AJATUKSISTA ODOTUKSEEN 18

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sade81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
niin ja tuosta olosta että mulla vaihtelee tosi paljon, siis periaatteessa ihan hyvä olo, mutta yli 2h ei saa olla syömättä tai koko päivä pilalla. Eilen ylitin tuon rajan ja nyt on jatkuva pieni hedarinpoikanen ja äklö olo :( ja aamuisin mies kipittää tunnollisesti mulle vadelmakeittoa mukillisen että pääsen sängystä ylös..mutta siis olen jo ihan tyytyväinen olooni kunhan en mihinkään sokerirasituksiin joudu ;)

Sade, ollaan oltu tosi tyytyväisiä rattaisiin -ne on ihanan kevyet työntää eli ylämäetkin menee helposti! Ainoa nega on se, että ollaan käyty vasta muutaman kerran lenkillä, niin yksi renkaista on jo alkanut vinkumaan. Tosin sen korjaamiseen riittää mitä luultavammin rasvaus, mutta kuitenkin. Mun mielestä noin uunituoreista ei pitäisi tulla mitään ääntä. Mutta siis tyytyväisiä ollaan! Hyvä ostos oli, siltä ainakin nyt näyttää. Olisin oikeasti kiitollinen, jos voit kysyä sen "lyttyyn lyömis"-ohjeen -muuten me ollaan pulassa! :) Kiitos jo etukäteen!

Nyt Nukkeli heräsi. Palaan myöhemmin.

mies heräsi ja sanoi että vaunut menevät kasaan kun ...jos seisot aisan takana ja otat sieltä työntöaisan nivelestä kiinni, siellä on 2 sellaista ulostulevaa tappia niin hänen muistaakseen niistä piti vetää itseään kohti jolloin se vapauttaa mekanismin ja aisa alkaa taittua eteenpäin jolloin vaunut menevät kasaan...näin siis muistellaan ja meillä ainakin suht helpolla menee, pitää vähän käyttää voimaa ainakin aluksi ennenkuin tajuaa sen systeemin.

meillä on vaunut niin komeron perällä että en niitä sieltä pois viitsi ottaa ja katsoa ohjeita kun pitäisi tyhjentää ensin edestä kauhea määrä tavaraa. jos ei teillä onnistu niin laita mailia sinne niin laittavat varmaan uudet ohjeet tulemaan tai neuvovat mailissa.

Uhmaan Rosaa ja katson ainakin sen tämän viikon jakson, mikäli osun sohvalle ja telkku oikealle kanavalle ja vielä oikeaan aikaan. Mut mullaki puistatti jo valmiiksi se seuraava jakso, kun siitä luki ohjelmaesittelyssä, että aina on kamalaa kun vauva kuolee syntyessään tai jo mahassa. No älä?? Että en ehdoin tahdoin sitä jaksoa kyllä halua nähdä.

Joo nuo supistukset on mielenkiintonen juttu sinänsä, että ei ne mulla kipeitä ole olleet ollenkaan, mutta vatta saattaa etenkin illalla olla ihan pinkeänä. (Ja sillon tuo sammakko aloittaa yleensä oman vesijumppashownsa). Mut mä en voi sanoa tunnistavani supistuksia, kun en tiiä miltä niiden pitäs tuntua, vai pitäskö ylipäänsä tuntua muulta ku tuolta jännittymiseltä joka ei siis juurikaan tunnu... Sekavaa. Sama juttu ku aikanaan mulla meni kauan aikaa tajuta, että mun yhet tuntemukset oli närästystä kun en mä sitä poltteluun rintalastan alla kyllä vertais. Olipa epäkorrektia verrata supistelua närästykseen.

Oonko mä jotenkin myöhäisherännäinen näiden juttujen kans, ku ei me oo vielä mietitty noita vaunuasioitakaan? Eikä sänkyä tai mitään muutakaan vauvatavaraa. Mul on tasan yks vaatepakkaus, jonka mielenhäiriöissäni ja hormoneissani menin Henkalta ja Maukalta tilaamaan. Kun hitto tässä ei edes tiedä missä asuu sitten kun vauva syntyy. Siis edes läänin tarkkuudella ;) Meillä on muutenki aina tapana jättää asiat viimetinkaan.

