AJATUKSISTA ODOTUKSEEN 18

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sade81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lueskelin tarkemmin aiempia juttuja ja alkoihan se lomailu muillakin kuin Brogiksella, joten ihania lomia myös Minisunille ja Sateelle! Hieman kun tämä elely tästä tasoittuu ehdin paremmin seurailemaan taas kuulumisianne. :)

Poika nukkuu aamusyötön jälkeen ja minä en MALTA enää nukahtaa. On ihana lueskella lehteä ja syödä aamupalaa rauhassa, ehkäpä ehdin suihkuunkin. ;) Oli muuten kiva pakata mammavaatteet pois ja kaivella vaatekomerosta vanhoja vaatteita -jotka tuntuvat ihan uusille! Jotakin uuttakin pitäisi kesäksi hankkia, imetystouhujakin silmällä pitäen.

Kiva jos ette heitä meitä vauvaantuneita pois täältä, en taida osata oikein muuallekaan kirjoitella. Rynnätään sitten porukalla vauvanhoitopuolelle. :)

Nyt sinne suihkuun...

Hyvää juhannusta kaikille ja hyviä lomia!

Ja tervetuloa Lilian!

Meillä tulee varmaan ihan superrauhallinen juhannus, kun ei olla menossa minnekään. Grillataan tuossa takapihalla ja laskeskellaan laina-asioita. ;)

JB, meillä taitaa olla vielä rauhallisempi juhannus..mies nukkuu edelleen vaikka yritin sitä jo herätellä..ja mulla alkaa mennä hermot kun olen ollut hereillä jo 3h mutta en voi mitään tehdä kun toinen nukkuu. ja pitäisi normaali viikkosiivouskin hoitaa vaikka onkin juhannus..no eipä tarvi ainakaan viettää aikaa appivanhempien kanssa kaksistaan kun mies nukkuisi sielläkin puolet päivästä. ja suurin ongelma on nyt syömiset kun yllättäen miehellä ei ole vielä nälkä näihin aikoihin kun herää ja mä taas tarvitsen jo ruokaa...

rv18+0

Hyvää Juhannusaattoa!

Huh, tuntuu, että olen jo unohtanut miten synnytys meni. Ihan uskomatonta, vaikka lauantainahan se vasta oli.

