AJATUKSISTA ODOTUKSEEN 18

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sade81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niinpä, tänään soitin ja maanantaiksi sain jo ajan. Jännittää että onko siellä mitään elämää. Sullakin jo noin pitkällä raskaus, puoliväli jo! Ei mee kauaakaan kun vauvat on jo maailmassa teillä kaikilla! Mulla siihen vielä matkaa monta monta viikkoa, jos kaikki siis hyvin menee. Toivotaan niin!

Niinpä, tänään soitin ja maanantaiksi sain jo ajan. Jännittää että onko siellä mitään elämää. Sullakin jo noin pitkällä raskaus, puoliväli jo! Ei mee kauaakaan kun vauvat on jo maailmassa teillä kaikilla! Mulla siihen vielä matkaa monta monta viikkoa, jos kaikki siis hyvin menee. Toivotaan niin!

Kiva, Maijuliini, että sait ultran jo noin pian! Hyvä se on käydä tsekkaamassa että kaikki on paikoillaan ja ok. Toivotaan parasta. Kuinka paljon ikäeroa lapsille tulee?

Brogan, juu, mun verenpaine nousee kun ajattelenkin sitä lääkäriä. En valita turhasta lääkärissä ja tiedän kyllä että raskauteen kuuluu kaikenlaisia kipuja, mutta tollanen ala-arvoinen kohtelu, ja sitten kun joudun muuta kautta hakeutumaan testeihin ja hänen pitäisi soittaa vastaukset, ei soita vaan jättää post-it lapun reseptin ja saikkutodistuksen päälle ja lähtee lomalle... argh. En aio varmaan kirjallisesti valittaa, mutta kun rouvan kesäloma loppuu, soitan hänelle ja kerron mitä mieltä olen. Kerron myös että hänen takiaan en luota neuvolan lääkäreihin, mikä on harmi koska tuskin kaikki ovat samanlaisia. Että hänen takiaan käyn yksityisellä loput käynnit. Tämä lääkäri on tunnettu omaperäisyydestään. Ystäväni (sama jonka nännit imetyksen myötä muuttuivat tupakantumpeiksi) kävi hänellä jälkitarkastuksessa. Tämä lääkäri oli OIKEASTI työntänyt nyrkin vaginaan varoittamatta. Ystävä vertasi kipua synnytykseen ja sanoi että oli vuotanut verta jälkitarkastuksen jälkeen pitempään kuin itse synnytyksen jälkeen. Hän sanoi että häntä harmitti jälkeen päin ettei tehnyt valitusta. En tiedä onko tuo normaali käytäntö, mutta mä pidän emättimeni kaukana tuosta sabotoijasta.
Laskenpa kymmeneen.

Maijuliinille paljon onnitteluja plussauksesta!! Ihana uutinen! Ja juu, varhaisultra otetaan alakautta. Tulehan sitten kertomaan miltä pikkuinen näytti!

Ja Ballerinan poika on aivan syötävän suloinen! Ja kasvanutkin jo aivan älyttömästi!

Aika menee ihan älyttömän nopeasti. Teillä kaikilla on taas viikot lisääntyneet hujahtamalla. Ja musta tuntuu, että meidän rakas E.T kasvaa kasvamistaan. Joka päivä tulee uusia ääniä, ym.
Baltsu, laitoin sulle jo mailiakin, mutta kuulisin mielelläni lisää siitä vyöhyketerapiasta. Meilläkin alkoi vatsavaivat eilen ja viime yö meni hysteeristä itkua tyynnytellessä. Missä vaiheessa te päätitte mennä vt:hen? Tämän yön olenkin Nukin kanssa kaksin, hui! Hieman pelottaa, että kuinka rauhaksiin toinen on ja saanko sitä tyyntymään, ym. Tällä hetkellä se vetää zetaa.