Mäpä alan selaileen jotain vauvasivuja, pakko kai alkaa tehdä jotain vaunuvertailuja. Mutta siis eikös se niin mene, että kannattaa ostaa hyvät yhdistelmät ja sitten lisäksi jotku sateenvarjotyyppiset matkarattaat?

Saden innoittamana hain pari litraa herneitä torilta. Nam! Olis pitänyt ostaa enemmän. Söin ne kaikki jo.

Ymmärtääkseni ne yhdistelmistä tulevat rattaat on tosi leveät ja moni haluaa siinä vaiheessa käyttöön pienemmät, kapeammat ja ketterämmät pelkät rattaat. Mekin meinattiin ettei oltais tarvittu yhdistelmiä. Halusin Brion Happy-vaunut, siis vaunukopalla (turkoosilla). Mutta ne oli puoleen hintaan eli tosi edulliset, ja kauppaan kuului myös se ratasosa, joten meillä on nyt sitten vaunukoppa sekä ratasosa. Mies ihastui Brio Race -rattaisiin. Hankitaan sellaiset varmaan myöhemmin.

Just löysin kirppikseltä uudenveroisen vuoden 2007 Brion pehmeän kantokopan. Pinkin. Ihanan. Uskalsin ostaa sen. Siinä on kova pohja jonka saa halutessaan pois. Voihan sen myydä jos tuleekin poika. Mun ystävän 4 kk vauva nukkuu kotona vallan kantokopassa jota on helppo tällaisessa asunnossa kantaa kerroksesta toiseen. Sen saa myös vaunuihin.

Tällä sitä ollaan saikulla kotona... Niin vaan iski kaamea kurkkukipu (kaksi yötä jo valvonut tämän takia) ja vetämätön olo, kun loman pitäis alkaa (minäkö tunnollinen?). No, toivottavasti on olo parempi sunnuntaina kun pitäis sinne reissuun lähteä pariksi viikoksi. Ihmetyttää vaan, mikä ihmeen kurkkukipu mulla on, kun lekurilla kävin nieluviljelyssä eikä ainakaan angiinaa ole ja kurkku on oikeesti TODELLA kipeä!

Mä en oo viä päättänyt, koska palailen töihin. Riippuu varmaan pääosin taloudellisesta tilanteesta, et kuinka pärjätään. Olishan se ihan kiva ainakin siksi aikaa hoitovapaalle jäädä, että lapsi olis jo jonkin verran omatoiminen (puhuisi + kävelisi) ennen kuin sen viä hoitoon, mutta siis aika ja tilanne sen sit näyttää. Alustavasti olen ilmoittanut töihin vain äitiyslomani, joka kestää 31.7.2009 ja sen perään tulevat ensi vuoden lomani... Sitähän nyt voi sit muuttaaensi vuoden puolellakin viä.

Brogis, mä olen katsonut joka ikisen niistä Kätilöt-sarjan jaksoista (ja pistänyt miehen katsoon kanssa). Onhan se osittain aika karmivaa katseltavaa, mutta sitähän se synnytys on... Mitään hienostelematta! Sen katselu karaisee, mutta saa myös vastapainoisesti kyllä joka kerta vauvan ulostautumisen jälkeen mut liikuttumaankin. Ens viikon aihe tosiaan oli kyllä jo valmiiksi melko ahdistava, mutta tallennukseen ajattelin senkin laittaa. Tänään tulee FST:ltäklo. 22.20 eilisen ohjelman uusinta...

Mä menen nyt jatkamaan makoilua, jotta pääsen huomenna lähtemään kotikaupunkiini vanhemmille + lauantaina 3-vuotis synttäreille ja kesäteatteriin ja sunnuntaina sit sinne reissuun. Millä ihmeellä vaan saisin jonkun ihmeparannuksen?
Kaikki kikka-kolmoset vastaanotetaan, millä paranen nopeesti...

Häivyn nyt joksikin aikaa siis linjoilta, mutta ihan varmasti käyn teitä lukemassa välillä. (lomllekin otetaan kannettava mukaan, jotta voidaan selailla hostelli-/hotellitilanetta netistä, kun tosiaan tarkotus olis vasta paikan päällä päättää, mihin suuntaan milloinkin...)

Mutta siis mukavaa lomaa kaikille! Ja Mi-iulle tsemppiä synnytykseen...

Ihanaa lomailua Amildalle! Matkakertomusta sitten odottelemme palattuanne. :)

Meille tulee 4 kummia, kaksi pariskuntaa. Kävimme tänään juttelemassa kastepapin kanssa, nyt vain ristiäismenuuta suunnittelemaan.