Mä nyt kerron kaikki kivutkin omasta subjektiivisesta näkökulmastani eli skipatkaa ihmeessä, jos haluatte tai ette halua kuulla kaikkea!!
Mulla siis supisteli koko pe ja la välisen yön aika kivuliaasti (lähinnä selän puolella), mutta vielä yhden aikoihin supistus väli oli melkein tuntiakin. Kolmelta yöllä nousin ylös ja supistusten väli oli jotain 8 minuuttia ja tosiaan vain selän puolella tuntui kipua. Koko yön kirjoitin supistusvälien tiheyksiä ylös, kun halusin olla varma etten enää mene turhaan synnärille. Viiden aikaan aamulla mietittiin miehen kanssa, että pitäisikö sitä lähteä sairaalaan vai ei. Supistukset tuli 5-7 minsan välein, mutta niinhän mulla oli tullut jo aikaisempina päivinäkin, tosin kivuttomampina. Aina kun supistus hellitti niin olo normalisoitui ja silloin aina tuli mieleen, että ei nää vielä ole niitä "oikeita" synnytystä enteileviä supistuksia. Mies oli jo työvaatteeissa ja kengät jalassa viiden aikaan lähdössä töihin, kun vielä palloteltiin lähteäkö. Ajattelin odottaa vielä yhden supistuksen, niin näkisin tekisikö vielä yhtä kipeää ( =tekee mieli huutaa). Teki se ja sitten soitin vielä heti synnärille, että kannattaako tulla. Ne sanoi klassisesti, että voit käydä vielä suihkussa ja katsoa auttaako esim. lämmin tyyny ja jos supistukset jatkuu niin sitten voisin lähteä rauhallsesti ajelemaan heille päin. Sanoin, että kävin jo ja lähdettiin sitten samantien, mikä oli ainoa oikea ratkaisu. Supistukset tuli koko ajan kivuliaimmiksia ja sairaalassa olin jo ihan kyyryssä niiden aikana. Edelleen kipu oli vain selässä tai oikeastaan koko synnytyksen ajan. Siinä sitten otettiin sydänääniä, liikkeitä ja supistustiheyksiä. Ne oli jotain 7 minuutin luokkaa vielä, mutta helvetin kivuliaita. Oli kuin selkä olisi ollut tulessa. Sen jälkeen kätilö teki tutkimuksen ja olin "kahdelle sormelle auki". Sitten päästiin sellaiseen kodikkaaseen huoneeseen makoilemaan ja odottelemaan. Koko aika kivut lisääntyi. Seitsemän aikaan sain ensimmäisen puudutuksen, joka vei supistuksilta kipeimmän huipun. Mainiota tavaraa! Se pistettiin pakaraan ja alkoi P:llä, siihen riittää mun muisti. Se auttoi niin paljon, että sain unenkin. Joskus kahdeksan maissa mut taas tutkittiin ja Nuki sai pinnit päähänsä ja samalla meni lapsivesi. Siitä ne kivut vaan lisääntyivät... Niillä pinneillä ne tarkkaili Nukin sydänääniä läpi synnytyksen. Olin auki jotain 7 cm. Lapsivesien menon jälkeen lähdettiin aika pian synnytyssaliin, missä sain onneksi epiduraalin. En tiedä auttoiko se, kaippa, silti kivut oli koko aivan älyttömät koko synnytyksen ajan. Itse epiduraalin laittaminen ei sattunut, vähän vain nipisti. Sain myös paikallispuudutuksia alapäähän. Ne helpotti oloa hieman. Sitten kun olinkin auki, niin alkoi ponnistuvaihe, joka oli kuulemma aika nopea ensisynnyttäjälle, 28 min. Jos joku mulle sanoo, että ponnistuvaiheessa ei ole kipuja, niin...... Sekin siis sattui. Itse ponnistaminen oli helppoa, mutta kivualista. Kokonaisuudessaan synnytys kesti yhdeksän tuntia. Nyt on kivut jo hieman unohtuneet ja tietenkin ne kestää vauvan takia, mutta en olisi ikinä pystynyt kuvittelemaan, että ne ovat tuollaiset. Ja tää on siis vain mun kokemus, mutta kannattaa oikeasti miettiä haluaako vetäistä luomuna vai ottaako apuja. Mä en usko, että olisin selvinnyt ilman lääkkeitä ja puudutuksia. Tai hengissä olisin selvinnyt, mutta tuskin enää useampia lapsia vääntäisin. Tosin Nuki oli melkein 4 kg, mutta silti. Perhehuone saatiin onneksi. Mies oli koko ajan tukena.

Jatkan myöhemmin... mies tuli kotiin ja täytyy alkaa syömään.

Kiitos kertomuksesta Angsteri. Mä oon miettiny, että pitää sit itelle kirjoittaa kertomus johonki talteen kun se tuppaa unohtuu kuitenki. Ja mies saa pitää "päiväkirjaa" synnärillä että mitä on tapahtunu millonki.. Mutta siis takasin asiaan. Hurjalta kuulosti tuo Nukkelin maailmaantulo. Varmasti toisilla kivut on kovemmat kuin toisilla, en mä usko että se riippuis vaan siitä miten on asennoitunut. Kun samallakin ihmisellä eri synnytykset voi olla eri tavoin kivuliaita. Toisaalta on kovin lohdullista ettei voi ennakoida miten se oma tulee menemään. Mutta onnea teille vielä kerran ja onneksi se synnytys on sulla nyt takanapäin :) Ja onneksi maailmassa on kipulääkkeet keksitty.