Muuten tuon osani tissikeskusteluun eli mulla on vielä imettäessäkin B-kuppi ja vanhat rintaliivit menee. On nää paljon isommat kuin ennen, mutta kai mä olen sitten käyttänyt suurempia rintsikoita aikaisemmin kuin olisi pitänyt...no ei kai, mutta noi vanhat menee silti. Rosan tekstistä ymmärsin, että vielä vaivaa nännin koko ja palautuminen sekä tummuminen ;) . Kerron sitten imetysrumban jälkeen kuinka mun B-kupposten kävi. Pakko vielä ihmetellä sun ja myös ystäväsi lääkärikäyntiä...pistää vihaksi...

Joo, taidan mennä jo nukkumaan ja valmistautumaan yön suureen show:n... täytyy nyt toivoa, että tää yö menisi paremmin.

Lapsille tulee ikäeroa aika tarkoin 2,5 vuotta. Esikoinen syntynyt elokuussa ja nyt laskettuaika olisi helmikuun lopulla. Toivottavasti kaikki hyvin on ja kaikki meneekin hyvin.

On sulla kyllä ollut ihan älytön Rosa tuo lääkäri. Ehdottomasti valitat ja sanot muille varotuksen sanaa tuosta lääkäristä. Toivottavasti sinun ei enää tarvitse sen lääkärin luona käydä, inhottavaa tuollainen.

Nyt taidan alkaa iltatoimille poitsun kanssa. Oltu pihalla koko päivä joten kokovartalo pesu on pakollinen, eilen kyllä saunottiin. Oikein hauskaa viikkoa kaikille!

Pakko kertoa vielä, kun mun vauvasta on tullut paljon todellisempi tuon kamalan lääkäripäivän juoksun jälkeen. Varmasti monelle vauva konkretisoituu jo paljon aikaisemmin. Itse olen ollut niin skeptinen (pessimisti ei pety) raskauden suhteen, eli siksi ehkä kestänyt ja tarvitsin jonkun askeleen. Eli kun mä sateisena päivänä vatsa kipeänä ravasin labrasta labraan, mä seisoin hississä yksin ja tuli itku kun sattu niin paljon; mä otin vaistomaisesti vatsasta kii ja sanoin (huomaamattani) ääneen että "mä pidän susta huolta, kaikki järjestyy". Se oli eka kerta kun oikeasti tajusin että olen vastuussa toisesta ihmisestä. Että en ole vain minä, että mun täytyy saada kunnon palvelua jos olen huonona, koska vauvalle ei saa sattua mitään, ja ellen minä sitä hanki niin ei kukaan muukaan. Hassu hetki. Sen jälkeen olen suhtautunut vatsaan ja vauvaan enemmän rakkaudella ja niin että siellä on itsenäinen elämä & pieni sielu josta olen vastuussa. Varmaan moni tajuaa ton jo rv 9, mutta mulla se iski tajuntaan kuin salama siellä hississä. (Hih: Kerroin tunteesta illalla miehelle, joka sanoi hellästi vatsalleni "Sun äippäliinille ei kannata vittuilla")

Onko teillä ollut konkreettista hetkeä jolloin olette tajunneet äidiksi tulon? Mä en kestä jos se kaikille muille oli kun testi näytti plussaa...

Kirjotinpa hitaasti, kun Angsteri ja Maijuliinikin olivat käyneet.

Angsterille tsemppiä yöhön!!! Sä oot ihan varmasti maailman paras äityli. Mistäs kummasta nuo E.T tulee???

Maijuliini, kun ehdit, jaksaisitko kertoa meille edellinen raskautesi meni? Menikö hyvin, mitä vaivoja oli, millä rv:llä synnytit?

Moi bebet täältä taustalta.

Palstataukoa olen yrittänyt pitää ja muutenkin irroittautua näistä haaveiluista. Ja hyvin se on onnistunutkin! Sorruin kuitenkin tulemaan tänne taas...

Täällä vedellään kp x ja mieli on jo parempi. Kerta kerralta se vain vaikeammalta tuntuu. Tilanteen nollaus tulee todella tarpeeseen. Mulla on ollut vaihteeksi vastatuulta elämässä muillakin saroilla. Masentaa, kun mikään ei suju. Niin, eli onko se mieli sittenkään parempi... No, verrattuna viikonloppuun on.

