kaverit oikeasti ihmettelee miksi se valitsi mut kun ne luulee että olen aina vaan tuollainen ilonpilaaja..onneksi miestä ei niiden mielipiteet paljoa hetkauta..itseä vaan on ärsyttänyt niin monet kerrat. no joo, parempi kun ei mieti enempää tai alkaa pulssi nousemaan.

Enää 2h ja aloitan loman =)

Saana, googletapa netistä toi, muistan nähneeni hyviä kuvia mutta en nyt suoralta kädeltä osaa niitä luetella. oiskohan ollut jossain neuvolasta saadussa läpyskässäkin kuva tuosta vatsan sisäpuolen rakenteesta..

Rosa, joo olispa ihanaa kun osaisi neuloa mutta mulla on se taito unohtunut ihan täysin kun olin koulussa puukäsitöissä. Pienenä osasin neuloa ihan suht hyvin ja pitäisi varmaankin opetella taas. meillä ei vanhemmatkaan neulo joten jää tää vauva ilman kotitekoisia vaatteita.

Pitäiskö meidän lähteä porukalla viettämään ääriryhmän vesilinjan juhannusta? :)

Mä olen juonut vuosien myötä vähemmän ja vähemmän... Joskus harvoin kyllä tulee vedettyä ihan kunnon kännitkin, hyvässä seurassa. ;) Koskaan en tosin ole sammunut tai ollut niin huonossa kunnossa, ettei itestään ois pystynyt huolta pitämään. Yleensä se jää kumminkin siihen max kahteen. Eikä ole mikään välttämättömyys ottaa ollenkaan, kyllä juttu luistaa ilmankin. Nyt kun on juhannus ja 'pakko' ottaa niin sitä on jo valmiiksi vastahankaan.

Meillä on kaveriporukassa NAISIA, jotka ovat sitä mieltä, että olen ilonpilaaja jos en juo. Sepä se vasta ärsyttävää onkin. Ihan kuin pitäisi jonkun muun mieliksi kiskoa kaksin käsin.

Todellakin!!! Oon huomannut nyt ton saman, kun oon ollut kuskina, et olen ihan hirveä akka ja nipottaja nykyään, jos en jaksa siihen pilkkuun asti olla liikenteessä. Varsinkin miehen kaverit on, et lopeta nyt valittaminen (kun yritän sanoa, että haluisin lähteä jo nukkuun) ja pidetään hauskaa!!!! Kysynpä vaan, kuka oli ennen se joka joutu lähteen liian aikasin kotiin (kun olis tehnyt vielä mieli jorata ja bailata) miestä viemään kotiin, kun raukka vetänyt liikaa ja alkaa sammahtaan.... Aaargh! Pistipä oikein kiukuttaan, kun ajattelikin!!!!! Ehkä olis parempi jäädä tosiaan kotiin jo alkuillasta suosiolla...

Hih, kaikkee se Saana on jälleen miettinyt ;) No, mutta nyt kun otit puheeks... Niin totta tosiaan?! Hmmm....

Biologia ei kyllä ihan vieläkään selvinnyt. Helistimen sivuilla on ihan hyvät kuvat, mutta niistä puuttuu tässä nyt se olennainen osa, suolisto. Mä tosiaan tarvitsen sen loman kun tulee öisin mietittyä kaikkea. Ja normaalisti tarvitsisin tässä vaiheessa jo sen pienen hiprakan. Eilen kyllä teki niin mieli sitä lasillista punaviiniä, ettei ikinä vielä ole tehnyt mitään niin mieli. Oli ihan tipalla, etten ehdottanut miehelle, että haettaisko sellainen minipullo punkkua, että saisin sen tipan sitä.

Muuten yritän nyt olla ajattelematta tuota miehet-känni-juhlat-kuviota. Siitä nousee verenpaine ihan liikaa, sen verran monet riidat on siitä aiheesta vedetty ;)

Hmm... Ehkä tuota mun suolisto-ongelmaa vois pitää outona, mutta siis selvennykseksi, ihan sen takia mietin, että tietäisin mikä muljahdus on suolistosta ja mikä ei ;)