Kiitos kaikille lomantoivotuksista. Mä alan pikkuhiljaa vetäytyä juhannusteloille. Meille tulee pari kaveria jussin viettoon ja sitten lähdetään vähä reissun päälle. :) Palailen asiaan jahka kerkiän. Älkää poksahtako sillä aikaa :D

Hyvää jussia!!

kiitos synnytyskertomuksesta angstis!!
saako vielä udella tuliko paljon tikkejä, tehtiinkö välilihan leikkausta ja miten oot parantunu?! vielä tuskin pystyy istumaan, vaiko?! niin ja se mua on kiinnostanu et miten sielt sairaalast ku lähtee kotiin, niin miten autossa voi istua jos ei muutenkaan oikein voi?! meillä kun turvaistuin tulee eteen niin mä en oo viel keksiny miten mä siel takapenkil tuun sit istumaan...

Me lähettii aamul 8lta ajelee miehen isän mökille ja kävästiin siellä pari kolme tuntia ja nyt mä tein salaattia tonne kavereiden möksälle ja mies meni tekee viel remppaa uutee kotii... jossain vaihees pitäis lähtä sinne mökille, ja mun täytyy kyl saada pienet torkut ennen sitä... nukuin vaihteeks vähä huonosti ja muutenkin vajaa 6h.. :P

Mut ihanaa ja rentouttavaa juhannusta!!

älkääkä menettäkö hermojanne miehiin jos niillä meinaa mennä yli alkoholin kanssa...
me on sovittu että mies ottaa sen yhden eikä yhtään enempää ku ei tosiaan tiedä koska lähetää synnyttämään ja mä en sinne mitään kännikalaa halua... :D heh!

Mi-iu rv37+3

Kiitos Angsterille synnytyskertomuksesta!Oletteko muut muuten kattoneet FST:ltä kätilöt ohjelmaa.Sieltä tulee ke-iltaisin sellainen ohjelma.Mä olen nyt ne kaksi jaksoa kattonut mitä on tullut.Tosi avoimesti näytetään synnytyksiä.
Hyvää jussia kaikille ja voikaahan hyvin!Me lähdetään huomenna sinne matkalle joten palailen tänne joskus reilun viikon päästä..

Toivottavasti en järkyttänyt ketään kerotmuksellani ja korostan, että se tosiaan on mun oma kokemukseni. On varmasti monia erilaisia ja jos multa kysytään viikon päästä en tiedä mitä sanon. Varmaan, et ihan hyvin se meni.

Mi-iu, noissa repeämisissä mä pääsin tosi vähällä eli ne ei kipua aiheuttanut. Vain kaksi tikkiä tuli pariin pieneen repeämään ja nyt pystyn istumaan ja liikkumaan ihan normisti. Just tultiin Nukin ensimmäiseltä kävelylenkilä (Sade, ne rattaat on jäätävät -tosi hyvät ja kevyet työntää!! Oli oikea ostos!). Sairaalassa istuminen sattui hieman, mutta ei pahasti. Nyt ei ole enää pahempaa jälkivuotoakaan.

Sitten teidän kuulumisiin! Ensinnäkin toivottelen Ballerinan tavoin oikein hyvää ja aurinkoista lomaa lomalaisille! Sade, toivottavasti sun mies on jo herännyt viettämään juhannusta sun kanssa ;) ! Ballerina, hyvä kuulla, että teilläkin on vauva-arki lähtenyt rullaamaan hyvin! Eikö ole ihanaa!?! Mä nautin jo täysin siemauksin. Toivottavasti hyvä tahti ja oma jaksaminen jatkuu. Nyt tuo Nukkeli tuntuu niin älyttömän helpolta lapselta. Ja nyt täytyy koputtaa puuta!!!!!!!!!!!