Enpä nyt osaa muuta sanoa. Amildalle onnittelut tytöntylleröstä!

Ja mä kun ymmärsin että sä lähdit jo sinne matkalle. Juuri tänään mietin että miten teillä mahtaa mennä siellä. Tylsää jos tylsää. Halaus. Kerro lisää, jos haluat. Tekis mieli sanoa että sä niiiiiiin ansaitsisit sen plussan, mutta eihän niitä mitenkään ansaita, vaan osuu kehen osuu. Iso halaus.

Hei täältäkin!Ensinnäkin pahoittelut ja halaus lumikselle!Ja onnea maijuliinille!Luin kyllä kaikki jutut mutta suurin osa meni ohi..Siihen meni aika kauan aikaa..
Tosiaan matkalta on nyt palattu ja huomenna lähdetään mökkeilemään:)Matka oli oikein mukava ja rentouttava.Suosittelen kovasti kyseistä maata!
Raskauden suhteen matka meni hyvin.Ei ollut mitään ongelmia.Teille muille matkalle suuntaaville vinkiksi niin lähtöselvityksessä kannattaa kysyä et voisiko saada raskauden takia isomman jalkatilan.Aina se ei onnistu mutta virkailija sanoi et sitä kannattaa silti aina kysyä.Mennessä ei saatu mutta tullessa saatiin ja se oli kyllä luksusta vaikka maha ei vielä tiellä olekaan.Kovin se on kyllä alkanut pyöristymään:)
Ja sitten mulle on ilmaantunut se linea negra.Onko teillä muilla sitä?
Mutta nyt täytyy taas mennä.Mukavaa viikkoa kaikille.Mä palaan taas joskus ens viikolla..

minisun 14+6

Huomenia!

Tuli tippa silmään kun luin Rosiksen hissitarinan...onneksi kaikki on nyt kunnossa! Siis toi E.T tarkoittaa sitä otusta, E.T:tä -E.T phones home... ;) Hitto, kun en ole ehtinyt teille vielä kuvia lähettää. En ole laittanut niitä vielä edes koneelle. Tirppa kyllä työllistää nykyään ihan hirveästi ja tuntuu, että mikään ei kelpaa. Yöllä valvoin sen kanssa kolme tuntia putkeen. Aika paketti... Nyt sain hetkeksi kädet vapaaksi, kun se makoilee tossa mun polvien päällä tyytyväisenä, eri asia on kuinka kauan...

Sade, me ei onnistuttu saamaan rattaita kasaan -autoon mentäväksi. Onko niissä jokin kikka kolmonen? Nimimerkillä ohjeet hukassa.

Onkos muuten kaikkien olot jo parantuneet? Sade, Saana? Entäs Mi-iu? Enää ei ole pitkä aika, kun Mi-iukin pääsee synnyttämään!

Lumppari, todellakin toivon, että plussaisit pian ja yhdyn Rosan mietteisiin! Inhottaa, kun ei voi muuten auttaa kuin kannustamalla ja toivomalla, että kuullaan sulta iloisia uutisia pian.

Mäkin luulin, että Lumis on jo lentänyt lomailemaan. Sanottakoon vielä, että todella toivotaan täälläkin, että se kauan odotettu plussa teille testiin tulisi. Mut kyllähän sä sen tiedät sanomattakin :)

Voi jesus Rosa minkälaiset kahelit saa Suomenmaassa lääkärinammattia harjoittaa. Mikähän funktio tällä nyrkin työntämisellä toosaan mahtoi olla? Kenties lantiopohjalihasten palautuminen?? Huhhui.. No joo, varmasti hyvä vaihtoehto siirtyä yksityispuolelle, jossa voi oman lääkärinsä valita. (Monestihan nuo samat kaahkoilijat tekee muuten myös yksityispuolella, mutta siellä tuppaavat olemaan palveluhenkisempiä ;) ) Mut epäreilua se, että joutuu itse(ja lapsen-) suojelullisista syistä maksamaan hoidostaan. Ja vielä nainen kaiken lisäksi.. Hmm. Mä en tiedä paljonko vaikutusta sillä on, jos soitat ko. lääkärille suoraan, tokihan sekin kannattaa tehdä jahka lomalta palailee, mutta melkein silti kannattais valittaa vielä muuallekin. Juuri sen vuoksi, että hänen toimintamallinsa ilmeisesti lienevät muutenkin oudot, jotenkin ymmärtäis paremmin jos tuo olis kertalipsahdus, inhimillinen erhe (mitä ei toki niitäkään sais sattua, mutta sattuu kuitenki). Nyt nousee mullakin jo savu korvista ;)