Yksi ähisee tuolla, pitää mennä kurkkaamaan...Palailen taas!

Amildalle kovasti paranemista! inhottavaa jos juuri lomalle tulee kipeäksi, tosin kun sinä sairastuit ennen lomaa niin eikös silloin saa lisää lomapäiviä jos hakee saikkua tai jotenkin silleen?!?

me on suunniteltu että mä olisin ensin äitiysloman ja sitten mies jäisi vapaalle, mutta tuo riippuu meilläkin ihan taloudellisesta tilanteesta että mikä on kannattavaa. En kyllä haluaisi vuoden ikäistä lasta viedä vielä minnekään hoitoon, ajatuskin surettaa :/

Kiitti Sade -eiköhän me noilla ohjeilla pärjätä! Täytyy kokeilla, kun mies kotiutuu.

No, nyt munkin alkoi tehdä herneitä mieli, ja mansikoita... mä kyllä skippaan hyvillä mielin sen ensi jakson. Tuntuu että vieläkin on sen verran herkässä tilassa ettei tollasta pysty katsomaan itkemättä.

Brogan, en mä ainakaan tuntenut pitkiin aikoihin muita supistuksia kuin vatsan kovettumista ja niitäkään en tajunnut supistuksiksi ennekuin neuvolassa sanottiin, että nyt sulla supistelee. "Kivuliaat" supistukset tuli vasta viikolla 38.

Muuten, täällä oli puhetta siitä hoitopuolelle siirtymisestä. Mä kirjoittelen nyt siellä kesäkuisissa, mutta mielellään perustetaan sinne myös oma ketju. Käväsin muutama päivä sitten lukaisemassa ajatuksista odotukseen ja vauva-arkeen (vai mikä se nyt oli?)-ketjun ja ymmärsin, ettemme ole tervetulleita, joten ei muuta kuin uutta ketjua perustamaan sinne!

Amildalle pikaista paranemista! Lepäilehän nyt, niin olet sunnuntaiksi reissua varten kunnossa.

Amildalle ihanaa lomaa!

Joo Angstis, me taidettiin täällä just puhua silloin kun olit synnärillä tosta ettei olla tervetulleita sinne ketjuun. Ja sen jälkeen mun mielestä hieman epäkorrektisti ohittivat Baltsun ystävällisen kirjoituksenkin, vaikkei Ballerina ole ikinä mitään negatiivista sanonut. Mutta enivei kirjotelkaa täällä tai sitten perustakaa oma ketju johon me sitten täältä tullaan.

Ostin myös litran kirsikoita ja vedin nekin jo.

Mulla huomenna neuvolan lääkäri. Sen tyrannin sijainen. Mies sanoi hyvän näkökannan, eli jos lääkäri on kovin nuori ja uusi niin hän ehkä on kiinnostunut oppimaan uutta ja ottaa helpommin tosissaan, kun haluaa tehdä työnsä hyvin. Ja jos ei tiedä, niin konsultoi muita. Eli toivotaan. Multa muuten otettu hemoglobiini vain kerran raskauden alussa ja aion vaatia että sekin otetaan huomenna.

En mä päässy puusta pitkään tuon vaunuasian kans. Hmph.. Jos jäis mielenkiinnolla seuraileen millon mies havahtuu tähän asiaan. Varmaan joskus marraskuun alussa ;) Jos sittenkään.

Mä oon onnellisesti autuaan tietämätön ketjukahinoista joita on ollut ennen ku oon palstalle pölähtäny ja hyvä niin. Mä henk.koht toivon, että voin kirjotella vauva-arjesta sitten teidän kaa joiden kans oon odotusjututkin jakanut. Tuolta ajatuksissa-ketjusta olis kyllä jo korkea aika saada vaikka kaikki plussaamaan tänne. Toivon niin heille kaikille plussaa. Kuulostaa laimealta, mutten mä osaa sitä muutenkaan ilmaista.

Amildalle pikaista paranemista ja toivottavasti sun reissu ei mee nyt ihan plörinäksi :S

Ai niin, pitäskö vaikka huomenna korkata uus ketju. Olisin korkannu, mutten tienny onko se seuraava nyt sitte kans 18 ku se 17 jäi epähuomiossa välistä? 18 B ;)

Uusimmat

Yhteistyössä