Samoilla linjoilla olen teidän muiden kanssa viinalinjasta. Meille tuo Nuggeli toi raittiin jussin ja itseasiassa mies on nyt leikkaamassa nurmikkoa… eh…

Minisunille todella paljon onnitteluja hyvästä np-ultrasta!! Näitä uutisia on aina ihana kuulla.

Minne Rosis päätyi juhannustaan viettämään ja millaiset oli labratulokset? Toivottavasti kaikki on ok!

Nyt mä jättäydyn juhannuksen viettoon. Toivottavasti kaikkien ilta menee mukavasti, ilman viinamatseja!

Ps. Ballerina, mä aloittelen nyt pikapuoliin kirjoittelemaan myös tuonne hoitopuolelle. Sieltä voisi sitten tarvittaessa saada myös hyviä vauvanhoitovinkkejä.

Mulla myös supistukset tuntui eniten selässä, jossain ristiselän tienoilla. Kätilö sanoi jotain että joku liitos on kovilla kun vauva painaa sitä ja neuvoi miestä painamaan peukaloilla sitä aina supistuksen tullessa. Ei ollut kyllä mitään apua. Kipu on jotain aivan järkyttävää, mut kummasti se unohtuu ja vauvakuume tulee taas, vaikka silloin kivun kourissa tuntuu oikeasti että heittää henkensä siihen paikkaan. Ihanaa kuitenkin, että teillä kaikki meni hyvin. Tarkoitan ettei jouduttu sektioon tms ja äiti ja vauva voi hyvin. Jaksamista ja hyviä vointeja tästä eteenkin päin!

Mi-iu taisi miettiä autossa istumista. Ite taittelin pyyhkeestä rinkulan penkille ja istuin sen päällä.

Kiitos Angstis kun jaksoit jakaa synnytyskertomuksesi. Tosiaan, jokaisella on varmasti ihan omanlaisensa synnytys ja joka kerta on eri mutta on se silti ihana kuulla muiden kertomuksia..tietää ehkä kuitenkin vähän mitä voisi olla odotettavissa.

Musta tuntuu tällä hetkellä että mä otan siis muut puudutteet ilomielin mutta epiduraalia aion kyllä pitkittää niin kauan kuin vain pystyn.

Ore, Ballerina, Angstis: missä asennossa synnytitte? ja saitteko itse päättää mikä tuntui parhaalta?

minisun, tosiaan olen unohtanut kokonaan onnitella np-kuulumisista =)

Mies heräsi lopulta ja päädyttiin mun vanhemmille viettämään peli-iltaa, oli hauskaa mutta sitten taas väsymys iski ihan yht'äkkiä ja musta tuli ihan hirviö niinkuin nykyään väsyneenä tulee :( olen siis tosi kärsimätön jne. lähdettiin sitten kotiin mutta piristyin nyt hetkeksi..ihan valmiina jo syöksymään nukkumaan tosin.

Tervetuloa takaisin ankero!

Täällä vietetään tänään jo koti-ilta... Kaksi ensimmäistä menivätkin vauhdikkaammissa merkeissä. Taisteluilta ei ole säästytty, mutta nyt on kaikki hyvin.

Huomenet!
vai pitäiskö sanoa jo päivää....

täällä valvomiset menee nykyään sinne kahteen asti eikä silloinkaan oikein väsytä... ja aamutunnit on ne parhaimmat unet kun koko yön saa heräillä ensin..

Mulla on nykyään tosi outo olo autossa oltaessa... semmonen huonohko et vauva ei viihdy siinä asennossa... ja muutenkin aamusin tarvii hirveesti juotavaa vaikka olis yöllä juonukin... ja sit mielellään joku limulasillinen jossain vaiheessa, se auttaa aika paljon :)

Onko kellekään teille muuten tullut raskausarpia?!
Mulla on nyt pari tommosta hailakkaa 2sentin pitusta viirua tos navan pääl mut muuta en oo huomannu, mut vielähän niitäkin ehtii tulla..