Taidanpa lähteä pyörälenkille. Kävely ei kertakaikkiaan sovi mulle, alkaa tuntua vatsassa tosi ikävältä, kovettuu koko vatsa ja lopulta alkaa lonkkia särkeä. Eilen koetin ottaa pari juoksuaskelta ja lopetin saman tien, kun tuntui että viiden kilon sementtisäkki ois heilunut tuossa etupuolella. Harmillista, kun juokseminen on ollut mun rakas harrastus monta kesää. Täytynee tyytyä pyöräilyyn ja punttailuun. Uimista en viitsi harrastaa, koska en osaa uida oikein vaan saan selkäni kahta kipeämmäksi :/ Terkka muuten sano viimeksi, että hetkellisesti saa syke nousta sinne maksimiinkin kunhan pysyy muuten siellä 140-160 tasolla. Hyvä kuulla, kun mä kerkesin jo ahdistua siitä kun alussa ajoittain spinnatessa syke nousi tosi korkealla.

Tämmöttis.

Brogan 19+0 :) Puolivälin viikko alkoi.

Melkoinen ukonilma! Nyt pitäisi pysyä peiton alla hyvän kirjan kanssa... Katsotaan kauanko poju nukkuu. Reissu on sujunut upeasti, taitaa meidän kaveri olla kylämiehiä. Yötkin ovat menneet kahdella syötöllä joiden jälkeen taas nukutaan sikeästi. No, katsotaan nyt jatkuuko sama tahti.

Minulla rinnat kasvoivat aivan huikeasti ja ovat edelleen melkoiset posarit. Onneksi maidon nousu ei enää kasvattanut kokoa, mutta onhan tässä ikävä entisiä rintoja... Eikä paluuta varmaan ole lappubikineihin?!

Angstis, laitoin sulle mailia vyöhykkeestä. Kannattaa kokeilla!

Oletteko miettineet kauan aiotte olla kotona vauvan kanssa? Palaan töihin syksyllä 2009, huikean pitkältä tuntuu tuokin aika jo. :D Saa nähdä miltä elely kotiäitinä maistuu, muututaanko sitä nyt sitten tuulipukumammaksi, kaikista etukäteisvakuutteluista huolimatta!?

Lumikselle jaksuja.

Kiva kuulla taas Minisunista! Minulla linea negra näky edelleen, onneksi ei kovin vahvana.

Nyt taidan mennä elämäni miesten kanssa päikkäreille...

Tänks... Hävettää kun aina on pää syvällä omassa navassa ja valitusta.

Hei pitäkäähän pulju pystyssä, jatkan nyt palstalakkoa lomalta paluuseen saakka. Nukin kuvia kovasti odotellaan.

Hauskaa reissua muillekin lomalle lähtijöille!

heip pitkästä aikaa!!

Nettipimento on vihdoin ohi :) muutettu on ja osa tavaroista jopa paikoillaan.. :)
Tänään oli neuvola ja hemoglobiini oli taas laskenut (mitäs en oo muistanu syödä rautaa..) eli sitä taas nassuun...

Autossa istuminen alkaa tuntua jo jotenkin huonolta ja ahdistavalta, samoin kuin pöytään nojaaminen.. liitoskipuja saisi olla enemmänkin niin ehkä uskois synnytyksenkin olevan lähempänä.. mutta eiköhän tässä vielä viiko vierähdä ennen h-hetkeä... näin luulisin..