Mä myös viime vuosina oon juonut vähemmän ja vähemmän. Opiskeluaikana piti ryypätä paljonkin, mut nykyään siitä ei tule muuta kuin karsea kankkunen. Mulla on lisäksi paha tapa ottaa liikaa, en jotenkin ymmärrä lopettaa ajoissa niin tuntuu et on mielekkäämpää kun en sitten ota ollenkaan. Mua ei niinkään toisten ihmisten kännäämiset haittaa, mut mies on jotenkin niin ärsyttävä humalassa etten voi sietää sitä. Se jotenkin taantuu ihan apinaksi: housut roikkuu puoliperseessä, silmät seisoo päässä ja suusta tulee vaan jotain ihme ölinää tai sitten jankkaa samaa juttua koko illan. Jossain vaiheessa sille sitten tulee itsesääli-vaihe ja se tuhertaa itkua jossain nurkassa ja sitä ilmeisesti silloin pitäisi kovinkin lohdutella ja paijjailla. Mua vaan korpeaa niin suunnattoman paljon, että tekee mieli potkaista perseelle sitä. Sitten mä vaan alan vittuilemaan sille ja muheva riita onkin valmis.

Mun mielestä ulkoapäin lukien ensin on mahanahka, sitten vatsalihakset, niitten jälkeen kohtu ja sitten suolet ja muut. En tiedä kyllä olenko ihan hakoteillä tai käsitinkö oikein mitä tarkoitit.

Helou.. Biologiaa ulkoapäin luetellen: iho ja muuta kudosta, vatsalihakset, virtsarakko, kohtu, suolet. Suolet on kohdun takana (eniten paksusuolta) ja yläpuolella on ohutsuolta. Paksusuoli kiertää tuon mahan reunoja ja muut suolenpätkät lilluu sen "sisällä", vaiko "keskellä" ennemminkin. (Pikkusen vaikea selittää ilman kuvaa!). Mutta siis todella vaikeaa tunnistaa mikä tuntemus on kohdusta ja mikä suolesta, kun esim ilma paksusuolessa sekottaa helposti.

Enpä osaa Rosista oikein neuvoa mitä kannattais tehdä. Mä periaatteessa viihdyn ihan hyvin vaikka muut juo, ei siinä mitään. Mut muita tuntuu häiritsevän se, etten ole suuna päänä hillumassa ja iskemässä tarinaa kun muut on kännissä. Mulle passais seurata taustalta tilannetta, mutta sitten ollaan koko ajan kimpussa että "mikä sua vaivaa, sua vaivaa nyt joku, sua v***ttaa.." Ja sen jälkeen alkaa oikeesti v*tuttaan. ja toisaalta ärsyttää mun mies (myös täällä siis samaa..). Siis se, että sen on pakko saada vetää sitä viinaa kaksin käsin ja sit se käyttäytyy niinku idiootti. Jos se pysyy kohtuudessa niin ok, mutta joskus se innostuu liikaa.

Mutta nyt kotiin kipin kapin.

Lumis, tuota minäkin ihmettelen että tuttavapiirin naiset on osa sitä mieltä että pilaan fiiliksen jos en juo. Naurettavaa. Omasta mielestä käyttäydyn ihan samalla tavalla selvin päin kuin kahden siiderin jälkeen. Ja se on ihan fiiliksestä kiinni kuinka sosiaalisella tuulella olen, riippumatta alkon määrästä. Mut just se muiden jatkuva kysely "ootko pahalla päällä, mikä sua vaivaa, sulla on nyt tylsää vissiin" saa sapen kiehumaan aika äkkiä. Tavallaan siitä paistaa läpi se muiden ajattelutapa että ilman viinaa ei voi olla mukavaa. Sit pitäs jotenki todistella että on tosi iloisella tuulella, mikä mun mielestä on vähä kieroutunutta. Onpa nyt vaikea selittää.. Mies taas sitte on sellanen että kun sillä promillet nousee tietyn rajan yli, se voi vetää sitä viunaa määrättömiä määriä eikä lopeta ennen ku viimeisestäkin baarista on valot sammuneet. Enkä mä ikinä ole jaksanu baarissa valomerkkiin saakkaa kukkua, saati sitten nyt. Sit sen tutut kattoo just että mä oon kauhea akka joka ei anna toisen pitää hauskaa ja vahdin sitä. Ja taas tulee paska fiilis. Ja taas pitäs vetää oikeen överiksi että kuinka iloinen ja suvaitsevainen mä nyt olenkaan. Nää sen nykyset tutut ei oo mua ees juuri ennen raskautta tuntenut niin ne ei tiiä mimmonen oon oikeasti.