JB, kiitti tosta pyyheneuvosta... sitä täytyy sit kokeilla...

Huomenna on neuvola... :)

Hyvää sunnuntaita kaikille!!

Mi-iu rv 37+5

Ihanaa kun jussit on ohi ja arki alkaa taas!!! Mä olen vaan paisunut ja paisunut, jätski on maistunut.

Niin kiva kuulla Angsterista. Olis ihana kuulla lisää siitä millainen Nuki on ja miten teidän päivät menee. Sanoin kuvaamattomia varmasti noi kivut. Muakin kiinnostaisi missä asennossa olette synnyttäneet, jo synnyttäneet siis. Ja antoiko kätilöt hyviä neuvoja, tai siis tottelitteko. Vai menittekö sen mukaan miltä tuntui. Baltsu myös, kerro lisää miltä tuntuu. Onko päivät sellaisia kuin kuvittelit? Entä äitinä olo?

Mi-iulle tsemppiä neuvolaan!

Liliania, onnea raskaudesta &tervetuloa mukaan! Kerro lisää itsestäs, en ole lukenut teidän ketjua, eli kerro ihmeessä kaikkea.

Hih, JB, kuvaili täydellisesti kännistä miestä(ni). Onneksi tosiaan juhannus meni miehellä töissä ettei tullut tilannettakaan että ois joutunut katselemaan örisevää itsesäälistä mököttäjää. Mökillä viihdyin yhden yön. Sitten -ihme kyllä- tuli miestä niin kova ikävä että oli pakko tulla takas kaupunkiin. Ja meillä on vaihteeksi ollut taas mukavaa parisuhteessa.

Lumis mikä kp nyt? Milloin jännätään?

Ymmärrän kyllä että palstailu vähenee kun ikuisuuden odotus on palkittu, mutta ois ihana kuulla ihan kaikkea pientäkin teidän vauvaantuneiden arjesta.

Täällä hurahti eilen 25. viikko käyntiin!

Varmaan kp 24 ja pe viimeistään alkaa jos alkaa.

Augh, elän täällä jännityksessä... Ollaan nyt saatu valittua se loma ja aioin maksaa & varata sen tänään... Mutta olen merkinnyt kalenteriin koirien hoidon viikkoa myöhemmäksi! Voi itku, toivottavasti olisin vain merkinnyt sen väärin... Tunnin päästä sinne hoitolaan voi soitella, pitää pommittaa heti. Sitten pääsee kyllä itku, jos jossain vaiheessa on viikot menneet päänupissa sekaisin.

Huomenta jälleen uuteen viikkoon! Juhannus ohi tältä vuodelta ja ainakin mulla oli turhaa jännitystä holittoman juhannuksen suhteen. Vaikka porukka oli melkoisessa tuiskeessa, niin meno oli kuitenkin ihan suht rauhallista (ei siis sitä älytöntä koheltamista). Eli illat kului hyvässä seurassa jutustellen, pelaillen, saunoen, grillaillen ja nuotiota tuijotellen. Mieskään ei vetänyt ihan överiksi, joten ei päässyt siihen pisteeseen, et mulla olis kilhtanut, joten oikein mukavasti tuo juhannus meni - ilmat tosin olis voinut olla paremmat. Mutta niihinhän se on, että pessimisti ei pety ;)

Olipa kiva kuulla Angsterista! Tervetuloa kotiin ja vielä kerran mielettömästi onnea teille! Ja kiitoksia rehellisestä synnytyskertomuksesta. Vaikka tuo synnytys on joka kerta erilainen kokemus ja jokainen tuntee sen omalla tavallaan, niin on se jotenkin kiva lukea muiden kokemuksia siitä...

Mites Rosa ne labratulokset? Vieläkö sulla muuten on niitä kipuiluja?