Kahteen viikkoon en ole ainakaan oksunnut, että jos se nyt vihdoin sitten loppui niin JEE!! eihän siinä mennytkään kuin melkein 37viikkoa... miinus tietty se että raskauspahoinvointi alkoi vasta viikolla 6...

Täällä olis vielä yhdet hautajaiset tiedossa lasketusta ajasta muutaman päivän päässä... jotenkaan ei houkuttelis lähtä sinne, joten toivon kovast että olisin synnyttämässä sitä ennen...

Tänne ei muuta ihmeellistä...

Ja nyt mä unohdin mitä kaikkea mun piti sanoa ja kelleki... :P

Mi-iu rv 39+1

Kiitos Ballerina mailista!! Onpas Suomessa erilaiset kelit -täällä on paistanut melkein pilvettömältä taivaalta koko päivän. Ehdin nauttia auringosta komeat kaksi tuntia!
Ballerina, näillä näkymin minäkin olen kotona syksyyn 2009 asti.

Hyvä, että Mi-iun pahoinvointi on edes nyt helpottanut! Parempi myöhään kuin ei milloinkaan....

Brogan, oletko vielä jatkanut spinningiä, entä Rosa "puistojumppaa"?

Mites täällä on näin hiljaista? Onko kaikki jo lähtenyt kesälaitumille? Muuten, mä vastustan Lumppari sun palstailutaukoa!!!!! Tulee ikävä!

Eikö sitä kätilöohjelmaa enää tulekaan? Joko sitä muka ehti tulla kuus jaksoa?? Höh. Yhden katsoin. :/

Kyllä mä spinnailen, kerran viikossa yritän vähintään. Toisinaan enemmän ja toisinaan vähemmän hyvällä menestyksellä ;)

Mä ymmärrän kyllä, jos Lumis haluat keskittyä välillä pään tuuletukseen muilla kuin vauva-asioilla, mutta elä meitä hylkää. Käy aina välissä huikkaan kukkuu!

Mulla ei oo mitään käsitystä mihin menen töihin hoitovapaan jälkeen ja milloin. Vakipaikkaa kun ei ole ja tää sijaisuus loppuu nyt sitten äitiyslomaani. Intoa ei kyllä kotona sitkuttamiseen ole kovin pitkään.

Millonkas on Nukkelin ja Baltsun pojan ristimäjäiset? Entäs oren tyär, joko sai nimensä? Öh, jälleen kerran tinkaan tästä asiasta, mutta en muista mitä ootte vastailleet, eli montako kummia teidän lapsille tulee, millä perusteella ootte pyytäneet kummiksi ja missä vaiheessa? Ite ajattelin, että pyydämme vasta kun vauva on syntyny, kummeja tulee kai 2-4, pitää noita kriteerejä vielä miettiä :D

Huh, sainhan mä ton termiitin nukkumaan...

Juu, kyllä mäkin Lumpparia ymmärrän, mutta minkäs teet, kun ikävä tulee silti :( .

Brogis, mulla on sama tilanne eli ei vakipaikkaa mihin palata. Täytyy vain ajoissa aloittaa työnhaku. Kyselit ristiäisistä.Meillä on ristiäiset elokuun alussa ja kummajaisia on pyydetty neljä, kaksi pariskuntaa. Toinen on mun sisko miehineen ja toiset on meidän kaveri pariskunta. Me pyydettiin kirjeitse -laitettiin siihen Nukin kuva ja puhekupla. Kirjeet lähetettiin vasta nyt syntymän jälkeen.

Mitäs JB:lle kuuluu? Miten teidän vauva-arki lähti käyntiin, kun Irkku kotiutui?

angsteri, todellakin parempi myöhään kuin ei milloinkaan :) on kyllä ihanaa kun ei oo tarvinu oksuta.. :)

Tänään on vihlonut ja pistellyt alakertaa (niitä liitoskipuja) jo ihan kiitettävästi.. just pääsin terkalle sanomaa että on niitä vähäsen ollu mutta sais olla enemmänki.. :D ehtis paikat löystyä kunnolla ennen synnytystä...

Oliko teillä jo synnyttäneillä kuinka paljon liitoskipuja?!