Mut Rosa kiteytti tuon tosi hyvin, että mieluiten nyt istuis käpertyneenä oman mahan ympärille ja tutkis mitä siellä sisällä tapahtuu. Onnistuuko sun mennä "taustaileen" sinne saareen, että oot sen verran sosiaalinen ku huvittaa ja istut loppuajan stetoskoopin kans? :) Ärsyttää nää pakkojuhlat.. Amildalle kans tsemppiä pakkojuhlan kestämiseen. Koita säki taustailla :)

Voi JB, vähän repesin tuon sun kuvauksen kohdalla sun miehestä. Sait sun rakkaan kuulostaan niin hyvältä :D Mut tuommosiahan ne on.

Miks 3.20 Saana? Oonko mä missannu jotain?

se on muuten kumma toi juomisjuttu... mulla on yks kaveri joka aina "juo juo juo tai ei oo muuten hauskaa" ja se on siis tosi rasittavaa... ja mä ku pystyn tai oon pystyny niin hyvin pitämää hauskaa et vaikka olisin kuskina ollut niin jotkut on luulleet mun olevan umpikännissä... ja nyt viime kesänä kun lopetin alkoholin käytön kokonaan (ihan sen takia että kukaan ei sitten oikeasti arvaa, millon on tärpänny.. kun kaikki ties mun vauvakuumeen) niin oli sitten meijän tupareis otettava hörppy tän kaverin tölkistä kun koko ajan oli että juo nyt ja tästä saat jne.. argh! ja kun mieli ei edes tehnyt niin ennemmin sitä hörpyn otti kun jaksaa alkaa selittämään miksei nyt huvittais.. :P

Täällä oli neuvola ja kaikki kunnossa...sf-mitta oli nyt 34,5cm ja ihan lähtökuopissaan beibi ei ole, vaikkakin on jo ollut jonkun aikaa hieman laskeutuneena... painoa on nyt tullut yhteensä 14-15kiloa... ja varmaan vielä se pari olis tulossa.. :P

Nukkuminen alkaa olla aika turhaa täällä... tai siis kun nukkuisin parhaiten vasta ihan aamulla... ja kun selkää ja pohkeisiin sattuu jos kääntyy jne.. :P

Mut jee, meille tuli tänään uuteen kotiin huonekaluja!!:) huomenna pääsee kasaamaan hyllyä ja semmosta.. :)

Mi-iu rv 37+1

...Kiehuu alkoholiaiheesta vielä sen verran, että monet (pari munkin kaveria) just ajattelee että jos on ollut stressiä tai muuten rankkaa niin pitää päästä vetämään pää täyteen. Mulla se on juuri päin vastoin, en mä siihen stressiini enää krapulaa kaipaa vaan ihaninta olis vaan olla kotona katsomassa telkkaria ja nukkua kunnon yöunet. Mä alan kuulostaa Lumiksen tavoin myös pelottavan keski-ikäiseltä. Sen verran puolustuksesksi, etten mäkään ikinä oo kuitenkaan kuppiin sylkenyt.

Voi että mä odotan Angsterin kuulumisia, olisipa ihanaa jos tänään kuuluisi jotain. Kyllä he viimeistään jussiksi pääsevät kotiin, eli siis kai tänään? Rosa, onko sieltä kuulunut mitään uutta? Vaikka tietenkin sä olisit kertonut jos olis :)

Sadelle muuten ihanaa lomaa! Perästä tullaan, tänään viimeinen työpäivä ennen hyvin ansaittua lomaa. Ensimmäistä kertaa elämässäni mulla on (lähes) täyspitkä loma jonka sää käyttää LOMAILLEN. Ei esimerkiksi gradua vääntäen :) Hiihuu, sitä odotellen.

Brogan 17+1

Ou jee... Tuosta juomisesta vielä sen verran, että jos tosiaan ei ole hilpeä ja sosiaalinen fiilis alusta alkaen niin ei siihen viina muutosta tuo... Ja jos taas on, niin kyllähän sitä tosiaan on sellainen vähemmälläkin kännäämisellä.

Puheistani huolimatta ostin eilen läjän siideriä. Käynkö tuulella? Käyn. Saanko käydä? Saan. Jep jep...

Puhuttiin eilen miehen kanssa näistä juoma-asioista ja kyllä se lupaili ettei vetäisi niin kauheasti. Tuosta miehen kontrolloimisesta tuli vielä mieleen, että vaikka tulee riitoja kun kiellän sitä menemästä (yksin, ilman kavereitakaan!?) baariin ja rajoitan parhaani mukaan sen juomista kun alkaa mennä överiksi, niin kyllä se aina jälkeenpäin myöntää, että oli hyvä, kun tein niin.

Uusimmat

Yhteistyössä