Minisunille onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja mukavaa matkaa!

Mukavaa lomapäivää lomalaisille (kesä/äippis), työpäivää töissä olijoille ja äidielle mukavia hetkiä oman pikku tuhisijan kanssa :)

Amilda, jolla hurahti 24. viikko käyntiin ja joka pääsee tällä viikolla 4D-Ultraan :D :D :D

Amilda, jännää kun menet 4D:hen! Mua vähän harmittaa kun ei sinne menty. Mutta olen niin usein tässä raskaudessa päässyt puoli-ilmaiseksi sinne omalle gynelleni jolla on mahtavan tarkka ultra, ja ollaan siellä nähty vauva niin usein, että päätettiin ettei mennä. Seuraavassa raskaudessa (outoa etten edes jossittele) mennään 4D:hen, kun en pääse sinne gynelleni enää.

Lumis, harmi ettei asuta lähempänä. Mä ottaisin koirat hoitoon enemmän kuin mielelläni. En enää tiedä miten pystyn luopumaan tuosta äitini koirasta. Se tuo niin kivasti rytmiä arkeen. Ja on ihanaa seuraa. Siis kun kissat on niin nirsoja ja itsenäisiä, ja koira aina innoissaan ja tyytyväinen kaikista herkkupaloista ja huomiosta.

Mun piti soittaa labratulokset torstaina neuvolasta soittotuntina mutta se oli varattu koko ajan ja sen jälkeen kukaan ei vastannut. Perjantain se oli tietty kiinni. Eli soitan tänään. Jotenkin tuntuu, että sieltä oltais soitettu mulle päin jos jotain ois ollut. Mut en tiedä. Eli soitan pian sinne.

Hienoa, että juhannus tuntui menneen sujuvammin kuin etukäteen pelättiin. Muitten ilmoittautumisia vielä odotellen. :)

Olettepa jo pitkällä, Rosa ja Amilda! Kuviakin olisi kiva taas saada paisuvista (jätski)masuista! ;)

Synnytin ihan perinteisesti selälläni, eipä siinä paljon asennoista ehditty keskustelemaan. Mitä enemmän synnytystä mietin, sitä onnekkaampi koen olleeni. Jälkikäteen ajatellen tuo nopea luomutoimitus oli huikean helppo ja palautuminen nopea. Jos tässä vielä lisää lapsia siunaantuu, niin tilaan samanmoisen toimituksen.

Viime yö meni unelmasti! Poika nukkui 20-24, 01-3.30, 04-6.30 ja nyt taas vetelee sikeitä. Eilen päivällä seurusteltiinkin vieraiden kanssa tuntikausia. Vatsanväänteitäkään ei ole pahemmin ollut, täytyy soittaa vyöhyketerapeutille huoliiko hän meidät kuitenkin hoitoon tänään. Haluaisin mennä, varmuuden vuoksi. Neuvolaankin matkaamme tänään, täytyykin tehdä taas lista kysymyksistä.

Pari vinkkiä vielä: suosittelen sitä imetystyynyä ja pehmeitä imetysrintaliivejä yökäyttöön. Liivinsuojat ja liivit ovat öisin ihan must, muuten koko sänky kylpisi maidossa. Rintapumppuakin olen tarvinnut yllättävän paljon. Vaatteita tulee lahjaksi VALTAVASTI, emme taida ehtiä kaikkia edes käyttää... Terälliset potkarit/sukkahousut on kotikäytössä parhaat, sukat ei oikein pysy jalassa. Vierailuja varten sitten on kiva laittaa pojan päälle jotain fiinimpää. :D

Hmm, mietityttää tuo hoitopuolelle siirtyminen. Pitäisikö kuitenkin laittaa meille oma ketju pystyyn? Ymmärrän hyvin, että nykyisellä ketjulla arki on jo omat kuviot ja ehkeivät he halua meitä aloittelijoita valtaamaan palstaansa. Mitä olette mieltä?