Tämä on syönyt tänään litran mansikoita.... ei kyllä tee hyvää turvotukselle.. :P

Lumpparia tosiaan tulee ikävä jos ei mitään kuulu..
:/ vaikkakin ymmärrän taukoilun mut silti...

Mulla on ollu kamala hinku tänne ja oon useana iltana miettiny mitä kelleki teistä kuuluu kun on ollut tätä netitöntä elämää viikon ja päivän verran... minäkö addikti :D

nyt janottaa, pakko mennä juomaan jotain..

<3 Mi-iu

En ole vielä tainnut onnitella Angsteria ja perhettä Nukin syntymän johdosta, ONNEA sylintäydeltä!! Nukille paljon terkkuja!! :)

Ihanaa oli lukea teidän vauva-arjesta!! Oih ja voih, tahtoo kans :)

Öitä mamit!

Erica

Brogan & kumppanit, ette kato enää kätilö-ohjelmaa. Mä sitä suosittelin, joten sittenhän mulla on myös veto-oikeus. Kamala. Ja ensi jaksosta näytettiin pätkä missä kätilö itkee kun on niin kamalaa kun vauva kuolleena masussa. Että eikö sieltä tule Dr Philiä tai jotain? Huomenna tulee uusintana jos on pakko uhmata mua, mutta turha sitten ruikuttaa. Mä katoin äitini luona ja äiti sanoi että olen ihan tyhmä kun kiusaan itseäni tollasella. Vieläkin tekee pahaa.

Brogis vielä, mulla tuntuu ihan samalta kun yritän vähänkään kovempaa kävellä; mieletön painontunne alavatsassa ja vatsa kovettuu. Ne on just supistuksia. Jos ne ei satu niin ok, mut jos sattuu niin ei ok. Comprende? Mä en ainakaan tajua missä menee sattumisen ja normaalin raja. Jos pysähtää ja menee kumaraan hetkeksi, ei satu, mutta jos nousee niin sattuu. Eli ollaan kumarassa loppuraskaus? Kivan näköstä kävelyä.

Angstis, mulla on aivot niin narikassa, että ajattelin heti sun puhuvan leffatähti-olio E.T:stä, ja sitten ajattelin että olenpa pölö, että tietty ne oli Nukin oikeat nimikirjaimet...

Mä liityn ei-vakipaikkalaisten seuraan. Aion katsella miltä tuntuu. Jos viihdyn kotona, niin voin olla pitempäänkin. Mutta jos alkaa jalkaa vipattamaan niin etsin jo syksyllä 09 töitä.

Lumis, äläs höpötä että hävettää valittaa; siksihän me ollaan. Missä sitä muualla valittais? Ja mua ainakin rehellisesti kiinnostaa kaikkien kuulumiset ja valitukset täällä.

huoh..en sitten eilen ehtinyt ollenkaan palstalle :( ja tänäänkin on vähän niin ja näin...

Angstis, me kyllä saadaan ne vaunut kasaan ihan helpolla..täytyy mieheltä kysyä kun herää että miten se taas menikään, tosi simppeli se kuitenkin on. piti kysyäkin sulta että oletteko vielä olleet tyytyväisiä noihin vaunuihin (siis muilta osin paitsi teillä tuo kasaanlaitto)?

Kiva että kesälomareissut on menneet kaikilla hyvin :) mä olen huomannut että siis vähänkin pidempi/nopeampi kävely ei enää sovi mulle ja lisäksi autossa pystyy istumaan vaan tunnin ja sitten paiakt niin kipeinä että täytyy päästä jalottelemaan.

Kävin eilen siis turussa pikapikaa meidän toimistolla, löysin sieltä HMltä yhdet shortsit niin on nyt sitten edes jotain kesäisempää. Ja torilta ostin ison kasan herneitä kun olivat niin halpoja (vaan 2e/litra, meilläpäin ovat 4e!) ja siis rakastan herneitä. En eilen vielä ehtinyt juurikaan niitä syömään mutta tänään odottaa iso pussi, nam :)

rv19+6

Uusimmat

Yhteistyössä