Baltsu, kivaa kun kirjotit! Kiitos vinkeistä.

Nyt kauhia kiire, mutta nopeesti kommentoin, että perustakaa uusi ketju tai ihan miten vaan. Yksi idea on pysyä ihan täällä puolella ja tässä ketjussa (?). Haavepuolella se oli eri, tarkotan että kun plussasi niin toisista ehkä tuntui pahalta kun sinne jäi hehkuttelemaan, mutta täällä se on eri kun sinne "maaliin" tässä itse kukin askel askeleelta vaappuu, eikä vauvaantuminen aiheuta mitään negoja tuneita kuin ehkä plussaaminen haavepuolella, comprende...? Mutta tehkää mitä teette, me kyllä seurataan perässä. Voihan sen uuden hoitopuolellekin perustaa, onkos Ore kirjotellut johonkin? Kiinnostaisi hänenkin vauvaantunut arki.

Nyt täytyy juosta (tai siis lyllertää kovaa).

Muakin kiinnostaisi kuulla enemmän vauvaantuneiden arjesta :) Mikä on yllättänyt? Millaista se oikeasti on?

Huhhuh ei tarvitsekaan roudata koiria Rosalle! :) Olin vain merkinnyt väärin...

mulla palstailu rajoittuu tällä viikolla varmaan pariin kertaan päivässä kun yritän nyt lomailla ankarasti..

juhannus meni täälläkin hyvin, päädyttiin sitten mun vanhempien luo joka päivä pelaamaan ja syömään, sai kyllä naurettua taas ihan kunnolla =) ja kokeiltiin jopa rakastelua!!! ekaan kertaan raskausaikana! sen vuoksi vaan kokeiltiin kun en halunnut että rupeaa sattumaan tai mitään kun ei ole pitkään aikaan tehnyt mitään. Ihan hyvältä tuntui, vähän ehkä pitempi esileikki/liukkaria niin tuntuu vielä paremmalta.

Eilen taas tuli illalla päänsärky mutta ilmeisesti johtuu enemmän mun hartioista kuin raskaudesta. mies hieroi eilen ja toinen puoli oli niiiin jumissa, kun sitä sai auki niin särkykin helpottui. Mietin vaan että onko siitä vauvalle jotain haittaa kun äiti kärvistelee tuskaisena hierojan käsittelyssä? tosin onhan se niin lyhytkestoista että tuskin se ehtii sitä vielä kauheasti huomaamaan.

Lumis, kiva että et ollutkaan sekoittanut viikkoja ja pääsette lomalle. Minne siis nyt varasit matkan?

Rosa, ei sitä noista tiedä siis kun mies oli kipeänä ja kävi lääkärissä niin antoivat myös soittoajan tuloksille. No tila paheni ja mentiinkin yksityiselle joka määräsi antibiootit eikä mies siis soittanut noita tuloksiaan ollenkaan niin seuraavalla viikolla sieltä joku soitti että olisi antibiootteja vaativa tauti että reseptin voi käydä hakemassa. ja mies siis oli jo puolessa välissä yksityiseltä saamaansa kuuria. Mutta toivotaan että sulla tulokset puhtaat, onko kivut siis jo hävinneet?

Joo, muakin kiinnostaa vauva-arki joten kirjoitelkaa ihan vapaasti tännekin. tietty ymmärrän että täältä ette saa niin kauheasti tukea/vinkkejä kun olette ekoja vauvaantuneita mutta älkää täysin unohtako meitäkään.

joo mutta täytyy varmaan aloittaa nyt tämä lomaprojektini, eli selvittämään noita vauvan vakuutuksia.amilda, Saana, Rosa joko te olette ottaneet vakuutuksen ja jos niin mistä?

Saana, mikä päivä sulla on se rakenneultra?

rv18+3

Uusimmat

Yhteistyössä